شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : بهره كشي صنعت تبليغات از زنان
پنجشنبه، 9 فروردین 1397 - 15:25 کد خبر:33051
در سال هاي اخير دنياي مد و تبليغات به شكلي تهاجمي مرز بين درست و نادرست را مغشوش كرده است كه شامل همه چيز مي شود. اين پديده را نمي توان، به سادگي در كلمه هنرمندي خلاصه كرد چراكه بسيار آشكارا جنسيتگرا و حتي بيمارگونه است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در سال هاي اخير دنياي مد و تبليغات به شكلي تهاجمي مرز بين درست و نادرست را مغشوش كرده است كه شامل همه چيز مي شود. اين پديده را نمي توان، به سادگي در كلمه هنرمندي خلاصه كرد چراكه بسيار آشكارا جنسيتگرا و حتي بيمارگونه است.

 

 واقعيت اين است كه اينگونه عكس ها پوچي صنعت تبليغات امروز را به شكلي برجسته نشان مي دهند. متاسفانه اين تصاوير نشان مي دهد كه نقش واقعي زنان چقدر مسخره و تحقيرآميز است.

 

به نظر شما اين عكس ها مي خواهند چه چيزي را به تصوير بكشند؟ چرا شركتي توليدي بايد عكس يك كيسه چروك شده را براي بازاريابي محصولات خود منتشر كند؟ اينگونه عكس ها تصاويري گذرا از طيف گسترده اي از كم ارزش كردن زنان حاضر در تبليغات هستند. تازه اين ظاهر قضيه مي باشد كه ما مي بينيم. آيا مي توان تصور كرد در هنگام گرفتن اين عكس ها و يا حتي انتخاب سوژه آنها چه روندي وجود دارد؟


مشاهده اين تصاوير به ما مي فهماند كه يك دستگاه پولساز عظيم ما را با ديدگاهي كج و كوله از چهار گوشه دنيا بمباران مي كند. پس بايد منتقد و آگاه باقي ماند چراكه به اين وسيله مي توان اين ديدگاه و سرانجام اين صنعت تبليغات را تغيير داد.