شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- عضو هيأت مديره بانك توسعه تعاون گفت: ارزش آفريني در برنامههاي حرفه اي روابط عمومي به عنوان يك شاخص تلقي ميگردد و بر اين اساس روابط عمومي ديده بان ارزش هاي سازمان است.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بانك توسعه تعاون، امير هوشنگ عصارزاده عضو هيأت مديره بانك توسعه تعاون در جلسه ويژه اي با حضور سعيد معادي مشاور مدير عامل، مدير امور روابط عمومي و حوزه مديريت و رئيس، معاونين و كارشناسان اداره كل روابط عمومي با بيان مطلب فوق اظهار داشت: ماموريتها و تكاليف روابط عمومي و هيأت تحريريه نشريه درون سازماني پيام ما، رابطه اي معنا داري با مقوله ارزش آفريني و نهادينه سازي عناصر مهم فرهنگي در سازمان دارد.
وي با اشاره به نقش اثر گذار فعاليتهاي مختلف روابط عمومي در شناساندن و معرفي هر چه بهتر خدمات قابل ارائه به جامعه هدف در اين رابطه افزود: كارشناسان روابط عمومي همگام با تغييرات پر شتاپ فناوري و با اتكاء به روش ها و شيوههاي نوين در حوزههاي گوناگون، نقش بي بديلي را در تقويت ارتباطات درون سازماني و ترغيب و تشويق مشتريان به استفاده از خدمات تخصصي بانك توسعه تعاون بر عهده دارند.
عصارزاده ضمن تأكيد بر اثر گذاري فوق العاده فعاليت ها و برنامههاي روابط عمومي بر نهادينه شدن فرهنگ سازماني در اين ارتباط خاطر نشان كرد: تقويت و رشد تفكر استراتژيك، مسئوليت پذيري و ترويج كارگروهي از جمله مولفههاي بسيار مهمي است كه بايد بيش از پيش بعنوان اولويتهاي اهداف ارتباطي روابط عمومي و بويژه در چارچوب توليد محتوا و پيام هاي ارتباطي در بخش هاي مختلف نشريه درون سازماني "پيام ما" مورد توجه ويژه قرار گيرد.
عضو هيأت مديره بانك توسعه تعاون با تقدير از تلاشهاي حرفه اي كارشناسان روابط عمومي در حوزههاي گوناگون، در ادامه گفت: مخاطب شناسي، بهرهگيري مطلوب از كانالهاي مختلف ارتباطي برپايه حس خلاقيت و نوآوري توأم با انعكاس مناسب تجربيات ارزشمند و فعاليت هاي برجسته همكاران صف و ستاد در نشريه درون سازماني، اينترانت و ساير كانالهاي پيام رسان، اثر قابل توجهي در افزايش انگيزههاي سازماني و بالارفتن بهرهوري خواهد داشت .
وي همچنين افزود:تلاش در جهت تقويت فضاي گفتگو و ايجاد شور و هيجان،بستر سازي لازم به منظور خلق ارزشها و پيش بيني ساز و كارهاي مناسب با هدف آگاهي رساني در خصوص مخاطرات و آسيب هاي پيش روي كسب و كارها از جمله مأموريت هاي روابط عمومي ميباشد كه بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد .
عصارزاده توليد محتواي بيشتر و ارتقاي كيفيت آن توسط روابط عمومي با هدف پوشش برنامه اموزشي پيشگيرانه و استفاده بهينه از تجربيات همكاران در سطوح مختلف را در زمره ديگر تكاليف آن اداره دانسته و افزود: اندازه گيري ميزان اقبال و اثر بخشي موضوعات محتوايي مندرج در صفحات گوناگون نشريه درون سازماني پيام ما، از طريق نظر سنجي وتوزيع هدفمند پرسشنامه، از ديگر مأموريت هاي حرفه اي روابط عمومي به شمار ميآيد.
وي گفت : كليد حل و فصل بسياري از مسائل درون و برون سازماني پيوند ناگسستني با مجموعه فعاليتهاي تخصصي روابط عمومي داشته و بر اين اساس ضروري است تا با اتكاء به روشها و شيوه هاي مختلف ارتباطي، صداهاي متنوع مخاطبان به شكل مناسب تبديل به محتوا و پيام گردد
وي با بيان اينكه اشراف روابط عمومي به تمامي حوزهها و در جريان بودن آن نسبت به كليه طرحها و برنامههاي سازمان از جمله ضرورتهاي مهم اين امور به شمار ميآيد، خاطر نشان كرد: روابط عمومي به عنوان حلقه اتصال در بين سازمان ومشتريان عمل ميكند و بايد با اطلاع رساني منصافه و عادلانه تمامي لايههاي مختلف مخاطبين خود را در نظر گيرد.
عضو هيأت مديره بانك توسعه تعاون همچنين افزود: امروزه با گسترش شبكههاي اجتماعي و ابزارهاي جديد اطلاع رساني، هر فرد به يك رسانه تبديل شده است كه اين امر روابط عمومي را با چالش ها و فرصتهايي مواجه خواهد كرد كه مطمئناً مديريت جديد روابط عمومي از اين ظرفيتها به خوبي و با قدرت استفاده خواهد نمود.