شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دفتر كار و كسب هاي كوچك، كه بخشي از دولت آمريكا بوده و از كار و كسب هاي كوچك حمايت كرده و قوانين كلي مرتبط با اين حوزه از روي اصول تعيين شده اين دفتر تعيين مي شوند،
كار و كسب هاي كوچك را به صورت كار و كسب هايي تعريف مي كند كه توسط بخش خصوصي با هدف كسب سود شكل گرفته و در صنعت و حوزه خودش يك كار و كسب غالب بازار برشمرده نمي شود.
اين كار و كسب ها اصولا درآمدي بسيار ناچيز در مقايسه با كار و كسب هاي بزرگ و شناخته شده در طي يك سال داشته و عموما كمتر از 500 نفر را در زير مجموعه خود به عنوان كارمند يا كارگر دارند.
شركت هايي در اين ابعاد معمولا نيازي به داشتن يك كارشناس خريد در مجموعه خود ندارند يا اصلا بودجه كافي براي استخدام و نگهداري چنين پست سازماني را براي خود تعريف نمي كنند. بنابراين اگر چنين مشاغل و سازمان هايي جزء مشتريان هدف شما هستند و محصول شما هم چيزي است كه مبلغ لازم براي تهيه آن بيشتر از اقلام عادي دفتري است، پس طرف مقابل شما براي خريد و يا مذاكره با شما بايد مديران سازماني يا حتي مالكان آنها باشد.
خبر خوب اينكه فروش به كار و كسب هاي كوچك عموما به معناي يك چرخه فروش كوتاهتر در مقايسه با كار و كسب هاي بزرگتر مي باشد، چرا كه نيازي به درگير شدن يك فرايند طولاني و چند مرحله اي تائيد خريد نداريد. در حقيقت، از شانس بسيار بالايي براي نهايي سازي فروش خود حتي در همان جلسه و ملاقات اول هم برخوردار هستيد. زماني كه مخاطب شما بطور مستقيم مالك يك كسب و كار باشد، او در واقع نيازي به تائيد از مديران بالادستي خود ندارد.
منبع: www.ibazaryabi.com