شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چراغ راه/ برنامه ريزي در روابط عمومي
دوشنبه، 24 آبان 1400 - 15:47 کد خبر:35421
نياز به شناخت و درك متقابل به منظور تسريع در دستيابي به مقاصد و اهداف، امروزه در سازمانها و ادارات به عنوان يك اصل اساسي در مديريت پذيرفته شده است. اين ارتباط كه از آن به عنوان روابط عمومي ياد مي شود يكي از مهمترين و با ارزش‎ترين عوامل موثر در سرنوشت هر موسسه و گروه محسوب مي گردد.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نياز به شناخت و درك متقابل به منظور تسريع در دستيابي به مقاصد و اهداف، امروزه در سازمانها و ادارات به عنوان يك اصل اساسي در مديريت پذيرفته شده است. اين ارتباط كه از آن به عنوان روابط عمومي ياد مي شود يكي از مهمترين و با ارزش‎ترين عوامل موثر در سرنوشت هر موسسه و گروه محسوب مي گردد.

 

 از سويي تمامي فعالان جامعه در بخشهاي مختلف فرهنگي، سياسي، اقتصادي و... جوياي روابط عمومي هايي هستند كه آنان را در طراحي روشهاي معقول و تعيين خط مشي هاي مرتبط با آينده ياري دهند. اما متاسفانه وجود سوءتعابير و يا عدم آگاهي و شناخت كافي از وظايف و حيطه عملياتي و يا عدم شناخت از توانمنديهاي تخصصي روابط عمومي در ابعاد درون سازماني و برون سازماني باعث شده روابط عمومي ها با موانع جدي و متعددي روبرو شوند كه اين مساله حاكي از نبود برنامه ريزي در روابط عمومي سازمانهاست.


زيرا يكي از اركان روابط عمومي، برنامه‌ريزي است. روزمرگي و كار را به دست زمان سپردن نمود روابط عمومي ناكارآمد است اگربخواهيم يك روابط عمومي كارآمد با ايفاي نقش كليدي در سازمان داشته باشيم بايد برنامه ريزي سر لوحه كارمان قرار گيرد آن وقت است كه روابط عمومي مي تواند با سازماندهي مناسب تشكيلاتي و مديريت علمي در قالب برنامه عمل مشخص، ضمن رعايت اصول اخلاقي و حرفه‌اي روابط عمومي و ارائه اطلاعات مشاوره‌اي به مديريت سازمان براي نفوذ در افكار عمومي و هدايت آن، افزون بر برنامه ريزي ويژه براي رهبران فكري، به شكل اصولي رسانه‌ها را در خدمت گرفته و به اصل اطلاع‌ يابي اهميت ويژه داده و از طرفي با توسعه فعاليتهاي افكارسنجي و ارتباطات مردمي و توليد فرآورده‌هاي فرهنگي سعي دارد جريان مبادله پيام بين سازمان و مخاطب را دو سويه كرده و بازخورد لازم را در جريان ارتباطي خود با مخاطبان در ابعاد درون سازماني، ملي و بين‌المللي ايجاد كرده و ازاين طريق آثاركلان و تاثيرگذار مثبت، در سطح سازمان و برنامه‌هاي توسعه ملي ايجاد كند.