شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- بانك رفاه كارگران در اجراي تبصره ماده 39 قانون بودجه سال 1338 كشور و ماده 38 سازمان بيمه هاي اجتماعي به منظور سرمايه گذاري و بهره برداري از وجوه بيمه كارگران با هدف كمك به تامين رفاه و ايجاد تسهيلات لازم براي رفع نيازمنديهاي طبقه كارگر در تاريخ 1339/5/27 تشكيل و به ثبت رسيد و عمليات خود را از ششم فروردين 1340 با افتتاح شعبه مركزي در تهران و شعبه اصفهان آغاز كرد.
سرمايه اوليه اين بانك چهار صد ميليون ريال و از سوي سازمان تامين اجتماعي تامين شد. بانك رفاه يك بانك تجاري شناخته شده و با پنجاه و هشت سال تجربه در ارائه خدمات بانكي ، بهره مندي از 9835 نيروي انساني و در اختيار داشتن 1035 شعبه فعال در سراسر كشور ، مي كوشد از طريق ارائه مطلوب انواع خدمات بانكي ، رضايت عموم اقشار جامعه را تامين نمايد.
اين بانك با برخورداري از اعتماد مردم و توانمندي بالاي سرمايه انساني خود ، در اجراي سياست هاي كلان اقتصادي دولت جمهوري اسلامي ايران به ويژه در بخش صادرات كالاهاي غير نفتي و توليدات صنعتي و كشاورزي ، خدمات ارزشمندي را صادر كنندگان كشور ارائه ميدهد. بانك رفاه از نظر بانك هاي معتبر بين المللي، يكي از خوشنام ترين بانك هاي تجاري محسوب مي شود كه با داشتن كارگزاران منتخب از بانك هاي تراز اول دنيا ، نياز هاي مشتريان خود در عمليات بانكي بين المللي را مرتفع مي سازد.
خصوصي سازي بانك رفاه
بانك رفاه، با هدف ارائه كليه خدمات بانكي به اقشار مختلف جامعه و ايجاد تسهيلات لازم براي طبقه كارگر، با سرمايه اوليه 400 ميليون ريال از محل منابع بيمههاي اجتماعي و تحت پوشش اين سازمان درسال 1339 تاسيس و به ثبت رسيد.
پس از ماهها تلاش هيـــات مديره بانك ، سرانجام در مهر ماه 1390 شـــوراي پـــول و اعـــتبار اســـاسنامه جديد بـــانك را به تصويب رساند و در تاريخ 1391/3/20 با ثبت اين سامانه در اداره ثبت شركتها و موسسات غير تجاري، بانك رفاه رسماً خصوصي شد و سرمايه بانك از 895 ميليارد ريال به 4000 ميليارد ريال به ثبت رسيد. با اين اتفاق وضعيت مالكيتي بانك مشخص شد و با افزايش سرمايه به چهار هزار ميليارد ريال و از محل تجديد دارايي ها به ده هزار ميليارد ريال، زمينه براي افزايش فعاليت ها و خدمات مطلوبتر به مشتريان از طريق 1300 شعبه و واحدهاي خدماتي فراهم آمد.
بانك رفاه از بدو تاسيس تا كنون همواره خدمت رساني به آحاد مردم و جلب رضايت آنان را سرلوحه راه خود قرار داده و در اين راستا با بهرهگيري از نيروهاي دانشي و متعهد و در سايه اخلاق حرفه اي به تلاش در جهت پيشرفت كشور، تكريم ارباب رجوع، توسعه و بهبود شبكه شعب، طراحي و ارائه خدمات جديد و به كارگيري بانكداري الكترونيك پرداخته است.
همچنين از دستاوردهاي مهم بانك در سالهاي اخير ميتوان به كسب رتبه برترين دستگاه در زمينه تكريم مشتريان در گروه بانك و بيمه در سالهاي متوالي، استقرار سيستم مديريت كيفيت بر اساس استاندارد iso 9001 و اخذ گواهينامه مربوطه به عنوان اولين بانك خاورميانه در سال 1378 و تداوم همه ساله آن تا كنون اشاره كرد.
موفقيت بانك رفاه در محيط رقابتي كنوني، در گرو برنامهريزي مطلوب با رويكردي آيندهنگر است بدين منظور استراتژي بانك رفاه در قالب" راه رفاه" تدوين شده است كه اين نقشه به عنوان سند راهبردي ميان مدت بانك در گذار به خصوصي كه با تمركز بر برآوردهسازي متوازن نيازهاي كليه ذينفعان بانك تدوين شده است، راهنماي بانك در اين مسير خواهد بود. بي ترديد خصوصي شدن، بزرگترين تحول در تاريخ پرقدمت بانك رفاه، با تغيير ساختار مالكيتي و آغازي بر حركت سريعتر در دستيابي به اهداف بالاتر ميباشد.
اين بانك با اتكال به ياري خداوند بزرگ و با تلاش همه همكاران ساعي و بهرهگيري از تجربيات سايان طولاني برآن است در سالي كه با پيام مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامي، سال" توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" نام گرفته است با مشاركت جمعي و تمركز بر سرمايهگذاري در توسعه زيرساختهاي صنعتي، به اجراي كامل قانون بانكداري بدون ربا پرداخته و نيز در زمينه گسترش بانكداري الكترونيك به عنوان يكي از اهداف استراتژيك در عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات كوشابوده و همواره در تكاپوست تا بتواند به عنوان عضوي از جامعه بانكي كشور، چشماندازي روشن در عرصه خدمتگزاري در طول ساليان در پيش رو ترسيم نمايد.
بي شك وجود گوهر اعتماد و رضايت و همراهي شما مشتريان و ساير هموطنان عزيز كشور اسلاميمان، ما را در كسب افتخار امر غرورآفرين خدماترساني صادقانه، موفق و سرافراز خواهد نمود.