شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نائب رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي شيراز گفت: فعاليت روابط عمومي توسعه اي است و به همين دليل فعاليت روابط عمومي با تبليغات فاصله زيادي دارد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي اتاق بازرگاني شيراز، محمدصادق حميديان در نشست تخصصي بررسي نقش روابط عمومي در كسب و كار كه با حضور روابط عمومي هاي استان فارس در اتاق بازرگاني شيراز برگزار شد، بيان كرد: كليدي ترين قسمت فعاليت روابط عمومي، ارتباط دو سويه رفت و برگشت است اما متاسفانه شاهد برگشت و بازخورد اين فرآيند نيستيم .
وي افزود: روابط عمومي ها رسالت بزرگ ايجاد رابطه پويا و بلند مدت بين مشتري و سازمان در فرآيند رفت و برگشت را بر عهده دارند كه متاسفانه توجه برخي مديران در بخش دولتي و خصوصي به روابط عمومي تنها به جنبه ظاهري آن معطوف شده است .
حميديان اظهارداشت: رسالت مهم روابط عمومي دريافت خروجي و بازخورد فعاليت ها و ارائه به مديران و دستگاه هاي اجرايي است كه مي تواند گام مهمي در جهت ارائه خدمات مطلوب به مخاطبان باشد .
وي اضافه كرد: متاسفانه تفكر اينكه روابط عمومي تنها نگارنده خبر و گرفتن عكس است، در ذهن بسياري از افراد نقش بسته است اما واقعيت و ذات روابط عمومي با اين ديدگاه متفاوت است و فعاليت روابط عمومي در حركت رو به رشد و توسعه سازمان ها موثر است .
نائب رئيس اتاق بازرگاني شيراز با بيان اينكه روابط عمومي از جنبه ديگري نيز حائز اهميتي است ادامه داد: روابط عمومي بيش از آنكه مبتني بر برنامه و در جهت اهداف استراتژيك باشد مبتني بر هنر است و مطرح شدن آن نياز به فن خاصي دارد كه در علم فلسفه مديريت پيچيدگي ويژه اي پيدا مي كند كه اين مهم بايد مورد توجه مديران قرار گيرد .
حميديان عنوان داشت: علم روابط عمومي در دنيا سابقه بيش از يكصد سال دارد گفت: در استان فارس در حوزه روابط عمومي ها ارتباط شبكه اي مناسبي شكل گرفته است كه اميدواريم اين نشست تخصصي آغاز فصل جديدي از حضور و فعاليت روابط عمومي ها در جهت توسعه اقتصادي استان باشد .
مسعود عطايي مسئول انجمن روابط عمومي استان فارس نيز گفت: هفته روابطعمومي امسال با عنوان روابطعمومي، تفاهم، تعامل و مسئوليت اجتماعي نام گذاري شده است كه هر يك از روزهاي اين هفته با عنوان هاي مشخصي نام گذاري شده است .