شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چرا روابط‌عمومي مهم است؟
جمعه، 15 بهمن 1400 - 15:01 کد خبر:34984
روابط‌عمومي يعني هنر ارسال پيام‌هاي مناسب به افراد در مكان‌هاي مناسب براي ساختن شهرت تجاري و بيان روايت‌هاي متناسب با اهداف، كه نه تنها بزرگ‌ترين بحران‌ها و چالش‌ها را حل مي‌كند، بلكه بيشترين شانس موفقيت را مي‌تواند هديه دهد.


 

 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- بسياري از شركت‌ها مي‌دانند كه روابط عمومي يك روش عالي براي اجراي استراتژي‌هاي بازاريابي است اما اطلاعات كافي درباره آن نداشته و هزينه‌هاي زيادي صرف اينكار مي‌كنند.

روابط‌عمومي يعني هنر ارسال پيام‌هاي مناسب به افراد در مكان‌هاي مناسب براي ساختن شهرت تجاري و بيان روايت‌هاي متناسب با اهداف، كه نه تنها بزرگ‌ترين بحران‌ها و چالش‌ها را حل مي‌كند، بلكه بيشترين شانس موفقيت را مي‌تواند هديه دهد.

آژانس‌ها يا زيرمجموعه‌هاي تبليغاتي در كنارتان هستند تا كسب‌وكار شما را تبليغ كنند اما واحد روابط‌عمومي، آينده كسب‌وكارتان را تغيير خواهد داد. روابط‌عمومي به راحتي مي‌تواند يك شركت يا سازمان را موفق كند يا به سمت شكست حركت دهد. اما مطمئن باشيد به واسطه توانايي روابط‌عمومي و استفاده درست از ظرفيت‌هاي آن، تقريبا هر مانعي را مي‌توان كنار گذاشت؛ «هر مانعي» را!

در ادامه برخي از دلايل مهم نقش روابط‌عمومي سازمان را براي‌تان آورده‌ايم:

۱-روابط‌عمومي اعتبار برند را افزايش مي‌دهد
در هر صنعتي، جلب اعتماد نقش پررنگي در موفقيت كسب‌وكارها دارد. عدم اعتماد به برند مي‌تواند به معني اين باشد كه يك شركت فرصت‌هاي فروش خود را از دست مي‌دهد.

با اين حال، استخدام يك كارشناس
روابط عمومي مي‌تواند باعث افزايش اعتبار و شهرت بيشتر سازمان شود؛ اين فرد از طريق رهبري فكري، ارتباطات تاثيرگذار و استراتژي‌هاي ارتباط شبكه‌اي و ... اعتبار كسب‌وكارتان را افزايش مي‌دهد.

۲-روابط‌عمومي سود را افزايش داده و مشتريان را به سمت شما هدايت مي‌كند
زماني كه اعتبار كسب‌وكار شما به وسيله فعاليت‌هاي مختلف واحد روابط‌عمومي افزايش يابد، اين احتمال وجود دارد كه مشتريان بالقوه به سوي شما خواهند آمد.

مشتريان و خريداران به واسطه محتوايي كه در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي از كسب‌وكارتان وجود دارد با مدل كاري شما آشنا مي‌شوند و اين بهترين روش جذب هدفمند مشتري براي شماست.

۳-روابط‌عمومي نگاه مردم را نسبت به كسب‌وكار شما تغيير مي‌دهد
امروزه همه مي‌دانند كه بايد به كمك توليد محتوا كسب‌وكار خود را معرفي كنند (چه محتوا درست باشد و چه غلط). از طرفي بعضي برندها از اعتبار زيادي برخوردارند و در عوض، ديگر برندها مورد توجه مردم نيستند.

هر دو حالت بالا ممكن است ايده‌آل نباشد و شايد تمركز بر روي كمپين‌ها بهتر بتواند به كسب‌وكار شما كمك كند. كمپين‌هاي هدفمند و فعاليت‌هاي روابط‌عمومي مي‌تواند نگاه مردم را به سمت كسب‌وكار شما جلب كند.

۴-روابط‌عمومي حضور كسب‌وكار شما را در فضاي آنلاين افزايش مي‌دهد
واحد روابط‌عمومي با دنياي ديجيتال در ارتباط است؛ پس به شما كمك مي‌كند تا حضور بيشتري در فضاي آنلاين داشته باشيد.

شايد در حالت كلي روابط‌عمومي نقش راهنمايي و كمك به سازمان را ايفا مي‌كند اما هنگامي كه اتفاق ناخواسته‌اي براي كسب‌وكارتان پيش مي‌آيد، اين نقش روابط‌عمومي است مي‌تواند نجات‌بخش شما در مواقع حساس باشد.

شبكه‌هاي اجتماعي، رسانه‌ها و ارتباط با سايت‌هاي تبليغاتي ابزارهايي هستند كه شركت‌هاي تبليغاتي كمك مي‌كنند تا به رشد و فروش بيشتر برسند اما روابط‌عمومي اين اطمينان را در مشتريان ايجاد مي‌كند تا براي استفاده از خدمات و محصولات، با نگرشي درست برند شما را انتخاب كنند./ نوپانا