شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : همراهي با دولت دوازدهم در يك سالگي /8/ تحقق فرهنگ ديجيتالي در بانك ملّي ايران
شنبه، 27 مرداد 1397 - 15:34 کد خبر:34632
بانك ملي ايران با جهش ويژه در عصر ديجيتال، سامانه هايي را طي يك سالگي دولت دوازدهم رونمايي كرد كه مي توان اين دستاوردها را آغاز تحولي بزرگ در نظام بانكداري كشور قلمداد كرد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- بانك ملي ايران با جهش ويژه در عصر ديجيتال، سامانه هايي را طي يك سالگي دولت دوازدهم رونمايي كرد كه مي توان اين دستاوردها را آغاز تحولي بزرگ در نظام بانكداري كشور قلمداد كرد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بانك ملي ايران، بهمن ماه سال گذشته بزرگترين رويداد سالانه بانك در حوزه بانكداري ديجيتال موسوم به «ملي شو» برگزار و چندين دستاورد بزرگ در عرصه ديجيتال و بانكداري با هدف مشتري مداري با استفاده از تازه ترين تكنولوژي هاي روز دنيا رونمايي شد.

«كارت بانك سكه»، «توريست كارت»، دستگاه هاي VTM و CSR، «ملي بازار»، «شعبه نوجوان»، «چمدان سيار» و «سامانه 60» از جمله دستاوردهاي رونمايي شده در اين مراسم بود.

بانك آفيسر به عنوان يكي از بديع ترين طرح هاي سيستم بانكي كشور نيز ديگر محصول رونمايي شده در «ملي شو» بود كه به عنوان پيشرفته ترين نحوه خدمت رساني به مشتريان بر بستر پيام رسان «بله» شناخته مي شود.

بر بستر اين خدمت كه نقش بسزايي در ارايه خدمات به مشتريان ويژه بانك دارد و مي تواند موجب افزايش رضايت و سطح وفاداري مشتريان و ارتقاي سطح كيفي خدمات شود، در هر مكان و هر زمان، بانك در كنار مشتري قرار مي گيرد و درواقع رابطه مشتري و بانك را تسهيل مي كند.

البته بانك آفيسر تنها يكي از خدمات ارزش افزوده بانك ملي ايران است و از ديگر محصولات موفق در اين زمينه مي توان به سامانه بام و پيام رسان بله نيز اشاره كرد.

«بام» سامانه اي منحصر به فرد در نظام بانكداري الكترونيك است كه از زمان راه اندازي تا كنون به شدت مورد استقبال كاربران و مشتريان بانك قرار گرفته است.

كاربران «بام» از حضور در صف خودپرداز و يا شعبه بي نيازند و مي توانند انواع تراكنش هاي منحصر به فرد بانكي از جمله شارژ خودكار سيم كارت اعتباري و مشاهده صورت حساب يك سال گذشته، مديريت چك ها و محاسبات بانكي را انجام دهند و حتي ميزان امنيت ورود به سامانه را خودشان انتخاب كنند.

اين سامانه طي سال 2017 ميلادي در ميان عبارات بيشتر جست و جو شده در اينترنت توسط ايرانيان قرار گرفت. نتايج به دست آمده از طريق Google trends نشان مي دهد، عبارات «سامانه بام» و «بام» در اين مدت جزو 20 عبارت جست و جو شده در اينترنت بوده اند.

سامانه بانكداري اينترنتي بانك ملي ايران سال گذشته همچنين در پنجمين همايش ملي مديران فناوري اطلاعات نيز به عنوان محصول برگزيده و قابل تقدير انتخاب شد.

نرم افزار "بله" نيز در راستاي تاكيد برنامه هاي توسعه پنج ساله كشور بر تحقق دولت الكترونيك و نقش غيرقابل انكار نظام بانكي در اين زمينه، تحولي جدي در بانكداري الكترونيك و بومي سازي شبكه هاي اجتماعي ايجاد كرد.

اين نرم افزار يك نمونه موفق در حوزه استارت آپ ها و تنها پيام رسان دو منظوره با قابليت ارائه خدمات مالي متنوع، امكان پرداخت و درخواست پول، پرداخت قبوض، خريد شارژ، عمليات كارت به كارت، پرداخت قبوض خدماتي، پرداخت خلافي خودرو و پرداخت عوارض خروج از كشور بر روي شبكه اجتماعي بوده كه نقش بي بديلي نيز در تحول نظام بانكي و پاسخگويي به نيازهاي مردم در حوزه بانكداري نوين ايجاد كرده است.

بانك ملي ايران در يك سال ابتداي دولت دوازدهم سياست توسعه فرهنگ ديجيتالي را دنبال كرد و تاكيدات دولت در اين زمينه را سرلوحه اقدامات خود قرار داد تا بتواند حضوري پررنگ تر در عرصه بانكداري ديجيتال داشته باشد.