اصل اول: هميشه به دنبال حقيقت باشيد
يكي از اساسي ترين قواعد روابط عمومي اين است كه حقيقت را بگوييد. هميشه شرايط خاصي وجود دارند كه حقايق به نفع ارباب رجوع نيستند، در اين موارد بايد به جاي بيان نادرست حقايق، از ابراز نظر اجتناب كرد.
اصل دوم: هميشه آنچه در ذهن داريد را بگوييد
مشاوران روابط عمومي بايد هميشه آنچه در ذهن دارند را بيان كنند. نه تنها وقتي از آنها درخواست مشاوره مي شود بلكه حتي وقتي از آن ها درخواستي صورت نمي گيرد. وظيفه شما به عنوان مشاوران روابط عمومي اين است كه بلند و واضح به ارباب رجوع مشاوره هاي اخلاقي كه به نفعش است دهيد حتي اگر او نخواهد آن ها را بشنود. در ازاي همين خدمات است كه شما حقوق دريافت مي كنيد.
اصل سوم: پاسخگوي رسانه ها باشيد
اگرچه رسانه ها ممكن است براي حرفه روابط عمومي و ارزش هاي آن كه در 100 سال اول تشكيل يافت و در طي آن حفظ شد، گيج كننده باشد، متخصصان روابط عمومي بايد نگرشي مثبت داشته باشند.
انتهاي پيام
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)