شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رييس اداره كل روابط عمومي بانك مسكن ارتباط تلفني مشتريان با مسوولان را پل مستقيم ارتباطي دانست، كه هم مسوولان را از دغدغه مشتريان آگاه مي كند و هم به چالش هاي مشتريان پاسخ مناسب داده مي شود.
به گزارش شارا، در روز دوم ارتباط تلفني مشتريان بانك مسكن با مديران، رييس اداره كل روابط عمومي بانك مسكن و مسوولان امور اعتباري بانك مسكن در اين مركز حاضر شدند و به سوالات مشتريان پاسخ دادند.
مهدي احمدي، رييس اداره كل روابط عمومي بانك مسكن در گفت و گو با هيبنا، نحوه تعامل مسوولان و مشتريان بانك را در دو روز نخست مثبت ارزيابي كرد و گفت: به مناسب فرارسيدن هفته دولت، ارتباط مستقيم تلفني مشتريان بانك مسكن با مديران، در ساعت 11 لغايت 13 روزهاي شنبه تا چهارشنبه امكان پذير خواهد بود.
او افزود: مديران بخش هاي «امور طرح و برنامه» و «امور اعتباري» در دو روز نخست حاضر شدند و به سوالاتي در خصوص نحوه دريافت تسهيلات خريد و ساخت مسكن، ميزان و نحوه محاسبه سود، تسهيلات تبصره اي، مشكلات پيرامون مسكن مهر ، و صندوق يكم پاسخ دادند و اكثر مشتريان نيز، نسبت به مشكلات خود در اين حوزه پاسخ مناسب را دريافت كردند.
احمدي با بيان اين كه اين رويه در روزهاي آتي نيز ادامه خواهد داشت، توضيح داد: بر اساس برنامه مديران «امور استان ها و بازاريابي»، «فناوري اطلاعات و ارتباطات» و «منابع انساني» در طول اين هفته در مركز ارتباط با مشتريان بانك مسكن حضور مييابند تا به سوالات متقاضيان تسهيلات در اين بخش پاسخ دهند.رييس اداره كل روابط عمومي بانك مسكن، در توضيح ويژگي ارتباط مستقيم مشتريان و مدير گفت: ارتباط مستقيم باعث مي شود كه مشتريان بي واسطه مشكلات خود را با مديران هر بخش درميان بگذارند و پاسخ مناسب دريافت كنند، از سوي ديگر مديران نيز از چالش ها و مشكلات، مشتريان آگاه شوند و اين پل ارتباطي مستقيم و تعامل دو جانبه ميان مسوولان و مشتريان بانك است.
او در پايان استقبال مشتريان در دو روز نخست را بسيار قابل توجه توصيف كرد و ابراز اميدواري كرد اين روند تا انتهاي هفته نيز ادامه يابد.موضوعات مهم در روز دوم ارتباط تلفني، با مشتريان، مسوولان اداره كل تسهيلات تبصرهاي و اداره كل اعتبارات و تامين مالي به سوالات مشتريان پاسخ دادند.
اين دو مسوول بانكي در گفت و گو با هيبنا، عمده مطالب مطرح شده از سوي سوال كنندگان در روز دوم را تشريح كردند. به گفته اين مسوولان، در اين روز بيشتر سوالات مطرح شده در خصوص مشكلات و چالش هاي مطرح شده در خصوص «مسكن مهر»، «تسهيلات صندوق پس انداز مسكن يكم»، «تسهيلات از محل اوراق حق تقدم» و «نحوه محاسبه نرخ سود و اقساط تسهيلات» بود. در اين خصوص مشتريان برخي از چالش هاي مرتبط با مسكن مهر را ارايه كردند كه عمدتا اين سوالات در خصوص نحوه و زمان واگذاري واحدهاي باقي مانده و نحوه دريافت تسهيلات جعاله در اين حوزه بود. در خصوص تسهيلات صندوق پس انداز مسكن يكم، نيز بسياري از سوال كنندگان در خصوص نحوه دريافت و سپرده گذاري سوالاتي را مطرح كردند.
همچنين در اين بخش برخي از مشتريان با توجه به افزايش قيمت مسكن و ساختمان در ماه هاي اخير، از مسوولان درخواست كردند كه سقف تسهيلات صندوق پس انداز يكم افزايش يابد، تا بتوانند سهم بيشتري از خريد واحدهاي مسكوني را پوشش دهند. نكته دوم در اين بخش نيز محدوديت سال ساخت براي دريافت تسهيلات بود كه از سوي مشتريان درخواست شد كه سقف زماني اين محدوديت افزايش يابد. مسوولان بانك و كارشناسان در پاسخ به اين مشكلات، تاكيد كردند كه مسوولان بانك مسكن در تلاش هستند كه با همكاري بانك مركزي، اين چالش ها را رفع كرده و بتوانند زمينه را براي سهولت اعتباردهي در بخش مسكن فراهم سازند. علاوه بر اين موضوعات مطرح شده، برخي از مشتريان نيز در خصوص نحوه محاسبه نرخ سود و مبلغ بازپرداخت سوالاتي را مطرح كردند، كه مسوولان حوزه اعتبارات، نيز با توجه به مكانيزم هاي موجود، به ابهامات مشتريان پاسخ مناسب دادند