شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- دونالد ترامپ، رئيسجمهوري آمريكا رسما رئيس ستاد خود براي انتخابات نوامبر سال ۲۰۲۰ را معرفي كرده است.
به گزارش رسانه ها، برد پارسكال در كارزار انتخاباتي سال ۲۰۱۶ مدير بخش امور ديجيتال و شبكههاي اجتماعي ترامپ بود.
گروه تجاري ترامپ در سال ۲۰۱۱ آقاي پارسكال را به عنوان متخصص رسانههاي ديجيتال استخدام كرده بود.
او سپس در سال ۲۰۱۵ ماموريت يافت كه يك وبسايت براي معرفي ترامپ به عنوان نامزد انتخابات سال ۲۰۱۶ طراحي كند و پس از آن خيلي زود به عنوان مدير بخش ديجيتال ستاد انتخاباتي رئيس جمهور كنوني ايالات متحده معرفي شد.
اريك ترامپ، يكي از پسران رئيس جمهوري آمريكا، روز سهشنبه (۲۷ فوريه / هشتم اسفند) انتصاب برد پارسكال به عنوان رئيس مبارزات انتخاباتي پدرش براي رقابت در سال ۲۰۲۰ را رسما تاييد كرد.
او در اطلاعيهاي كه براي رسانهها ارسال شده گفته: "برد (پارسكال) استعداد فوق العادهاي دارد و در پيروزي سال ۲۰۱۶ ما نقش بسيار حياتي داشت."
"او از اعتماد كامل خانواده ما برخوردار است و بهترين گزينه براي مديريت ستاد است."
در همين حال، آنتوني زوكر، خبرنگار بيبيسي در واشنگتن، ميگويد انتخاب برد پارسكال كه سابقه فعاليت سياسي ندارد ميتواند نشانهاي از اين واقعيت تلقي شود كه ترامپ ميخواهد براي انتخابات سال ۲۰۲۰ دوباره در كسوت يك فرد مستقل از حاكميت و بيرون از دايره سياسي واشنگتن ظاهر شود.
به نظر گزارشگر بيبيسي، انتخاب پارسكال بيانگر اين است كه آقاي ترامپ در نظر ندارد براي انتخابات بعدي تشكيلات ستاد خود را همسو با تشكيلات حزب جمهوريخواه و متاثر از آن معرفي كند.
همزمان انتخاب يك متخصص دنياي ديجيتال و شبكههاي اجتماعي به عنوان رئيس ستاد انتخاباتي ميتواند موضوع تحقيقات ترامپ-روسيه را دوباره پر رنگتر كند؛ چرا كه بازرس ويژه، رابرت مولر، در جريان تحقيقات خود بارها از تلاش روسيه براي استفاده از شبكههاي اجتماعي براي تاثيرگذاري بر افكار عمومي رايدهندگان آمريكايي سخن گفته و در يكي از آخرين ادعانامههاي ارسالي به دادگاه هم ۱۳ شهروند روسيه را رسما به تلاش سازمان يافته در اين زمينه متهم كرده است.