شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پيام رسان ملي «بله» حلقه اتصال 13 بانك
شنبه، 7 بهمن 1396 - 10:37 کد خبر:32447
پيام رسان بومي و ملي «بله» كه براي نخستين بار زمينه انجام خدمات بانكي بر بستر شبكه هاي مجازي در كشور را فراهم ساخت، اكنون قابليت انجام خدمات بانكي از مبدا 13 بانك مختلف را دارد و ديگر بانك ها نيز در حال اتصال به اين شبكه هستند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- پيام رسان بومي و ملي «بله» كه براي نخستين بار زمينه انجام خدمات بانكي بر بستر شبكه هاي مجازي در كشور را فراهم ساخت، اكنون قابليت انجام خدمات بانكي از مبدا 13 بانك مختلف را دارد و ديگر بانك ها نيز در حال اتصال به اين شبكه هستند.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بانك ملي ايران، اين پيام رسان كه هم اكنون علاوه بر دو بستر اندرويد و آي او اس، نسخه دسكتاپ آن نيز قابل دسترسي است، علاوه بر ارائه همه خدمات معمول يك پيام رسان از جمله گفت و گو، ايجاد كانال و گروه، استفاده از استيكر و بازو (بات)، امكان ارائه خدمات بانكي از قبيل خريد شارژ، عمليات كارت به كارت، پرداخت قبوض خدماتي، پرداخت خلافي خودرو، پرداخت عوارض خروج از كشور و ... را داراست.

اكنون علاوه بر
بانك ملي ايران، بانك هاي انصار، آينده، پست بانك، كشاورزي، شهر، حكمت، پاسارگاد، دي، پارسيان، ملت، سرمايه و تجارت به اين شبكه متصل هستند و كاربران مي توانند از كارت هاي اين بانك ها به عنوان كارت مبدا استفاده كنند.

قابيلت متمايز ديگري كه «بله» نسبت به ديگر پيام رسان هاي موجود دارد اين است كه كاربران آن مي توانند در حين استفاده از فضاي يك پيام رسان، همزمان درخواست پول نيز بدهند.

لازم به ذكر است «بله» با حمايت بانك ملي ايران توسعه يافته و امروز بين 20 تا 30 هزار تراكنش روزانه با حجم حدود 10 ميليارد تومان در آن در حال انجام است.

همچنين اكنون 600 هزار نفر كاربر، عضو پيام رسان «بله» هستند و روزانه 10 تا 12 هزار كاربر نيز جذب اين پيام رسان مي شوند.

امنيت اين پيام رسان توسط بانك ملي ايران تضمين شده و كاربران فضاي مجازي مي توانند با اطمينان خاطر هم از فضاي يك پيام رسان بومي بهره ببرند و هم اينكه خدمات بانكي خود را سريع، راحت و به صورت همزمان و ايمن انجام دهند.