شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : سه نكته درخصوص توليد محتوا توسط افراد متخصص
شنبه، 3 مهر 1400 - 16:14 کد خبر:36257
محتوا زماني كه انساني مي‌شود و يك فرد و چهره مرجع آن را بيان مي كند، بسيار قدرتمند مي‌شود. توليدكنندگان محتواي شما مي‌توانند تحقيق كنند و يك مقاله مفيد، آموزنده يا يك گزارش كامل بنويسند و اسم خودشان را ضميمه آن كنند. بااين‌حال آنچه خوانندگان به دنبال آن هستند، داستان‌هايي از افراد واقعي هستند كه مي‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار كنند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- براي موفقيت در توليد محتواي خوب نياز داريد تا مطمئن شويد كه استراتژي شما، افراد متخصص و بادانش را در بر مي گيرد.


متخصصان احتمالاً شلوغ‌ترين افراد در هر سازماني هستند. آن‌ها اغلب نگران موضوعات بزرگي همچون رونق كسب‌وكارشان، پيش‌بيني اينكه كسب‌وكارشان به كدام سمت مي‌رود و پيدا كردن راه‌هايي تا شركت شان را در مسير رشد قرار دهند، هستند. آن‌ها نياز دارند تا به‌وسيله فرايند واقعي ساخت محتوا، حمايت شوند؛ بنابراين آن‌ها با جوانب مثبت روابط عمومي و گروه‌هاي بازاريابي كار مي‌كنند تا كار را به سرانجام برسانند.


اگر شما رهبر كسب‌وكار خودتان هستيد يا با چنين افرادي كار مي كنيد اين توصيف احتمالاً براي شما بسيار مناسب خواهد بود.


بااين‌حال، در خصوص اين موضوع، سه نكته زير را مدنظر داشته باشيد:


1. شركت‌ها ايده‌اي ندارند- تنها مردم ايده دارند
محتوا زماني كه انساني مي‌شود و يك فرد و چهره مرجع آن را بيان مي كند، بسيار قدرتمند مي‌شود.


توليدكنندگان محتواي شما مي‌توانند تحقيق كنند و يك مقاله مفيد، آموزنده يا يك گزارش كامل بنويسند و اسم خودشان را ضميمه آن كنند. بااين‌حال آنچه خوانندگان به دنبال آن هستند، داستان‌هايي از افراد واقعي هستند كه مي‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار كنند.


هر كس ترجيح مي‌دهد به‌صورت مستقيم با يك انسان واقعي صحبت كند تا اينكه خبرنامه‌هاي ايميلي يا مقالات منتشرشده در رسانه‌هاي اجتماعي را بخواند.


عناصر انساني نياز به جلب توجه مخاطب دارند و بايد دانست كه نمي‌توان توجه آن‌ها را جلب كرد.


اين براي تمام محتواهايي كه شركتتان منتشر مي‌كند نيز صادق است. سردبيران مانند خوانندگان مشتاق تجارب شخصي يك رهبر كسب‌وكار هستند كه در طي مسير موفقيتش آنها را كسب كرده است. همچنين خبرنگاران مي‌توانند گاهي اوقات عقايد شخصي خود را وارد داستان كنند.


هيچ‌كس نمي‌تواند داستان شما را به‌خوبي خودتان بگويد.

 

حتما بخوانيد: هفت نكته براي براي تهيه و انتشار يك مطلب تاثيرگذار / فراخواني براي عمل

2. نياز به مطالب كاربردي دارند
خوانندگان، مطالب كاربردي و عملياتي را دوست دارند كه بتوانند فوراً از آن استفاده كنند.


با تمركز بر روي بينش‌هاي منحصربه‌فردتان، تجاربي كه شما در طي مسير فرا گرفته‌ايد تا امروز به اينجا برسيد را برجسته كنيد و چيزي را كه در اين فرايند آموخته‌ايد را به اشتراك بگذاريد.


به سؤالات آن‌ها و سؤالاتي كه در ادامه مي‌پرسند پاسخگو باشيد. تا آنجا كه مي‌توانيد دقيق باشيد بنابراين آن‌ها مي‌توانند از ورودي‌تان يك متن خبري كاربردي براي خوانندگان ايجاد كنند. آن‌ها بهتر از هركسي مي‌دانند كه چطور اين كار را انجام دهند، فقط به آن‌ها اجازه بدهيد كه كاري كه مي‌دانند را انجام دهند تا آن چيزي كه مخاطبانتان نياز دارند را فراهم بياورند.


3. تخصص آن چيزي است كه سبب اوج گيري محتواي شما مي شود
محتوا هيچ‌ چيزي به‌جز بينش‌هاي منحصربه‌فردي نيست كه توسط داستان‌ها به شكل مطلوب درآمده‌اند. اين بينش‌ها واقعاً چيزي بيشتر از افكار، عقايد، ديدگاه‌ها، احساسات و ايده‌هاي شما درباره‌ موضوعاتي كه هم مربوط به صحبت‌هاي شما براي مخاطب مي‌شود و هم اينكه به مخاطبين خود نگاهي اجمالي به راهي كه در خصوص صنعت خود به آن فكر مي‌كنيد، مي خواهيد بدهيد نيست.


اين چيزي است كه تخصص شما را شامل مي‌شود و همان‌طور كه به اشتراك‌گذاري دانش ممكن است به نظر برسد، تجربيات شخصي شما و داستان‌ها هميشه بيشتر با مخاطبان نسبت به كلمات شعارگونه يا ايده‌هاي ترويجي كه آن‌ها مي‌توانند به‌راحتي از طريق گوگل پيدا كنند، ارتباط برقرار مي‌كنند.


اين پيمايش مسير شماست و اشتباهاتي كه شما در مسير موفقيت خود انجام داده‌ايد و درس‌هايي كه در اين مسير از تجربياتتان كسب كرده‌ايد، آن چيزي است كه توجه خوانندگان را جلب مي‌كند.
 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)