شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- يك كارشناس علوم ارتباطات اجتماعي با بيان اينكه پايه روابط عمومي ها سنتي است و مجبور به حفظ پايه هاي اصلي هستيم، اظهار كرد: در روابط عمومي مدرن بايد استفاده از فضاي مجازي را بخشي از چارت سازماني خود بدانيم، در غير اين صورت آشفتگي دامن گير روابط عمومي ها ميشود.
فائزه تقي پور در حاشيه "كنفرانس ملي رويكردهاي نوين روابط عمومي در ايران" در گفتوگو با خبرنگار ايمنا، با اشاره به لزوم فرهنگسازي سازماني افزود: اگر فرهنگ سازماني مدرن نباشد استفاده از متدهاي نوين روابط عمومي هم اثربخش نيست.
اين استاد ارتباطات با بيان اينكه برخي فكر مي كنند با ورود رسانه جديد، ساير رسانه هاي قديمي به حاشيه مي رود، خاطر نشان كرد: روابط عمومي ها در صورتي موفق هستند كه فعاليت هايشان را به صورت چند رسانه اي ادامه دهند و رسانه اي را به حاشيه نبرند، به عنوان مثال گفته مي شد روزنامه و يا تئاتر به عنوان رسانه منسوخ شده است، در حالي كه با استفاده صحيح از اين ابزارها اثربخشي هاي خوبي مشاهده مي شود.
تقي پور با اشاره به جديدترين آثار تاليفي خود در حوزه ارتباطات اضافه كرد: كتب "تئاتر و سينما در ايران و جهان" با رويكرد رسانه اي، "سواد رسانه اي و پيشگيري از جرم" با رويكرد آموزش مباني سواد رسانه اي، "شبكه هاي اجتماعي" با رويكرد بيان فرصت ها و تهديدهاي فضاي مجازي و "ارتباطات و سازمان" با رويكرد آموزش مهارت هاي ارتباطي مديران آخرين كتب منتشر شده من بود كه در روز نخست كنفرانس ملي رويكردهاي نوين روابط عمومي رونمايي شد.