شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كارشناسان بازاريابي در كانادا معتقدند كه ادعاي خانم ايندرا نوئي، از مديران ارشد شركت PepsiCo (توليدكننده چيپس Doritos) در مورد ارائه چيپس مخصوص خانم ها، صرفا براي آزمودن بازار مطرح شده و حربه تبليغاتي براي افزايش فروش مي باشد.
اوايل هفته، خانم نوئي در پادكست Freakonomics مدعي شد كه به زودي نوع جديدي از Doritos به بازار خواهد آمد، چون خانم ها دوست ندارند بعد از خوردن چيپس انگشتان شان را ليس بزنند و خرده هاي چيپس باقيمانده در ته پاكت را در دهانشان خالي كنند.
اما شركت Pepsi مي گويد كه قصد عرضه چنين محصولي را ندارد.
جوردن لبل، استاد رشته بازاريابي دانشگاه Concordia مي گويد كه نوئي با آگاهي كامل از نفوذ كلامش در بازار، چنين ادعايي را مطرح كرده تا واكنش خريداران به يك محصول مبتني بر جنسيت را بسنجد.
اين ادعاي نوئي جدي گرفته شده و با واكنش منفي و انتقاد كتلين وين (نخست وزير انتاريو)، كريسي تيگن (مدل آمريكايي) و كتي گريفين (كمدين آمريكايي) روبرو شد.
به گزارش iranjavan، اما سيلوين شارلبوا، از استادان دانشگاه Dalhousie معتقد است كه واكنش منفي در واقع مي تواند براي شركت سودآور باشد و به افزايش فروش محصولات منجر شود.