شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديركل روابط عمومي استانداري ايلام: تعامل روابط عمومي ها و رسانه ها زمينه توسعه استان را فراهم مي كند
چهارشنبه، 14 آذر 1397 - 12:24 کد خبر:35930
جليليان گفت: بهبود ارتباط و تعامل روابط عموميها و رسانه ها زمينه ساز توسعه استان است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- جليليان گفت: بهبود ارتباط و تعامل روابط عموميها و رسانه ها زمينه ساز توسعه استان است.

به گزارش شارا به نقل از خبرگزاري برنا،"بهمن جليليان" مديركل روابط عمومي استانداري ايلام، در نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي دستگاههاي اجرايي استان كه در دانشگاه علوم پزشكي برگزار شد اظهار داشت: روابط عمومي دور از رسانه و سوا از ارتباطات رسانه اي به مفهومي خرد در دايره اي بسته تبديل مي شود كه ناكارآمد و بيهوده است بي آنكه بودنش بهره اي به سازمان برساند.

وي افزود: اين نزديكي و لزوم پيوند ميان روابط عمومي و رسانه تا بدانجا اهميت مي يابد كه مي توان روابط عمومي را هنر به كارگيري آگاهانه و هوشمندانه رسانه ها براي نفوذ در افكار عمومي مخاطبان دانست.

مشاور استاندار و مديركل روابط عمومي بيان داشت: تعامل رسانه ها با دولت و روابط عمومي ها منجر به جذب اعتبارات ملي ، ورود سرمايه گذاران خارجي و توسعه بين المللي استان مي شود كه بايد رسانه ها و روابط عمومي ها با درك شرايط موجود استان در اين راستا گام بردارند.

وي گفت: رسانه ها بايد فارغ از جناح بندي سياسي و در جهت تامين منافع جمعي مردم براي ايجاد ارتباط با روابط عمومي هاي و انعكاس واقعيات اقدام نمايند چرا كه در فضاي مسموم نمي توان رسالتي را براي خبرنگار قائل شد.
بهمن جليليان با تاكيد بر اهتمام ويژه مديران بر همكاري با رسانه ها و وسعت دادن به فعاليت روابط عمومي ها ابراز داشت: عملكرد رسانه ها بايد به گونه اي باشد كه منجر به رسانه گريزي مديران نشود.

وي ابراز داشت: مديران بايد در يك فضاي تعاملي با رسانه ها براي توسعه استان در حوزه هاي مختلف تلاش نمايند بطوريكه هم بتوان خدمات دولت را انعكاس داد و هم زمينه توسعه سياسي، اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي استان را با ارائه اطلاعات مفيد و موثر در فضاي رسانه اي كشور فراهم آورد.

دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي بيان داشت: متاسفانه گاهي اخباري از سوي روابط عمومي ها منتشر مي شود كه نه تنها ارزش خبري ندارد بلكه بيشتر تبليغ براي مديراني است كه عملكرد آن ها از سوي برخي رسانه ها با سئوالاتي همراه است و ارسال اين اخبار براي رسانه ها نه تنها مثبت نبوده بلكه دست آويزي براي به چالش كشيدن دستگاه مي شود.


مشاوراستاندار با اشاره به اينكه در ساختار روابط عمومي ها در كشور ما، ضعف نيروي انساني آگاه و متخصص آشكار استبيان داشت: استفاده از نيروهاي متخصص و كارآمد در روابط عمومي ها از اصلي ترين نيازهاي اين حوزه است.


وي خاطر نشان كرد: بايد در سطوح مديريتي و كارشناسي ساختاري نظام مند و قوي ايجاد شود و براي بالا بردن جايگاه روابط عمومي ها مي توان با ابلاغ مشاور مدير كل براي كارشناسان روابط عمومي به اين مهم رسيد.

وي در بخش ديگري از سخنانش دو ويژگي عمده دولت تدبير و اميد در بعد خارجي و داخلي را تحول در حوزه سياست خارجي و نظام سلامت دانست و ابراز داشت: بزرگترين تحول در سطح داخلي تحول در حوزه بهداشت و درمان بوده است كه كمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است .

جليليان بيان كرد: نگاه دولت نگاهي بر مبناي راستگويي و صداقت و بيان واقعيت هاست كه برنامه ما در شوراي روابط عمومي هاي استان نيز بر همين منوال است.

وي گفت: دانشگاه علوم پزشكي در حوزه فعاليت هاي خود فراتر رفته و كار توسعه سياسي را نيز در دستوركار خود قرار داده كه شايسته تقدير است