شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : حسن نصيري قيداري مدس دانشگاه: پژوهش، فعاليت هاي روابط عمومي را هدفمند مي كند
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 - 09:04 کد خبر:33766
هيچ معرفتي جز با تحقيق هدفمند نيست. در واقع اينكه نظر مخاطب يا مشتري چيست و نياز آن سنجيده و بر اساس آن فعاليت استراتژي سازمان را تنظيم كنيم حتي در زمينه مديريت نيز براساس تحقيق، اهداف طراحي و بودجه و هدف گذار ي و سازماندهي انجام مي شود.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- هيچ معرفتي جز با تحقيق هدفمند نيست. در واقع اينكه نظر مخاطب يا مشتري چيست و نياز آن سنجيده و بر اساس آن فعاليت استراتژي سازمان را تنظيم كنيم حتي در زمينه مديريت نيز براساس تحقيق، اهداف طراحي و بودجه و هدف گذار ي و سازماندهي انجام مي شود.

به نظرمن حتي در حوزه ي كسب و كار خطا است كه بدون تحقيق ،سرمايه گذراي شود ابتدا بايد با تحقيق بازارها ي اشباع شده شناسايي شود و در جايي كه نيازي وجود ندارد سرمايه گذاري صورت نگيرد.درواقع فايده ي پژوهش اين است كه بدون دستاوردهاي پژوهش نمي توانيم برروي فعاليتهاي خود هدف گذار ي انجام دهيم.همچنين در زمان انجام برخي فعاليتها لازم است تحقيق انجام شود چرا كه كار روابط عمومي اساساً نوآورانه بوده و خلاقانه است و تكرار پذير هم نيست لذا اين كار لازم است.

تحقيق در پايان پروژه نيز اثر بخشي و كار امدي آن را ترسيم ميكند. مثلاً يك فعاليت تبليغاتي كه انجام مي شود با تحقيق بر روي اثر بخشي و كارايي فعاليتهاي روابط عمومي مشخص مي شودو نشان ميدهد كه آيا تبليغ مورد نظر در ذهن مردم جا افتاده يا خير و همچنين منحني فروش را در برخي مواقع نشان ميدهد.


در دو مقطع حساس يكي ابتداي كار و مشخص كردن اهداف و دوم در پايان براي سنجش اثر بخشي فعاليتهاي روابط عمومينيازمند پژوهش هستند.