شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ميرزايي در جمع مديران روابط عمومي؛ روابط عمومي‌ها پيش از تعهد به مديران خود، به مردم تعهد داشته باشند
دوشنبه، 28 خرداد 1397 - 12:31 کد خبر:33897
معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شوراها، شهرداري تهران در جمع مديران روابط عمومي معاونت ها و مناطق 22 گانه شهرداري تهران برنامه سوم شهر تهران راتشريح كرد و گفت: «اين برنامه سرنوشت 5 ساله پايتخت را رقم مي زند.»

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شوراها، شهرداري تهران در جمع مديران روابط عمومي معاونت ها و مناطق 22 گانه شهرداري تهران برنامه سوم شهر تهران راتشريح كرد و گفت: «اين برنامه سرنوشت 5 ساله پايتخت را رقم مي زند.»

به گزارش شارا به نقل از خبرگزاري برنا، حجت الله ميرزايي، رويكرد برنامه سوم شهر تهران را مشاركتي و اجتماع محور دانست و افزود: اين طرح علاوه بر 22 منطقه، 123 ناحيه و 354 محله پايتخت را نيز درگير خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه تهران، مسائل و مشكلات فراواني دارد اما در اين ميان 7 مسأله اصلي مورد توافق است، تأكيد كرد: آلودگي هاي محيط زيستي به ويژه آلودگي هوا و ترافيك توانفرسا و حمل و نقل نامناسب از جمله اصلي ترين مسائل شهر تهران محسوب مي شوند.

ميرزايي با بيان اينكه نابرابري فضايي بين مناطق مختلف تهران، تاب آوري و ايمني پايين شهر در مقابل حوادث و بلايا از ديگر مسائل پايتخت هستند، تصريح كرد: جامعه بي تفاوت و بي تفاوتي جامعه در مقابل مسائل و مشكلات ديگران، موضوع ماليه شهري و ساز و كار سنتي حاكم بر اقتصاد شهري در كنار حكمراني بد شهري، مشكلات ديگري هستند كه تهران با آنها رو به رو است.

وي با اشاره به توافق اجمالي براي حركت در مسير حل مشكلات مذكور و ابراز اميدواري نسبت به تصويب برنامه سوم شهر تهران از سوي شوراي شهر، اظهار كرد: اين برنامه در واقع انعكاسي از مسائل شهر تهران و مشكلاتي است كه شهروندان تهراني با آنها سر و كار دارند.

ميرزايي با بيان اينكه روابط عمومي ها زبان گوياي شهرداري تهران هستند، تصريح كرد: كاركرد اصلي روابط عمومي ها، برقراري گفت وگوي دو جانبه مديريت شهري و شهروندان است و اعتقاد دارم مديران شهري بيش از آنكه به سخن گفتن با شهروندان احتياج داشته باشند، به شنيدن سخن شهروندان نياز دارند.

وي با اشاره به ايكنه قبل از اجراي پروژه هاي عمراني بايد آثار و پيامدهاي اين پروژه ها بر مردم مورد ارزيابي قرار بگيرد، اظهار كرد: روابط عمومي ها بايد بيش از آنكه به مديران خود تعهد داشته باشند، بايد نسبت به مردم متعهد باشند .

ميرزايي با بيان اينكه مشاركت شهروندان در امور شهر از طريق مسير ارتباطي فعال ممكن مي شود، تصريح كرد: ترديد نكنيم بهترين راه حل ها براي هر محله و هر منطقه را مردم همان محله و همان منطقه مي دانند و سياست هاي موفق در زمينه تجربه هاي توانمندسازي بر مبناي اعتمادسازي شكل گرفته است.

رييس مركز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تهران نيز در اين جلسه با اعلام اينكه برنامه 5 ساله، نوع نگاه و رويكرد هاي مديريت شهري را ترسيم مي كند، گفت: برنامه هاي كوتاه مدت و ميان مدت مبتني بر برنامه 5 ساله تدوين و روند فعاليت هاي شهرداري تهران بر مبناي اين برنامه ترسيم مي شود.

امين عارف نيا با اعلام اينكه انعكاس و انتقال نوع نگاه شهروندان نسبت به مسائل شهر به مديريت شهري از اهميت ويژه اي برخوردار است، افزود: ارتباطات مردمي و اجتماعي در كنار ارتباط رسانه اي و تبليغاتي بايد به كمك تبيين و تشريح برنامه 5 ساله براي شهروندان بيايند.

گفتني است در اين جلسه مديران روابط عمومي حاضر، نظرات و پيشنهادات خود را در ارتباط با برنامه 5 ساله سوم شهر تهران و مسائل و مشكلاتي كه در حوزه ارتباطي از منظر برنامه ريزي قابل تبيين است را تشريح كردند.