شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در اين مقاله با دنبال كردن ترند بازاريابي 2019، به دنبال پيشنهاد بهتري براي كسب و كارها هستيم تا بتوانند طرح بازارابي خود با اين رويكرد بهتر ببينند.
هميشه با سال جديد ما به فكر تغييرات از جمله در برنامه بازاريابي كسب وكار خود هستيم. خيلي از بازارياب ها هم به دنبال تغييري با ترك حاشيه امن در كار خود هستند. دليل اين كار مي تواند تمايل به دست آوردن سود بيشتر و يا گرايش به پيشرفت باشد.
حتما بخوانيد: روند بازاريابي ديجيتال در سال 2018
در اينجا چهار روش وجود دارند كه مي توانيد براي اجراي ايده هاي جديد در بازاريابي خود از آن استفاده كنيد. همراه با ترند هاي جديد بازاريابي، ۴ پيش بيني وجود دارد كه بر پايه تحقيقات انجام شده در طول سال 2018 مورد اشاره قرار خواهند گرفت.
در پايان سال، مي توانيد آن ها را مرور كنيد و ببينيد كه چقدر دقيق بوده است.
ترند ۱: اتوماسيون و يادگيري ماشين توسط بازارياب ها مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
يكي از بهترين ترند در سال ۲۰۱۹، اتوماسيون بازاريابي خواهد بود. با اين حال، شما مي توانيد اتوماسيون را به عنوان شاخه اي از يادگيري ماشين در نظر بگيريد.
پس به دنبال اين مورد باشيد:
چطور ميتوانيد با استفاده از سيستمهاي خودكار به اهداف بازاريابي خود دست يابيد؟
بر طبق گفته The Smart Insight ، اتوماسيون بازاريابي بهترين ترند بازاريابي در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.
تاكنون هيچ رويكردي در اتوماسيون وجود ندارد كه با همه اندازه ها و انواع كسب و كارها مطابقت داشته باشد، بنابراين :
بازارياب ها بايد براي استفاده از اتوماسيون در كسبوكار، اتوماسيون مناسب خود را ايجاد كنند.
خوب است بدانيد كه:
يادگيري ماشيني از شاخه هوش مصنوعي براي يادگيري رفتارها و گرايشهاي مشتريان استفاده ميشود.
اين روش ميتواند به شكل اتوماسيون، كاربرد هاي زير را داشته باشد:
براي ساده كردن روند وفادارسازي مشتري
پشتيباني بهتر مشتريان با استفاده از چت باكس ها
برنامه هايي با استفاده از تركيب چند ويژگي، مي توانند باعث شوند كه :
سرعت پشتيباني بالا برود.
مشتري با يك محصول خاص آشنا شود.
ترند ۲: تمركز بيشتر بر تبليغات موبايلي و Omni channel ها توسط بازارياب ها خواهد بود.
بسياري از بازارياب ها در سال 2019 فراتر از كامپيوتر هاي روميزي فكر مي كنند.
تبليغات موبايلي
آنها درباره راه هاي بازاريابي انحصاري از طريق موبايل فكر مي كنند. آنها با استفاده از تجربه موبايلي مشتري، كمپين ها و صفحات ورود خاصي ايجاد مي كنند.
توجه داشته باشيد كه اين نشان ميدهد كه مي توان كمپيني موفق تر با دسترسي راحت تر و خوانايي بهتر در موبايل داشت.
Omni channel
يكي از مزاياي مهم استفاده از channel Omni كه به رويكرد تبليغاتي بسيار نزديك است: در كانال هاي مختلفي مي توان هماهنگ رويكردي مشترك را به صورت كمپين طراحي كرد.
مانند:
كمپين سازماندهيشده در فيس بوك براي اشتراك گزاري صفحه فرودي از وب سايت
قرار دادن لينك صفحه فرود مشخصي از طريق لينك بايو در اينستاگرام
پيش بيني مي شود كه در آينده بازاريابي ۲۰۱۹، شاهد باشيم كه بسياري از بازارياب ها از اين دست رويكردها اتخاذ ميكنند.
ترند ۳: بازاريابان از ويدئوي زنده در كمپين هاي خود استفاده ميكنند.
درست است كه استفاده ويژگي ويديويي زنده در سال ۲۰۱۸ خيلي باب نبوده است.
اما مطمين باشيد در سال ۲۰۱۹ بازارياب ها در اين كار خلاق تر خواهند شد.
به لطف شبكه هاي اجتماعي مانند اينستاگرام و فيس بوك، ديدن فيلمهاي زنده در حال تبديل شدن به بخشي از فعاليت هاي متعدد تبليغاتي است.
اگرچه تا به امروز، هنوز هم از استفاده ويديوي زنده نمي توان داده هاي خوب و كاملي به دست آورد، با اين حال پيشنهاد مي كنم از يك صفحه فرود براي نتيجه بهتر استفاده كنيد.
حتما بخوانيد: چهار راهكار براي ساخت ويديوهاي تبليغاتي تاثيرگذار
طبق آخرين برسي ها در شبكه هاي اجتماعي، بازارياب ها از ابزارهاي موجود در شبكه هاي اجتماعي براي ويديوي زنده جهت ايجاد تعامل استفاده ميكنند.
همچنين HubSpot اعلام كرده است كه ويديوي آنلاين در حال تبديل شدن به يكي از مشهورترين ترندهاي بازاريابي است.
در سال 2018 اينستاگرام يك ويژگي ويديويي جديد را اعلام كرد و بازارياب ها اكنون ميتوانند از آن استفاده كنند.
خبرخوش اين كه ويديو زنده نه تنها توسط شركتهاي بزرگ با فالورهاي زياد، بلكه شركتهاي كوچك نيز مورد استفاده قرار ميگيرد.
ترند ۴: برنامههاي وفاداري مشتري توسط بازارياب ها ايجاد مي شود.
همانطور كه مي دانيد براي بدست آوردن مشتري مي بايست زمان زيادي صرف كرد. در نتيجه از ديدگاه بازارياب ها بايد بيشتر بر توسعه برنامههاي وفاداري مشتري تمركز كرد.
در اين روش به جاي يك خريد، تمركز بر ايجاد روش مشترك بودن و دريافت حق اشتراك است. يكي از مزيت هاي اين روش، كمك به اطلاع رساني بهتر خدمات و محصولات است.
اين مدل اشتراكي، براي شركتهاي نوپا و نيز كسب و كارهاي مستقل كاربرد دارد.
با اين حال فراموش نكنيد كه:
حق اشتراك فقط در صورتي كار ميكند كه مشتري خريدي داشته باشد.
منبع: www.ibazaryabi.com