شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش جهاني ارتباطات 2018: چالش‌ها و روندها
یکشنبه، 25 آذر 1397 - 08:12 کد خبر:36113
اين مطالعه به‌طور خاص روندهاي حوزه روابط عمومي و چالش‌هاي گزارش‌شده در اين بخش را ارائه داده است كه توسط 410 كارشناس ارشد متخصص در هفت‌كشور ارزيابي شده اند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- گزارش جهاني شركت كامز 2018، دومين نظرسنجي سالانه جهاني شركت هاي سيژن و پي آر ويك منتشر شد.


به گزارش گروه ترجمه شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا) به نقل از كامز، گزارش حاكي از تمركز بر روي روند رو به رشد تمركز بر روابط و توسعه استعدادهاست. اين مطالعه به‌طور خاص روندهاي حوزه روابط عمومي و چالش‌هاي گزارش‌شده در اين بخش را ارائه داده است كه توسط 410 كارشناس ارشد متخصص در هفت‌كشور ارزيابي شده اند.

پيشروي در مهار استعدادهاي ارتباطات
• فن�'اوري و ابزارهاي داده نياز به استعدادهاي مناسب دارند تا بهينه شوند.
• مهارت‌هاي داده محور جزئي مهم از صنعت امروزه محسوب مي‌شوند.
• بخش‌هاي روابط عمومي و بازاريابي امسال همكاري بهتري داشتند تا بخش فروش را تامين كنند.
• متخصصان متوجه بهره گيري استراتژيك از كانال ها و تاثيرگذاران كليدي به منظور اثرگذاري بر رفتار مصرف كنندگان شدند.

چالش‌هايي از هر سو:
اين تحقيق نشان داد كه: «هيچ چالشي با غلبه گسترده وجود ندارد.» اما متخصصين روابط عمومي در سراسر جهان اين چالش‌ها را مطرح كرده‌اند:
• محدوديت بودجه (51%)
• ناتواني در اندازه‌گيري اثربخشي (50%)
• رقابت در بودجه پرداخت هاي رسانه‌ ها (47%)
اگرچه اين چالش‌ها، نگراني هايي را به همراه دارند، هنوز موانعي زيادي وجود دارند كه متخصصان بايد در آن پيشرفت چشمگيري داشته باشند؛ مانند استخدام و نگهداري استعدادهاي درخشان، هماهنگي بيشتر با ساير بخش ها، گفتگوي پيوسته در خصوص برندها ازجمله منابع خارجي.

محتواي مصرفي
جايگاه جديد رسانه‌هاي سنتي در معيت بهبود جايگاه وب‌سايت‌هاي برند، رسانه‌هاي اجتماعي و تبليغات بومي در زمينه «تأثير بر رفتار خريدار- مصرف‌كننده» در حال تقليل است. درك اين موضوع كه چگونه هر يك از اين زيرساخت‌هاي استراتژي بهينه مي‌شوند، كليدي براي حل چالش‌هايي است كه پيش تر بيان شد. مقايسه ساليانه نشان داد كه اين كانال‌ها از سال ۲۰۱۷ كارايي خود را تغيير داده‌اند.


طبق آمار:
• 13% افزايش وب‌سايت برند، 10% افزايش رسانه‌هاي اجتماعي، 7% افزايش تبليغ بومي
• كاهش 6٪ پخش، كاهش 4٪ تبليغات سنتي و 3٪ كاهش پست‌هاي وبلاگ
ارزيابي از كشوري به كشور ديگر، سه كانال عمده را گزارش مي كند كه توسط هر يك از هفت‌كشور گزارش‌شده است.


خصوصيات قابل توجه، عبارت‌اند از:
• برند ويدئو در 21% موارد در آمريكا امتياز كمتري نسبت به ساير كشورها گرفت.
• يادداشت‌هاي وبلاگ در 21% موارد در چين امتياز بيشتري نسبت به ساير كشورها گرفت.
• تبليغات سنتي در 25% موارد در فرانسه امتياز بيشتري نسبت به ساير كشورها گرفت.
• تبليغات بومي در 32% موارد در آلمان امتياز بيشتري نسبت به ساير كشورها گرفت.

صداهاي قدرتمند:
مشاركت‌هاي استراتژيك با ذي نفوذان، اثر مثبتي بر رفتار مصرف‌كننده خواهد داشت. اين گزارش نشان داد كه مصرف‌كنندگان روزبه‌روز بيشتر تحت تأثير قرار مي‌گيرند اما جريان اصلي روزنامه‌نگاران و افراد مشهور ارزش والايي در ايجاد بيشترين تأثير دارند. هر كشوري نشان مي‌دهد كه مصرف‌كننده‌ها با اشتراك احساسات خود نسبت به گروه‌هاي مختلف ذي نفوذ «توجه و احترام همه جانبه را به آن برند جلب مي‌كنند.»


طبق آمار:
• جريان اصلي خبرنگاري در ايالات متحده آمريكا امتياز بيشتري نسبت به همه كشورها گرفت.
• كانادا داراي كوچكترين شكاف بين پاسخ‌هاي بالا و پايين در ميان تمام كشورهاي مورد مطالعه بود.
• انگلستان داراي بيشترين شكاف بين پاسخ‌هاي بالا و پايين در ميان تمام كشورها بود.
• امتياز وبلاگ نويسان در فرانسه بيشتر از هر كشور ديگري بود.
• مديران شركت‌هاي بزرگ در آلمان امتياز بيشتري از هر كشور ديگري به دست آورد.
• امتياز كارمندان در سوئد بيشتر از هر كشور ديگري بود.
• امتياز افراد مشهور در چين بيشتر از هر كشور ديگري بود.

بينش تاكتيكي:
متخصصين روابط عمومي هنوز هم به‌عنوان يك تاكتيك، محتواي خود را توليد مي‌كنند، اما نظارت بر رسانه، تاكتيك‌هاي تحليل و بررسي و گزارش دهي را از سال گذشته افزايش داده‌اند. روزنامه‌نگاران سنتي يك مخاطب كليدي جهاني براي محتواهاي خودشان باقي گذاشتند. بااين‌حال، متخصصان بيشتر به‌عنوان بخشي از استراتژي خود به ذي نفوذان توجه بيشتري مي‌كنند يا حداقل تلاش بيشتري براي ايجاد رابطه با صداهاي قدرتمندي كه قبلاً ذكر شد، اختصاص مي‌دهند.

كاري كه داده براي شما مي‌كند
افزايش توانايي در استفاده از داده‌ها براي ارتباط برقرار كردن بين رفتار مشتري و تلاش‌هاي ارتباطات وجود دارد، اما يك چالش هنگام تامين فروش وجود دارد، به اين دليل كه بسياري از متخصصان از همه‌ فوايد فن‌آوري و داده‌ها مطلع نيستند.


طبق آمار جهاني:
• 27% سود كامل فن‌آوري و داده‌ها را دريافت مي‌كنند.
• 54٪ ذي نفوذان صحيح را براي تأثير بر رفتار مصرف‌كننده شناسايي مي‌كند
• 67٪ با وجود كمبود داده، تلاش مي‌كنند تا تلاش‌هاي رسانه‌اي به‌دست‌آمده را در بخش فروش تامين كنند.

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)