شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي ويدئويي
یکشنبه، 5 مرداد 1399 - 08:31 کد خبر:32708
امروزه بسياري از روابط عمومي ها، اقبال بسيار زيادي نسبت به استفاده از اين شبكه ها و انتشار ويدئوهاي آنلاين براي بيان داستان هاي خودشان و اشتراك گذاري پيام هاي شان با مخاطبان مسئوليت پذير دارند.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- شكي نيست كه يك تصوير بيش از هزاران كلمه ارزش و تاثيرگذاري دارد. حال اگر هزاران مورد از آن تصاوير در كنار هم قرار بگيرند و يك ويدئو را تشكيل بدهند، چطور؟

طبق اظهار نظر جيمز مك كويوي، ارزش يك ويدئو يك دقيقه اي قابل مقايسه با چيزي در حدود 1.8 ميليون كلمه است. از آنجائي كه ويدئو چنان نقش مهم و منحصر به فردي در درك و برداشت مخاطب و نيز حفظ و نگهداشت مفاهيم بازي مي كند، يافته هاي مك كويوي ديدگاه و چشم انداز به مراتب روشن تري نسبت به اهميت ويدئو در حوزه روابط عمومي براي ما ايجاد مي كند، خصوصا در رابطه با بدست آوردن سرنخ.

امروزه، شركت هاي كوچك و بزرگ در حال روي آوردن به برخي از مهمترين شبكه هاي اجتماعي موجود براي اشتراك گذاري پيام هاي ويدئويي خود هستند – و البته دليل خوبي هم براي اين كار خود دارند.

طبق اطلاعات اتاق فكر Pew Research Center مشخص شده است كه 65% از بزرگسالان آمريكايي يك پروفايل در شبكه هاي اجتماعي دارند و از وبسايت هاي شبكه سازي اجتماعي استفاده مي كنند. امروزه اين رقم تعداد بالايي در اين حوزه در نظر گرفته مي شود. اين در حالي است كه افراد متولد شده در سال هاي بعد از سال 2000 ميلادي (دهه 80 ميلادي به بعد) تقريبا در حدود 30 ساعت در طول هر ماه را در اپليكيشن هاي شبكه هاي اجتماعي سپري مي‌كنند و اين در حالي است كه همين افراد حدود 30 ساعت در هر روز را از شبكه فيسبوك استفاده مي كنند.

سايت يوتيوپ كه به عنوان دومين موتور جستجو بزرگ در فضاي اينترنت شناخته مي شود، مطمئنا راه زيادي را از آغاز تا به امروز طي كرده است. به عبارتي اين زيرساخت ديگر فضايي براي ديدن آخرين ويدئوهاي همرسان شده بصورت ويروسي نيست.

امروزه بسياري از روابط عمومي ها، اقبال بسيار زيادي نسبت به استفاده از اين شبكه ها و انتشار ويدئوهاي آنلاين براي بيان داستان هاي خودشان و اشتراك گذاري پيام هاي شان با مخاطبان مسئوليت پذير دارند.

به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه اين سايت فقط و فقط از سال 2007 فعاليت خودش را آغاز كرده است، اما امروز با سرعت رشد خودش تبديل به يك بازيگر اصلي در عرصه روابط عمومي ويدئويي شده است.
 

خوب، حالا بايد ديد تمام اين تغييرات در كجا در حال شكل گرفتن است؟ برخي كارشناسان بر اين باور هستند كه حجم عمده اي از مصرف ويدئو بر روي دستگاه هاي موبايل انجام مي پذيرد.


اجازه دهيد يك لحظه به موضوع زيرساخت يوتيوپ بازگرديم. حداقل نيمي از بازديدهاي اين سايت در سراسر جهان از طريق گوشي هاي موبايل انجام مي شود. طبق اطلاعات گوگل، افرادي كه از طريق گوشي هاي موبايل خود به شبكه يوتيوپ وارد مي شوند، علاقه بيشتري به اشتراك گذاري محتوا از اين سايت براي دوستان خود نسبت به ديگر افرادي دارند كه به بازديد از اين شبكه از طريق دستگاه هاي كامپيوتر روميزي يا تلويزيون اقدام مي كنند.

نتيجه گيري: اگر هنوز روابط عمومي ها به طور كامل و همه جانبه از قابليت هاي اين شبكه استفاده نمي كنند، وقت را بيشتر تلف نكنند و دست به كار شوند!!!