شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| در اينجا سه مهارت وجود دارد كه همهي روابط عموميها اميدوارند بتوانند آن را توسعه دهند.
1. مهارت بازاريابي
همانطور كه روابط عمومي و بازاريابي باهم تراز ميشوند (و بسياري از رسانهها نيازمند پرداخت براي مكانهاي تبليغ هستند)، به متخصصان روابط عمومي نياز دارد تا چشمانداز رسانهها كه فراتر از بخش كسب درآمد سنتي است را درك كنند. اين امر بويژه همانند خطوط بين پرداختي، درآمد بهدستآمده و تحت مالكيت آنها، صادق است.
رسانههاي پرداختي به اين دليل مهم هستند كه در كنار رسانههاي دولتي درآمدزا كار ميكند و درهاي جديدي را براي مخاطبان باز ميكند كه در غير اين صورت بسته ميمانند. براي بسياري از كاربران، يك پست تبليغاتي اولين قرار گرفتن آنها در يك شركت خواهد بود. هدف هر مشتري افزايش آگاهي از نام يك برند تا آخرين حد ممكن است و روابط عمومي مردمي بايد بداند كه چگونه در اين بستر عمل كنند.
2. طراحي گرافيكي/ ويرايش ويدئو
ويديو در ميان تكنيكهاي مفيد و كارايي است كه يك متخصص ارتباطات ميتواند از آن استفاده كند. در حقيقت، مطالعات نشان ميدهد كه بهوسيله يك ويدئو در صفحه ابتدايي وب يك سازمان ميتوان نرخ تبديل يك سازمان را تا 80 درصد افزايش داد، درحاليكه افزودن ويدئو در بازاريابي ايميلي ميتواند تعداد كليكها را به طرز قابلتوجهي تا 200 يا 300 درصد افزايش دهد.
توانايي ايجاد اين محتوا در داخل خانه براي آژانسهاي ارتباطي كه به جلو حركت ميكنند ضروري است و با ابزارهايي كه در همهجا در دسترس هستند، حتي افراد مبتدي نيز ميتوانند محتواهاي جالبتوجهي كه شامل گيف ها و چيزهاي كوتاهي همچون آنها هستند توليد كنند. ايجاد ويدئو سفارشي و باكيفيت چيزي است كه بسياري از برندها براي آن هزينه ميكنند و متخصصان روابط عمومي بايد آماده باشند تا آن را براي كسبوكار انجام دهند.
3. تحليل و بررسي دادهها
تأثير يك پيام، بدون اندازهگيري نميتواند به طرز صحيحي درك شود. ارزيابي ارزش در ابتدا بايد با درك آنچه كسبوكار مشتري نياز دارد شروع شود. ازآنجاكه، شما در مورد كمپين و نحوه اجراي آن فكر ميكنيد كه اين كمپين بهاحتمالزياد نتايجي را هدايت ميكند. هنگاميكه كمپين در حال اجرا است، مشتريها ميخواهند بدانند كه كمپين به چه صورت كار ميكند، چه تعداد افراد مقالات يا پستها را ميبينند؟ آيا روي آنها كليك ميكنند؟ چه قدر فروش از تأثير روابط عمومي حاصل ميشود؟
بهترين راه براي تحليل و بررسي كمپينها(و پاسخ به سؤالات مشتريان) چگونگي جمعآوري و خواندن دادهها است. از ترند كيت تا گوگل آناليتيكس، متخصصان روابط عمومي بايد در اثبات اينكه كار آنها ارزش خرج كردن پول را دارد، برتري داشته باشند. اينيك ضرورت است كه هوش مصنوعي به زمينه ارتباطات نفوذ كند.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)