شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نمايشگاه كتاب فرانكفورت
جمعه، 20 مهر 1397 - 17:42 کد خبر:35198
نمايشگاه كتاب فرانكفورت (به آلماني: Frankfurter Buchmesse) از لحاظ تعداد ناشران و بازديدكنندگان بزرگترين نمايشگاه كتاب دنيا محسوب مي‌شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نمايشگاه كتاب فرانكفورت (به آلماني: Frankfurter Buchmesse) از لحاظ تعداد ناشران و بازديدكنندگان بزرگترين نمايشگاه كتاب دنيا محسوب مي‌شود.

اين نمايشگاه ۵ روزه، در اواسط اكتبر هر سال در نمايشگاه تجارت فرانكفورت در آلمان برگزار مي‌شود. ۳ روز اول آن به بازديدكنندگان تجاري (متخصصان صنعت چاپ و نشر) اختصاص دارد و ۲ روز آخر آن به روي بازديدكنندگان عام گشوده مي‌شود.

 

همه ساله نويسندگان، نمايندگان عرصهٔ نشر و شركت‌هاي چندرسانه‌اي از سراسر جهان به منظور مذاكره و تعامل جهت دست يافتن به حقوق نشر و مجوز انتشار بين‌المللي آثارشان، عرضه و تبليغ آثار و يافتن بازارهاي جهاني، آشنايي با ناشران و عقد قراردادهاي تازه در نمايشگاه كتاب فرانكفورت حضور مي‌يابند.

 

هم‌چنين هر ساله در اين نمايشگاه، يك كشور به عنوان مهمان ويژه شركت مي‌كند و مي‌تواند بخش‌هاي گوناگون ادبياتش با بهره‌گيري از فضاي نشر خاص معرفي مي‌كند.

در طول مدت برگزاري، نزديك ۷٬۰۰۰ ناشر از ۱۰۰ كشور در اين نمايشگاه شركت مي‌كنند و حدوداً ۲۸۶٬۰۰۰ نفر از اين نمايشگاه بازديد مي‌كنند. نمايشگاه فرانكفورت كه از سال ۱۹۴۹ برگزار مي‌شود به دليل ميزان بالاي تبادلات و معاملات (تجارت نشر) يكي از مهم‌ترين نمايشگاه‌هاي كتاب است.

 

منبع: ويكيپديا