شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : وبينار هاي موفق
چهارشنبه، 16 اسفند 1396 - 00:32 کد خبر:32854
وبينار هاي موفق (سيمنارهاي اينترنت محور) فقط با يك اشاره دست شكل نمي گيرند. بايد يك موضوع فوق العاده، يك سخنران مهمان عالي (يا حداقل معرفي خودتان به عنوان يك كارشناس) و توانايي حفظ توجه مستمر مخاطبين براي 60 تا 90 دقيقه دست به دست هم بدهند تا اين موفقيت شكل بگيرد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- وبينار هاي موفق (سيمنارهاي اينترنت محور) فقط با يك اشاره دست شكل نمي گيرند. بايد يك موضوع فوق العاده، يك سخنران مهمان عالي (يا حداقل معرفي خودتان به عنوان يك كارشناس) و توانايي حفظ توجه مستمر مخاطبين براي 60 تا 90 دقيقه دست به دست هم بدهند تا اين موفقيت شكل بگيرد.


با اين وجود، بدون توجه به اينكه محتوا و نحوه ارائه شما چگونه باشد، پيش از هر چيز بايد چشم مخاطبين را به دعوت به اين وبينار خيره كنيد، يا اينكه تلاش هاي شما براي ارائه به باد خواهد رفت.


اين كار نياز به بهينه سازي و استفاده از صفحه فرود مناسب براي ثبت نام وبينار است. صفحات فرود اصولا صفحات منفردي هستند كه با يك هدف مشخص طراحي شده و در دسترس قرار مي گيرند. در رابطه با ثبت نام وبينار، هدف آنها بدست آوردن اطلاعات تماس بازديد كنندگاني (مثلا نام، آدرس ايميل و …) است كه از صفحه مورد نظر بازديد كرده اند.


در ادامه اين مطلب پنج بخش اصلي از هر صفحه فرود براي ثبت نام وبينار را معرفي كرده و . . .

1. عنوان وبينار
همانند عنوان يك كتاب يا مقاله مندرج در يك مجله، اين عنوان بايد به مخاطب يا بازديد كننده بگويد كه آنها در ازاء اختصاص يك ساعت يا بيشتر از زمان خودشان به وبينار شما چه چيزي دريافت مي كنند. بطور ايده آل، اين بخش بايد به يك مشكل شناخته شده مخاطبين شما اشاره داشته باشد و برنامه شما براي حل آن را روشن كند.

2. توضيح وبينار (منافع حاصل از آنها)
اينها در واقع نقاط فروش شما در رابطه با وبينار آينده شما هستند كه در آنها توضيحات اندكي را در رابطه با چيزي كه مي خواهيد براي شركت كنندگان ارائه كنيد بيان مي داريد. در اين بخش مي توانيد چند خط كوتاه به عنوان مقدمه قرار دهيد كه شامل 3 تا 5 مورد مجزا شود كه مخاطب را بيشتر ترغيب به ثبت نام كند.


3. تقديس كارشناس
در اين بخش در رابطه با ميهمانان مدعوي صحبت مي كنيد كه موقعيت آنها به عنوان كارشناس تائيد شده و بازديد كنندگان از تخصص آنها اطمينان كسب مي كنند.
قرار دادن تصويري از آنها كمك مي كند تا حس شخصي و انساني به آنها در مخاطب بيشتر شود و به بازديد كنندگاني كه قبلا با اين افراد برخورد داشته اند يادآوري مي كند كه توصيه هاي آنها مفيد و سودمند است.


4. تائيد اجتماعي با تصديق ديگران
در اين بخش بايد از تصديق ها و فيدبك هاي حاصل شده در ارائه يا كار قبلي مهمان يا سخنران استفاده كنيد و اعتبار مثبت وي را نشان دهيد. چند تصديق كوتاه از شركت كنندگان قبلي در اين صفحه مي تواند در موفقيت وبينار يا بطور كل ناديده انگاشته شدن آن تاثير بسزايي داشته باشد.


5. فراخوان به عمل
اين فراخوان به عمل مي تواند حتي در قالب يك گزينه قرمز بسيار ساده با يك پيام ساده بر روي آن باشد ( مثلا؛ آره، من ثبت نام مي كنم!). اين در واقع قدم آخر براي نتيجه گرفتن از اين صفحه فرود است. طراحي، چيدمان و پيام اصلي فراخوان به عمل ها همگي عناصري قابل آزمون و اندازه گيري هستند.


نتايج خود را تحليل و ارزيابي كنيد و ببينيد چه مواردي تاثير بهتري دارند
شكي نيست كه صفحه فرود ثبت نام وبينار كليد اصلي در جذب شركت كننده ها و مشتريان بالقوه به وبينار شماست. با اين وجود، اين صفحه به هيچ روي تنها صفحه فرودي نيست كه براي ترفيع و ترويج رويداد خود به آن نياز داريد.


www.ibazaryabi.com