شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- چيزي كه در صنعت روابط عمومي الهام بخش است اين است كه اشتباهات و درس ها تنها چالش هايي براي غلبه بر يادگيري از آنهاست. احياي واقعي از نگاه كاملا نو و متفاوت به روشي است كه كارها را انجام مي دهيم. چسبيدن به ايده ها و روش هايي كه كارا بودند و دور انداختن روش هاي ناكارآمد، بخشي از فرآيند تكرارشونده ماست به ويژه در دنياي ديجيتال. نوآوري واقعي زماني اتفاق مي افتد كه عينك رنگي را برداريم و عملكرد خود را از چشمان جديدي ببينيم.
در اين جا پنج راهنمايي وجود دارد:
1- گروه خود را احيا كنيد
در حالي كه ممكن است راهبرد سالانه خود را در اواخر سال طرح ريزي كرده باشيد، به ياد داشته باشيد كه اعضاي تيم شما به احيا شدن نياز دارند چون ما در صنعتي با تنش بالا اشتغال داريم. مطمئن شويد كه اعضاي گروه شما هر ماهه يك برنامه استراحت يا تفريح دارند.
2- نگاهي دوباره به كمپين هاي خود داشته باشيد
ممكن است براي مدتي روي يك كمپين كار كنيد يا در صنعت يكساني كاركنيد، اجازه ندهيد اين ها به شما آرامش كاذب بدهند. كار هر موكلي را مي توان با نگاهي دوباره به راهكارهايش انجام داد وگرنه با ركود و ايستايي كمپين مواجه خواهيد شد. با برداشتن گامي به عقب و مرور اهداف نهايي، مخاطبان و روش ها، شروع كنيد. مروز كنيد كه از چه راه دوري آمده ايد و سپس در استراتژي و تاكتيك هاي خود بازنگري كنيد.
3- به همكاري فكر كنيد
بسياري از ما در سيلوهاي روابط عمومي خودمان كار مي كنيم و بين كار خود و ساير تاكتيك هاي بازاريابي جدايي ايجاد مي كنيم. مدت هاست كه زمان اين نوع رويكردها سپري شده است، يكپارچگي همه چيز است اما از آن مهم تر درك ساير اصول است. ا
4 برنامه ريزي شغلي
به خاطر داشته باشيد كه بيشتر مردم در اين زمان به زندگي خود نگاه مي كنند و از خود مي پرسند كه آيا در مسير درست هستند. با اعضاي تيم بنشينيد و از آنها بخواهيد كه اهداف و ديدگاه هاي خود را با شما در ميان بگذارند. روي برنامه كاري كه با اهداف آن ها و سازمان تان همخواني دارد كار كنيد. سپس تصميم بگيريد اين وعده ها را عملي كنيد.
5- مسئوليت پذير و متعهد باشيد
ما در صنعتي هستيم كه از موفقيت برندها، شركت ها و مردم، جدايي ناپذير است. ما فرصت فوق العاده اي داريم تا بخشي از اين موفقيت باشيم كه به همراه خود فرصت كاري، رشد اقتصادي و جايزه حرفه اي خواهد داشت. هر نوعي ترسي را كنار بگذاريد. از دستاوردهاي خود و كسب و كارتان و صنعت مان به خود بباليد. تعهد كنيد كه بهترين متخصص روابط عمومي بشويد.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)