شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : يادداشت دكتر همايون عضو هيات امناي دانشگاه امام صادق (ع) در تجليل از دكتر حسن بشير
دوشنبه، 4 تیر 1397 - 23:34 کد خبر:33962
دكتر محمدهادي همايون، عضو هيئت امناي دانشگاه امام صادق (ع) و رئيس دانشكده معارف اسلامي، فرهنگ و ارتباطات: دكتر حسن بشير داراي سوابق علمي و اجرايي در عرصه‌هاي گوناگون است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  دكتر محمدهادي همايون، عضو هيئت امناي دانشگاه امام صادق (ع) و رئيس دانشكده معارف اسلامي، فرهنگ و ارتباطات: دكتر حسن بشير داراي سوابق علمي و اجرايي در عرصه‌هاي گوناگون است.


دكتر محمدهادي همايون، عضو هيئت امناي دانشگاه امام صادق (ع) و رئيس دانشكده معارف اسلامي، فرهنگ و ارتباطات به مناسب برگزاري مراسم تجليل از 25 سال فعاليت علمي و عملي دكتر حسن بشير در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومي طي يادداشتي به بيان برخي از خصوصيات اخلاقي و علمي ايشان پرداخته‌اند.

متن كامل اين يادداشت به شرح زيرمي‌باشد:
رشته و دانشكده معارف اسلامي و فرهنگ و ارتباطات بر ايده تبليغ دين به‌عنوان محوري‌ترين ايده تأسيس دانشگاه امام صادق عليه‌السلام و با تلاش گروهي از دانش‌آموختگان رشته معارف اسلامي و تبليغ، و حمايت مؤثر جمعي از استادان در حوزه‌هاي دانشي ارتباطات، جامعه‌شناسي، فرهنگ‌شناسي و ... به‌عنوان يك حوزه مطالعاتي ميان‌رشته‌اي به جامعه علمي كشور عرضه شد.

از همان ابتدا آنچه به‌عنوان يك دغدغه براي بنيانگذاران رشته با توجه به سابقه مشترك تحصيلي مطرح بود، دعوت از استاداني براي همكاري و پيوستن به اين جمع بود كه با توجه به سابقه متفاوت‌شان بتوانند آورده متفاوت و قابل اتكايي براي دانشكده داشته باشند. اين در حالي بود كه با توجه به تجربه كاملاً جديد و برخاسته از انقلاب اسلامي دانشگاه امام صادق عليه السلام در تلفيق معارف اسلامي و علوم متعارف دانشگاهي، دايره جستن و يافتن استادان متناسب و همراه بسيار تنگ مي‌نمود.

دكتر حسن بشير نخستين استادي بود كه به اين حلقه تخصصي دعوت شد و انصافاً در طول ساليان همكاري توانست ضمن همگامي علمي و ارزشي با گروه، هميشه آورده قابل توجهي براي جمع داشته باشد و خلأهاي آموزش و پژوهش دانشكده را با جديت و پشتكار مثال‌زدني پر كند.آنچه ايشان را در كنار اين جديت و پشتكار زائدالوصف متمايز و شايسته بزرگداشت مي‌كند، زمينه و سابقه ميان‌رشته‌اي، چندرشته‌اي و چند حرفه‌اي اين استاد و پژوهشگر است كه با شش سال تحصيلات ارزشمند حوزوي آغاز مي‌شود و سپس در يك سير متنوع در قالب كارشناسي مهندسي كشاورزي از دانشگاه جندي شاپور اهواز، كارشناسي ارشد و دكتري فيزيولوژي از دانشگاه پولمن ايالت واشنگتن امريكا، و سپس بازگشت به كشور به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي و ناتمام گذاشتن دكتري فيزيولوژي، و دوباره در تلاشي ديگر كارشناسي ارشد روابط بين‌الملل از دانشگاه ناتينگهام ترنت انگلستان و دكتري جامعه شناسي ارتباطات بين‌الملل از دانشگاه ليستر اين كشور ادامه مي‌يابد.

اين سابقه متنوع تحصيلي در دانشگاه‌ها و كشورهاي متنوع مي‌تواند براي ايجاد روحيه علمي در يك پژوهشگر كافي به نظر آيد، اما در كارنامه دكتر حسن بشير، در كنار اين سابقه تحصيلي، سابقه اجرايي پرباري نيز در عرصه‌هاي گوناگون فرهنگي و سياسي انقلاب اسلامي و در شرايط تاريخي حساس آن به چشم مي‌خورد كه بر اين زمينه چندرشته‌اي و چندحرفه‌اي مي‌افزايد.اين مجموعه متنوع و هماهنگ، البته با تسلط بسيار مؤثر ايشان بر دو زبان انگليسي و عربي، با هم‌افزايي دروني تواني را در ايشان ايجاد كرده كه در اكثر آثار ايشان قابل مشاهده است.اما، در اين ميان آنچه براي من به‌عنوان دوست و همكار ايشان در كنار همه آن سابقه علمي و اجرايي از يك‌سو و اخلاق بزرگوارانه و محبت‌آميز توأم با جديت و پشتكار از سوي ديگر، اين استاد بزرگوار را دوست‌داشتني‌تر و قابل احترام مي‌كند، تسلط ايشان بر قند پارسي است كه از وي شاعري در خور تحسين ساخته است. ساعات بسيار زيادي از رفاقت ما در اين عرصه لذت‌بخش گذشته است.

توان ايشان در به نظم كشيدن مفاهيم عالي و به‌ويژه آنچه ما علمي نام مي‌گذاريم مثال‌زدني است.تقدير از 25 سال تلاش علمي و حرفه‌اي دكتر حسن بشير، دانشگاه امام صادق عليه‌السلام را قدردان دبيرخانه دائمي همايش روابط‌عمومي الكترونيك در پيش‌دستي در اين امر كرده است و به صورت نمادي از همكاري ميان مراكز علمي و حرفه‌اي در زمينه فرهنگ و ارتباطات باقي خواهد ماند.از خداوند متعال و صاحب اين عصر و زمان پرآشوب، موفقيت همه استادان و تلاشگران اين عرصه را در پيشبرد امر انقلاب اسلامي و پايه‌گذاري تمدن نوين اسلامي عاجزانه تقاضامندم.