شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : هشت اشتباه بزرگ مديران جوان
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1397 - 01:17 کد خبر:33312
يكي از فرصت هاي جديد براي جوانان سخت كوش و بلندپرواز در همه جاي جهان، راه اندازي شركت هاي بازرگاني است. تاسيس يك شركت اين روزها شايد سرمايه زياد نخواهند و داشتن ايده خوب، كمك اعضاي خانواده يا حمايت يك دوست، براي شروع كافي است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- يكي از فرصت هاي جديد براي جوانان سخت كوش و بلندپرواز در همه جاي جهان، راه اندازي شركت هاي بازرگاني است. تاسيس يك شركت اين روزها شايد سرمايه زياد نخواهند و داشتن ايده خوب، كمك اعضاي خانواده يا حمايت يك دوست، براي شروع كافي است.

اما آمار پشت آمار وجود دارد كه نشان مي دهد بخش زيادي از اين شركت ها سرانجام خوبي ندارند و بسته مي شوند. در بيشتر موارد اشتباهاتي كه باعث بسته شدن شركت هاي تازه تاسيس مي شود ربطي به كمبودها و مشكلات اققتصادي ندارد. دلايل اغلب شكست ها خود موسسيسن هستند و اشتباهاتي كه مرتكب مي شوند.

۱- از همان ابتدا به فكر تسخير بازار نباشيد
يكي از بزرگترين ميلياردهاي جهان Richard Branson كه از ۱۶ سالگي وارد دنياي شركت ها و ايده هاي جديد بازرگاني شده است مي گويد وقتي شركت را تاسيس كرديم و تبديل به شركتي با ۵۰ هزار كارمند شديم اصلا فكر نمي كرديم كه به اين سطح از قدرت و ثروت برسيم. شك ندارم كه اگر هدف مان را تا اين حد عظيم تخيل مي كرديم حتما با شكست روبرو مي شديم.

قدم بسيار بزرگ برداشتن يا مانع برداشتن قدم اول مي شود يا سرويس و توليدي خواهيد داشت كه مشتري برايش نخواهيد داشت. شركت هاي جوان بهتر است فعاليت شان قابل كنترل و انجام شدني باشد. وگرنه هزينه ها و توقعات عملي نشده، كمرشكن خواهد بود. صحبت از اين نيست كه هدف و آرزو نداشته باشيد فقط يادتان باشد كه بتوانيد تلاش كنيد هر روز كمي بهتر شويد.

۲- هيجانزده باشيد ولي توقع نداشته باشيد بقيه هم مثل شما باشند
بشر هميشه در حال مقايسه وضعيت خودش با ديگران است. اغلب آدمها از موقعيتي كه دارند راضي نيستند و كافي است يكي از اطرافيان شان بهتر و موفق تر عمل كند. شما حتما از تاسيس شركت و موفقيت هاي اوليه اش ذوق زده ايد ولي شك نداشته باشيد كه بقيه ادم هايي كه مي شناسيد از موفقيت شما احساس اطمينان خاطر ندارند وقتي قرار است با شما مقايسه شوند.

۳- بايد عاشق مشتري تان باشيد
عاشق ايده و محصول يا سرويسي كه ارائه مي كنيد باشيد و با تمام وجود سعي كنيد بهترين و حتي كم هزينه ترين محصول را تهيه كنيد ولي مهمترين هدفي كه موسسان جوان فراموش مي كنند علاقه و تعهدشان به مشتري ها است.

۹۰ درصد دليل پيشرفت يك محصول نظير ماشين يا مدادي كه همه جهان مي خرند كيفيت آن نيست. بلكه نحوه ارائه و تبليغ و در نظر گرفتن نوع علاقه و توجه مشتريان است.

شركت هاي تازه تاسيس بايد بفهمند در ذهن مشتريان محصولي كه تهيه مي كنند چه مي گذرد؟ آنها بايد سليقه و توجه مشتريان را پيش بيني و اجرا كنند.

۴- خسيس بودن در توسعه مداوم محصول
پول درآوردن با صرف هزينه ممكن مي شود. هر شركت بهتر است در سه زمينه يافتن همكاران خوب، بازاريابي و آموزش خود و اعضاي شركت اصلا خساست به خرج ندهد.

۵- مثل پدران تان نباشيد
متفكر معروف Ray Kurzweilكه پيش بيني هايش در باره تكنولوژي شهرت جهاني دارد مي گويد « سرعت و پيشرفت دنياي امروز با زمانه پدرتان تفاوت اساسي دارد. قرن ۲۱ قرار نيست توسعه ايي در صد سال باشد. اين قرن به اندازه ۲۰ هزار سال بشر، تغيير خواهد كرد» پس هميشه خودتان را با تازه ترين سطح پيشرفت، تطبيق دهيد وگرنه به سرعت توسط شركت هاي ديگر از دور خارج مي شويد.

۶- قرار نيست خودتان را براي شركت به كشتن دهيد
شكي نيست كه همه توجه و پشتكار و خلاقيت تان بايد صرف شركت تازه تاسيس تان شود ولي درخواست براي حل مشكلات و كارهاي روزانه واقعا سرسام آور است. براي همين بايد از دخالت و تلاش براي انجام دادن همه كارها دست برداريد. مديران شركت هاي جديد بهتر است از همان شروع ياد بگيرند كه بخشي از روز، وقت اصيل شان را با فاصله گرفتن از جزئيات و كارهاي جاري، صرف كنند. آنها بايد بدون تنش، شركت و كارش را از بيرون ببينند.

۷ – شكست و خطا در هر قدم را حتمي بدانيد
دنيا بر روي مدار شب و روز و رشد و سقوط مي چرخد. هر تلاشي هم كه شركت هاي اقتصادي انجام مي دهند حتما در خود پيروزي و شكست هاي كوچك خواهند داشت. اين را حتما و واقعا بپذيريد و از آنها نترسيد. اگر شانس بياوريد اين خلل‌هاي ايجاد شده، شركت تان را بهتر خواهد كرد

۸- از ايده هاي اطراف تان بهره ببريد
شما و هر مدير موسس، حد و حدود مشخصي از ايده و خلاقيت داريد. حتما هر روز بر اساس تجربه و دانش كسب شده، بهتر مي شويد ولي از هر آنچه هستيد فراتر نمي رويد. براي همين يافتن افرادي كه ايده ها و هوشياري و مديريت دارند براي شركت تان واجب و حتمي است.

 

منبع: www.success.com