شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : رابطه بين تصوير و شهرت سازماني و تصوير و شهرت ملي
جمعه، 15 بهمن 1400 - 16:38 کد خبر:33724
نتايج نشان داد كه مديران روابط عمومي، اثرات متقابل بين تصوير و شهرت ايالات متحده و تصوير و شهرت شركت را به رسميت مي شناسند. همانطور كه يكي از اعضا بيان كرد، "اگرچه براي عمليات ما اهميتي ندارد، اما اگر ايالات متحده بسيار جلب توجه كند، كار ما ساده تر خواهد شد."



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اولاً، نتايج نشان داد كه مديران روابط عمومي، اثرات متقابل بين تصوير و شهرت ايالات متحده و تصوير و شهرت شركت را به رسميت مي شناسند. همانطور كه يكي از اعضا بيان كرد، "اگرچه براي عمليات ما اهميتي ندارد، اما اگر ايالات متحده بسيار جلب توجه كند، كار ما ساده تر خواهد شد."

يكي ديگِ گفت، "اقدامات سياسي و برنامه هاي ديپلماتيك ايالات متحده مي توانند بر توانايي شركت در ايجاد و حفظ روابط ذينفعان در هر بخش از جهان تاثير بگذارد. يك شركت مستقر در ايالات متحده بايد از نحوه برداشتي كه ساير كشورهاي دنيا نسبت به دولت ايالات متحده دارند، شناخت داشته باشد."

اعضا همچنين هم نظر بودند كه يك تصوير بهبود يافته از ايالات متحده مي تواند يك محصول غيرمستقيم از روابط عمومي جهاني شركت هاي آمريكايي و تلاش هاي CSR در ساير كشورها باشد. هنگامي كه به طور خاص درباره تاثير فعاليت هاي CSR شركتي انجام شده در خارج از ايالات متحده پرسيده شد، كارشناسان گزارش دادند كه تلاش هاي CSR باعث مي شود مردم در اين كشورها نگاه مطلوب تري به ايالات متحده داشته باشند.

ثانياً، اين كارشناسان هم عقيده بودند كه منافع متقابل در ايجاد روابط مثبت و حمايت كننده بين آمريكا و مردمان ساير كشورها (كه تعريف ارائه شده از ديپلماسي عمومي در اين پژوهش است) وجود دارد.

يكي از آنها گفت: "ما معتقديم كه اين يك نقطه نظر مثبت است، زيرا اقدامات و استانداردهاي ما معمولا بالاتر از كشورهايي است كه در آن فعاليت مي كينم." در عين حال، مديران روابط عمومي شركت ها گزارش دادند كه "يك تصوير منفي از ايالات متحده تاثير منفي كمتري بر برندها و محصولات شركت هاي آنها در ميان خارجي ها داشته است."

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)