شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- براي مبتديان، فضاي رسانه جديد، تريبون هاي بيشتري را براي ارتباطات ايجاد كرده است. براي ارتباط گران، فرصت هاي فوق العاده اي براي مهار كردن اين چندگانگي و فراواني اطلاعات به مخاطبان هدف وجود دارد.
روزنامه نگاران شهري و توسعه دهندگان محتواي رسانه راه هاي بيشتري براي انتشار پيام خود نسبت به گذشته خواهند داشت و رشد كانال هاي رسانه جديد تاثير آن ها را بيشتر خواهند كرد و موجب افزايش خلاقيت شان خواهد شد.
پويايي شناسي اعتماد- كه احتمالا ضروري ترين جز در حرفه روابط عمومي مي باشد- امروزه به طور اساسي تغيير كرده است. نسل جديد كامپيوتري انصاف بيشتري در خرد جمعي از جمعيت آنلاين، مانند آن چه در بلاگ هاي گروهي، و مباحثات آنلاين، پيدا مي شود نسبت به اصوات ايزوله در رسانه سنتي، دارند.
كاربران در حال بلاگ كردن درباره تجربيات زندگي خودشان هستند- و اين گاهي شامل تجربيات مربوط به محصولات و خدمات همراه مي باشد. آن ها در حال شكل دادن اجتماعات انلاين هستند- و گاهي، اين به معني ايجاد اتفاقي گروه هايي با محصول مشترك از الگوهاي خدماتي مصرفي مي باشد.
نسل آينده كاربران را مي توان به عنوان افرادي قابل و كارآ در خلق محتوا، بازاريابي كه به طور آنلاين قادر به اتصال با ديگر افراد و شركت ها براي ايجاد اجتماعات ايجاد تاثير دانست كه صداي خود را به گوش خواهند رساند.
اندازه و تنوع بخشيدن به مكالمات آنلاين همچنين به گروه ها و اجتماعات چندگانه با موقعيت مناسب منتهي خواهد شد كه از طريق تاكتيك هاي سنتي روابط عمومي مانند انتشار مطبوعات و حتي تبليغات متداول، قابل دسترسي نخواهد بود.
همزمان با ايجاد چالش براي متخصصان روابط عمومي، موجب ايجاد فرصت هاي فوق العاده مي شود كه مي تواند به نفع يا به ضرر شما كار كند. شما اختيار داريد كه آن ها را درك كنيد و بفهميد قبل از اين كه روند غالب شوند؛ و از آن ها به طور راهبردي و مسولانه به نفع سازمان، مشتريان يا سهامداران خود استفاده كنيد.
سازمان، مشتريان و حتي طرفداران شما بيشتر از هميشه دقيق و خواهنده هستند، .....و امروزه كاري كه شما انجام مي دهيد- اداره ارتباطات از طريق راهبردهاي موثر ارتباطات- بيشتر از پيش پيچيده و ضروري شده است.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)