شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 5 نكته ساده براي بررسي محتوا
شنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 13:55 کد خبر:33447
اجراي كمپين رسانه‌اي به معني توزيع خبر يا محتواي شركت شما در رسانه‌ها براي ديده شدن بيشتر و ارتباط با مخاطبان رسانه‌هاست. براي اين امر نياز به يك محتواي خوب داريد كه مورد توجه رسانه‌ها و مخاطبان آنها قرار گيرد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اجراي كمپين رسانه‌اي به معني توزيع خبر يا محتواي شركت شما در رسانه‌ها براي ديده شدن بيشتر و ارتباط با مخاطبان رسانه‌هاست. براي اين امر نياز به يك محتواي خوب داريد كه مورد توجه رسانه‌ها و مخاطبان آنها قرار گيرد.

در اين مطلب 5 نكته ساده براي بررسي محتوا قبل از ارسال به رسانه‌ها و اجراي كمپين رسانه‌اي را بررسي مي‌كنيم.

1- آيا داستانتان ارزش و اهميت خبري دارد؟
درواقع هدف كلي از نگارش يك محتواي خبري، به اشتراك گذاشتن اخبار كسب و كار شما با مخاطبان رسانه‌ها است.

اگر يك داستان جالب و مناسب براي گفتن نداشته باشيد، وقت ديگران را هدر داده‌ايد. مطمئن شويد كه انتشار محتوا، درنهايت، منجر به برندسازي و تبليغ شركت شما خواهد شد اما به ياد داشته باشيد براي اين كار بايد موضوعاتي خبري داشته باشيد.

اگر محتواي بدون ارزش خبري ارسال كنيد، مطمئن باشيد كه اعتبار خود را از دست خواهيد داد و درنهايت خبرنگاران و رسانه‌ها هم شما را ناديده خواهند گرفت. اگر نياز داريد با محتواهاي خبري آشنا شويد مي‌توانيد به لينك‌هاي زير مراجعه كنيد:

2- بررسي نقل‌قول‌ها و آمار درج‌شده در محتوا
درحالي‌كه هدف آگهي‌هاي تبليغاتي بيشتر در راستاي فروش بيشتر است، انتشار محتوا و داستان‌هاي خبري بيشتر براي بيان و ارائه حقايق و واقعيت‌ها انجام مي‌شوند. هدف از توليد محتوا خلق داستان‌هاي جذاب است اما باز هم بايد به خاطر داشته باشيد كه محتوا بايد دقيق و خالي از هرگونه جانب‌داري باشد. در غير اين صورت آن محتوا، محتواي خبري محسوب نخواهد شد.

براي همين هم بايد حتماً از صحت اطلاعات ارائه‌شده در محتواي خود مطمئن باشيد و در آن غلو نكنيد. اگر آماري را ارائه مي‌دهيد حتماً آن را مجدد بررسي كنيد تا نسبت به نقل درست آن مطمئن شويد و بعد هم محتوا را از هرگونه اغراق، ادعاهاي بي‌اساس و نقل‌قول‌هاي نامربوط پاكسازي كنيد.


3- بهينه‌سازي براي موتورهاي جستجو (SEO)
خوشتان بيايد يا نيايد، شما نمي‌توانيد موتورهاي جستجو را ناديده بگيريد. اگر در اين زمينه به خوبي عمل نكنيد و در واقع اگر در محتوايتان عبارات و كلمات كليدي مرتبط لحاظ نشود، شانس بهتر ديده شدن را از دست خواهيد داد.

خوشبختانه بهينه‌سازي محتواي خبري خيلي راحت است. براي اين كار كافي است فقط مطمئن شويد كه كلمات كليدي و بك‌لينك‌هاي مرتبط با آن‌ها را به‌درستي به‌كاربرده‌ايد (بهتر است اين عبارات را به‌صورت خيلي طبيعي در عنوان مطلب و در پاراگراف اول مطلب قرار دهيد). براي اطمينان بيشتر حتماً لينك‌ها را چندين بار بررسي كنيد تا از صحت آنها مطمئن شويد.


4- رعايت اصول اوليه توليد محتواي خبري
شايد اين اين اصول اوليه را مي‌شناسيد كه دست به توليد محتوا زده‌ايد، اما باهم به‌اختصار آن‌ها را مرور خواهيم كرد. اين اصول، مواردي هستند كه در نگارش هر محتواي خبري بايد رعايت شوند.

تيتر اصلي و تيتر فرعي (روتيتر)
تاريخ انتشار
پاسخ به سؤالات شش‌گانه خبري: چه كسي، چه چيزي، چه زماني، چه مكاني، چطور و چرا
اطلاعات تماس
معرفي مختصر شركت

5- محتوا بايد مفيد و در راستاي هدف باشد
و درنهايت، مطمئن شويد كه محتواي شما مفيد است و هدف شما را تا حد امكان برآورده خواهد كرد. اطلاعات زيادي اصولاً مي‌تواند خبر باشد. به خاطر داشته باشيد كه هدف شما از محتواي خبري اين است كه خبري ساده توليد كنيد كه خبرنگاران را براي تقاضاي محتواي بيشتر به سمت شما جلب كند. هرگونه اطلاعات غيرضروري و يا غير موضوعي بايد در اين مرحله حذف شوند.


مترجم: حبيبه مجيدي
منبع: https://blog.akhbarrasmi.com