شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : تأثير بهينه سازي موتور جست وجو در مديريت اعتبار
شنبه، 9 مرداد 1400 - 09:10 کد خبر:35725
بررسي ها بخش ارزشمندي از گسترش آنلاين كسب و كار شما محسوب مي شوند، زيرا نه تنها اعتبار، بلكه استراتژي محلي و رتبه بندي شما را در گوگل نيز تحت تأثير قرار مي دهند.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- بررسي ها بخش ارزشمندي از گسترش آنلاين كسب و كار شما محسوب مي شوند، زيرا نه تنها اعتبار، بلكه استراتژي محلي و رتبه بندي شما را در گوگل نيز تحت تأثير قرار مي دهند.


بررسي ها به طور مستقيم و غيرمستقيم بر بهينه سازي موتور جست وجو (سئو) براي كسب و كار تأثير مي گذارند. آنها رتبه بندي ارگانيك را هنگامي كه كسب و كار به صورت آنلاين مورد جست وجو قرار مي گيرد، بهبود مي بخشند و ميزان كليك براي مراجعه به سايت را افزايش مي دهند. شواهد نشان داده است تعامل، چه از طريق بررسي و يا غير از آن، به بهبود رتبه بندي منجر مي شود.

• 37درصد از كاربران پس از خواندن بررسي مثبت يك كسب وكار، از وب سايت آن ديدن مي كنند؛


• افزايش رتبه كسب و كار از سه ستاره به پنج ستاره، 25درصد كليك بيشتر از سوي مشتريان در حوزه فعاليت محلي را به همراه خواهد داشت؛

• به طور مستقيم، بررسي توسط مشتريان، 13درصد از نتايج جست وجوي محلي و 7درصد از رتبه بندي ارگانيك را تعيين مي كند؛


• به طور غيرمستقيم، رفتارهاي تعاملي مانند ميزان كليك (سي تي آر)، كليك براي برقراري ارتباط و درخواست راهنمايي، به طور متوسط 10.5درصد از اقدامات مشتريان را تشكيل مي دهند.

 

حتما بخوانيد: چه كسي بايد مسئول مديريت اعتبار شركت باشد؟


حال كه مشخص ساختيم چرا بررسي ها مي توانند بهينه سازي موتور جست وجوي سايت شما را بهبود بخشند، درك چگونگي آن نيز مهم است. همان طور كه موتور جست وجو كسب و كارتان را مشاهده مي كند، ميزان كل فعاليت آنلاين شما را نيز تحت نظر دارد. بررسي ها يكي از راه هايي هستند كه در نهايت باعث حضور پررنگ سايت شما در صفحات وب مي شوند. هرچه برتري كسب و كار شما در حرفه اي كه انجام مي دهيد بيشتر باشد، موتورهاي جست وجو شما را با دقت بهتري رتبه بندي مي كنند.


همزمان با اينكه موتورهاي جست وجو مانند گوگل، كيفيت و ارزش بررسي ها در مورد شما را ارزيابي مي كنند، به دنبال سه معيار نيز هستند تا تعيين كنند آيا كسب و كار شما منصفانه، قابل اعتماد و دقيق است يا خير. اين سه معيار از قرار زير هستند:

با اينكه بررسي تنها عامل تعيين كننده در ديده شدن سايت شما نيست، آمار نظرسنجي هاي برايت لوكال (BrightLocal) و ماز لوكال (Moz Local) را در نظر بگيريد:


1. محتوا. مشتري در بررسي چه گفته است؟ آيا بررسي ها كلمات كليدي خاصي را شامل مي شوند؟ آيا در بررسي ها محل كسب و كار شما قيد شده است؟ آيا آنها سؤال پرسيده اند يا تنها نظري را ثبت كرده اند؟ آيا نظرات مثبت است يا منفي؟ بررسي هاي مثبت از سوي مشتريان ميزان ديده شدن شما را بهبود مي بخشد. به عنوان مثال، اگر هجمه اي از ارزيابي ها را دريافت كنيد كه به كيفيت بالاي تيم خدماتي شما اشاره كند، موتورهاي جست وجوگر نتيجه خواهند گرفت تيم شما از كيفيت بالايي برخوردار است، بنابراين از نظر «خدمات» رتبه بندي بهتري دريافت خواهيد كرد؛


2. كميت و تناوب. هرچه كسب و كار شما بررسي هاي آنلاين بيشتري داشته باشد، همانند ميانگين بررسي هاي سالانه در سال هاي متمادي، به بهينه سازي موتور جست وجوي شما كمك خواهد كرد. همچنين مهم است در هر هفته يا ماه جريان ورودي ثابتي از بررسي هاي جديد داشته باشيد. زماني كه نام كسب و كار شما بر سر زبان ها افتاد و مردم بيشتري از سايت يا كسب و كار شما ديدن كردند، متوجه افزايش متناوب تعداد بررسي ها خواهيد شد؛

 

حتما بخوانيد: آشنايي با راه‌هاي حفظ اعتبار در فعاليت‌هاي آنلاين


3. تعامل. پاسخگويي به هر دو نوع بررسي، مثبت و منفي، ارج نهادن به مشتري را به همراه دارد. اين خود عاملي است كه موتورهاي جست وجو آن را در نظر مي گيرند. توازن ميان تعداد بررسي هاي همراه با بازخورد در مقابل تعداد بررسي هاي بدون بازخورد موضوعي است كه تفاوت ايجاد خواهد كرد. هنگامي كه با بررسي هاي مشتريان خود تعامل برقرار مي كنيد، نه تنها خدمات مشتريان عالي را ارائه مي كنيد، بلكه ارزش هاي شركت خود و رويكرد مشتري نسبت به دستيابي به يك ايده ال را نيز به معرض نمايش مي گذاريد و بررسي كنندگان بيشتري را به ارائه بازخورد تشويق مي كنيد.

مفيد است در نظر داشته باشيد كه اگر بررسي ها براي كاربرها خوب است، بنابراين به احتمال زياد براي گوگل نيز سودمند خواهد بود. به عبارت ديگر، هرچه كسب و كار شما بيشتر و دقيق تر مورد بررسي قرار گيرد، عملكرد بهتري خواهد داشت و ارزش بيشتري براي بهينه سازي موتور جست وجوي شما به ارمغان خواهد آورد.


مترجم: سهيل خواجوند
منبع: adpearance- forsatnet