شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كميسيون امنيتي و معاوضة كالا
شنبه، 16 تیر 1397 - 09:19 کد خبر:34003
كميسيون امنيتي و معاوضه كالا (SEC) معتقد است هر نوع اطلاعاتي كه امنيت ملي را به خطر بيندازد بايد به اين سازمان شناسانده شود. اين كار از طريق بايگاني گزارشهاي ساليانه و فصلي انجام مي‌شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  كميسيون امنيتي و معاوضه كالا (SEC) معتقد است هر نوع اطلاعاتي كه امنيت ملي را به خطر بيندازد بايد به اين سازمان شناسانده شود. اين كار از طريق بايگاني گزارشهاي ساليانه و فصلي انجام مي‌شود.

گزارشهايي كه اغلب در مقالات خبري به كار مي‌روند. همچنين SEC خواستار « افشا»ي دقيق و كامل هرگونه تغيير يا پيشرفت كه منجر به تأثير در امنيت ملي مي‌شود مي‌باشد.

عموماً شركتي كه سهام آن به طور علني ( در حضور عموم مردم ) به فروش مي‌رسد بايد فوراً گزارشهاي خبري زير را به كميسيون ابلاغ كند:
1 . سود يا ضرر سهام
2. درآمدهاي فصلي يا ساليانه
3. درآمد موقتي اما حساب شده
4. فروش سهام
5. تغييرات سهام
6. تغييرات در مديريت
7. پيشرفت اصلي محصولات
8 . طرح‌هاي اصلي توسعه
9. تغيير در اهداف تجاري
10. بدهي‌ها
11. حسابرسي دارايي اصلي
12 . وكالت‌نامه‌ها
13 . خريدن سهام

در مورد اطلاعات اقتصادي، دقت، يك امر بسيار ضروري است كانون‌هاي روابط عمومي مسئوول نشر اطلاعات نادرست هستند . حتي اگر اين اطلاعات از طريق مخاطبين به آ‌نها گفته شده باشد و حقايق عرضه شده اطمينان حاصل نمايد. شما مي‌توانيد با مطالعة اطلاعات به دست آمده ثابت كنيد كه مطلب گفته شده منطقي و عقلاني است يا خير و لازم نيست كه حتماً حسابدار باشيد.

اغلب شركتها سعي مي‌كنند خبرهاي خوب را منتشر كره و خبرهاي بد را پنهان كنند. امروزه‌، دادگاه‌ها « روية قضايي سختي» را در زمينة اطلاع رساني اقتصادي در پيش گرفته‌اند. مارين رابين ، وكيل دعاوي، در مجله روابط عمومي  ( مارس 1991) مي‌گويد:

به خاطر اين روية قضايي است كه دادگاه‌ها تمامي اطلاعات منتشر شدة يك شركت را بررسي مي‌كنند. اين اطلاعات مي‌‌تواند شامل نشريه‌هاي خبري نيز باشد بايد ديد كه هدف از اين نشريه‌‌ها خلق اثري گول زننده و افزودن اطلاعاتي نادرست از طريق حذف اطلاعات صحيح است ؟

بنابراين ممكن است يك شركت و بخش روابط عمومي آن گناه كار شناخته شوند حتي اگر هر كدام از مقالات نوشته شده در نشريه به طور جداگانه صحيح باشند .

به عبارتي ديگر اگر مشكلاتي وجود دارد كه بايد سهام داران و سرمايه‌گذاران اولية شركت از آن با خبر شوند پنهان كردن آن و جلوه دادن به تصاويري اميد بخش از اقتصاد شركت كاري نادرست است.

به طور مثال يك شركت نبايد براي محصولي كه هنوز در مرحلة آزمايش است و در دسترس عموم قرار نگرفته تبليغ كند. نويسندگان مقالات اقتصادي بايد از اين حقيقت آگاه باشند كه آ‌نها اطلاعاتي را در دست دارند كه هنوز عموم مردم از آن بي‌خبرند. اگر آ‌نها از اين فرصت براي خريد يا فروش سهام استفاده كنند قوانين تجاري سهام را زيرپا گذاشته‌اند.

توني فرانكو مدير روابط عمومي شركت «ديتروي» چند سال به خاطر اين مساله با كميسيون امنيتي تجارت كالا مشكل داشت. يكي از مشتريان وي اطلاعاتي درباره كاهش مبلغ فروش سهام يك شركت به او داده بود تا برايش مقاله‌اي بنويسد و كميسيون امنيتي كالا ادعا كرده بود كه فرانكو از اين اطلاعات استفاده كرده و قبل از اين كه عموم مردم از آن باخبر شوند، او سهام شركت را به مبلغ 41 دلار خريده بود.

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)