شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در زمان مديريت اعتراض ها، همواره به ياد داشته باشيد كه مشتري بالقوه سعي دارد به شما بگويد كه علاقمند به پيشنهاد مورد نظر شماست اما هنوز اطلاعت كافي ندارد كه بطور قطعي تصميم بگيرد كه قصد خريد دارد يا خير؟ پس اگر بتوانيد اطلاعات كافي كه نياز دارد را در اختيار وي قرار دهيد، تقريبا با اطمينان مي توانيد روي نهايي شدن اين فروش شرط ببنديد. پس اعتراض ها نشان هاي خوبي هستند، و نبايد آنها را يك مشكل تلقي كرد – بلكه بايد با احترام زياد با آنها برخورد كرد و همين اعتراض ها شما را به يك فروش رهنمون مي كنند.
اعتراض ها تنها نشانه هايي نيستند كه يك مشتري بالقوه مبني بر علاقه از خود نشان ميدهد. مثلا اگر يك مشتري بيان كند كه “اين ويژگي به نظر فوق العاده است.” يا “اين در هماهنگي كامل با سيستم فعلي ما هست.” خود مي تواند نشانه اي قوي مبني بر علاقه مشتري تلقي شود. به ياد داشته باشيد كه در برخي موارد نادر ممكن است از چنين گفته هايي به عنوان يك نشانه غلط مبني بر علاقه خود استفاده كند. اين مشتريان ممكن است با اين كار قصد اميدوار كردن شما و مذاكره كردن از يك جايگاه بالاتر را داشته باشند.
منبع: www.ibazaryabi.com