شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- به گزارش شارا به نقل از شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي مرتضي بانك امروز (يكشنبه) در نشست شوراي هماهنگي مديران روابط عمومي دبيرخانه شورا و سازمان هاي مناطق آزاد كشور كه در تهران برگزار شد، با بيان اينكه در صورت تصويب مجلس، تعداد مناطق آزاد به 15 منطقه خواهد رسيد، افزود: چنانچه بتوانيم برداشت هماهنگ از مناطق آزاد ميان مردم و مسئولين ايجاد كنيم، به موفقيت مطلوبي رسيده ايم.
وي با اشاره به بالا بودن انتظارات از مناطق آزاد كشور، گفت: براي پاسخگويي به انتظارات و توقعات از مناطق آزاد، بايد با برنامه و طرح هاي همگرا وارد عمل شويم.
مشاور رئيس جمهور با بيان اينكه امروزه فعاليت استارت آپ ها و اقتصاد متكي به آن در دنيا مورد توجه قرار گرفته است، افزود: استارت آپ هايي موفقند كه بتوانند با برقراري ارتباط با مخاطب، خدمات خود را به آنان معرفي كنند.
بانك، روابط عمومي ها را مهم ترين نقطه ارتباطي سازمان منطقه آزاد و مخاطبان دانست و افزود: اولين گام موفقيت روابط عمومي ها ارتباط با مخاطب و شناخت نيازهاي آنان است تا پي ببرند كه مخاطبان مناطق آزاد از سازمان هاي مناطق چه مي خواهند.
دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در ادامه سخنان خود سرمايه گذاران را مهم ترين سرمايه بيروني مناطق آزاد خواند و افزود: متاسفانه مناطق آزاد با هجمه هاي بسياري مواجه است كه با اجراي طرح هاي هماهنگ مي توان با مخاطبان مناطق، مسائل و مشكلات را برطرف كرد.
وي دستيابي به راهكارهاي جذب سرمايه گذاران در سازمان هاي مناطق آزاد را اصلي ترين وظايف روابط عمومي ها دانست و افزود: مخاطب امروز مناطق آزاد؛ امنيت، ارتباط سريع، تسهيلات، پنجره واحد خدماتي و پيوند ارتباطي قوي مي خواهد كه بايد به اين نيازهارسيدگي شود.
مرتضي بانك همچنين شناخت همه جانبه ظرفيت ها و معرفي آن به مخاطبان در مناطق آزاد را از اولويت اصلي روابط عمومي سازمان هاي مناطق آزاد عنوان كرد.
مشاور رئيس جمهور همچنين تاكيد كرد: سازمان هاي مناطق آزاد بايد در مسيري حركت كنند كه بتوانند اعتماد دولتمردان، نمايندگان مجلس و مسئولان عاليرتبه كشور را جلب كنند.
مرتضي بانك تصريح كرد كه مناطق آزاد كشور از دوره تامين و تكميل زيرساخت ها در حال عبورند و بايد مشاركت همه مخاطبان مستقيم و غيرمستقيم را براي رسيدن به توسعه جلب كنند.
دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي افزود: در كنار همكاري و تعامل مستمر و مستقيم با رسانه هاي سراسري، روابط عمومي هاي سازمان هاي مناطق آزاد، بايد به ظرفيت هاي فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي نيز توجه ويژه داشته باشند.
وي افزود: امروزه فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي به تنهايي يك رسانه اند و استفاده از ظرفيت هاي اين فضا، مي تواند بر افزايش جذب و جلب مشاركت هاي اجتماعي كمك كند.
هم چنين درنا كسرايي مدير روابط عمومي دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد كشور در اين نشست از تشكيل شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي سازمان هاي مناطق آزاد كشور به منظور همگرايي بيشتر ميان اين مناطق خبر داد.
نشست مديران روابط عمومي سازمان هاي مناطق آزاد كشور امروز (يكشنبه) توسط روابط عمومي دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در تهران برگزار شد.
�"� مخاطب امروز مناطق آزاد امنيت، ارتباط سريع، تسهيلات، پنجره واحد خدماتي و پيوند ارتباطي قوي مي خواهد و بايد به نيازهاي اصلي آنان رسيدگي كرد
�"� شناخت همه جانبه ظرفيت ها و معرفي آن به مخاطبان در مناطق آزاد از اصلي ترين مواردي است كه روابط عمومي سازمان هاي مناطق آزاد بايد در دستور كار قرار دهند
�"� نقش ارتباطات و اطلاع رساني به مخاطب در مناطق ازاد از اهميت ويژه اي برخوردار است
�"� روابط عمومي ها مهم ترين نقطه ارتباطي ميان سازمان منطقه آزاد و مخاطبان است. اولين قدم موفقيت روابط عمومي ها ارتباط با مخاطب و شناخت نيازهاي آنان است پس شناسايي مخاطبان را در اولويت قرار دهيد
�"� اگر بتوانيم يك برداشت هماهنگ از مناطق آزاد ميان مردم و مسئولين ايجاد كنيم به يك موفقيت رسيده ايم
�"� در كنار همكاري و تعامل مستمر و مستقيم با رسانه هاي سراسري، روابط عمومي هاي سازمان هاي مناطق آزاد بايد به ظرفيت هاي فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي توجه ويژه اي داشته باشند
�"� امروزه فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي به تنهايي يك رسانه هستند و استفاده از ظرفيت هاي اين فضا، مي تواند بر افزايش جذب و جلب مشاركت هاي اجتماعي كمك كند
�"� مناطق آزاد يكي از مهم ترين و قوي ترين پشتوانه هاي جذب سرمايه گذاري در كشور است | امنيت اقتصادي سبب ساز توسعه است
�"� مناطق آزاد از دوره تأمين و تكميل زيرساخت ها در حال عبور هستند و بايد مشاركت همه مخاطبان مستقيم و غيرمستقيم را براي رسيدن به توسعه جلب نمايند .
�"� شناخت همه جانبه ظرفيت ها در مناطق آزاد از اصلي ترين مواردي است كه روابط عمومي سازمان هاي مناطق آزاد بايد در دستور كار قرار دهند
�"� همگرايي و اعتبار بخشي ميان سازمان هاي مناطق آزاد و دبيرخانه شورا در اولويت برنامه هاي سازمان هاي مناطق قرار گيرد
�"� سازمان هاي مناطق آزاد و روابط عمومي هاي آن بايد به دنبال شريك باشند | سرمايه گذار، كاركنان سازمان ها و جوامع محلي شريك مناطق آزاد هستند و بايد در اجراي برنامه ها و طرح هاي كلان از مشاركت آنان بهره مند شد.