شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- با توجه به تجربيات (بيش از 15 ساله ) محقق در حوزه روابطعمومي، اطلاعرساني و روزنامه نگاري برخي از راه حلهاي توسعه، پيشرفت و خلاقيت متخصصان و مديران روابطعموميها به شرح ذيل ميباشد:
1. پيگيري و اجراي قوانين موجود به منظور رفع چالشهاي مختلف روابطعمومي با تدوين برنامه عملياتي، سياستگذاري، تعيين اهداف و چارت سازماني مناسب با نيازهاي هر سازمان براي رسيدن به جايگاه مطلوب روابطعمومي از طريق: صدور مشاور و سخنگوي سازمان براي مديران روابطعمومي، تخصيص اعتبارات قانوني براساس برنامه پنجم توسعه، تخصيص دو در هزار درآمد عمراني شهرداريها براي روابطعمومي ادارات و...
2. تلاش براي استانداردسازي فعاليتهاي روابطعمومي از طريق تدوين و ابلاغ نظامنامه جامع روابطعموميها؛
3. تعامل هر چه بهتر مديران و كاركنان مجموعه با روابطعمومي؛
4. نظاممند كردن آموزشهاي تخصصي و بلندمدت در روابطعموميها؛
5. پرهيز از روزمرگي و هدفمندكردن فعاليتهاي روابطعمومي با تدوين و ابلاغ برنامه استراتژيك روابطعموميها؛
6. ارتباط مؤثر روابطعمومي و تعامل با اصحاب رسانه، خبر و هنر؛
7. حذف نگاه سنتي (روابطعمومي در نقش سفارش و نصب بنر و پوستر) و استفاده از خلاقيت، نوآوري و تمايز با بهرهمندي از ظرفيت رسانههاي نوين و هوشمند، استفاده از هنر ارتباط تصويري و تبليغات و حضور در فضاي مجازي، شبكههاي اجتماعي، صدا و سيما؛ ارتباط دوسويه ميان مديران و مردم و پاسخگويي و تبليغ و اطلاعرساني؛
8. پيگيري مسئله سلامت مديران و كاركنان روابطعمومي و تلاش در جهت اخذ مصوبه احتساب شغل روابطعمومي به عنوان مشاغل سخت و آسيبپذير؛
9. ايجاد انگيزه و شور و نشاط بيشتر در مديران و كارشناسان روابطعمومي با اختصاص طرحها و بستههاي تشويقي(با توجه به حضور مستمر، طولاني و فع�'ال اين قشر در محل كار و مأموريت بدون داشتن حقوق مكفي و مزايا).