شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- هرگز قدرت روابط عمومي را در موفقيت شركتها و مخصوصا شركتهاي كوچك دست كم نگيريد. با استخدام توليدكنندهي محتواي حرفهاي، شانس ديده شدن خود را در رسانهها افزايش دهيد.
تبليغات و بازاريابي از جمله مواردي هستند كه بعد از ساختن طرح كسبوكار در نظر گرفته ميشوند. صاحبان كسبوكار معمولا ارزش روابط عمومي (PR) را فراموش ميكنند. درصورتيكه يك روابط عمومي خوب و قوي ميتواند استراتژيهاي تبليغات و بازاريابي را تقويت كند. روابط عمومي از تبليغات ارزانتر اما به همان اندازه يا بيشتر تأثيرگذار است و ارزش و اعتبار زيادي به محصولات و خدمات برند ميدهد.؛ تا جايي كه حتي متخصصان و افراد باتجربه توصيه ميكنند اگر بودجهي كافي براي تبليغات گستردهي كسبوكار خود نداريد، روي بهبود روابط عمومي شركت تمركز كنيد. راههاي زيادي براي تقويت روابط عمومي وجود دارند؛ اما قدرت بالاي رسانهها را نميتوان در اين زمينه ناديده گرفت. در ادامهي اين مقالهي زوميت به معرفي راههايي ميپردازيم كه به تقويت روابط عمومي شركتهاي كوچك كمك ميكنند.
۱- شبكههاي اجتماعي را شناسايي كنيد
اين روزها شبكههاي اجتماعي نقش پررنگي در روابط عمومي شركت ايفا ميكنند. بنابراين ليستي از تمام سايتهايي كه در آنها عضو هستيد تهيه كنيد و گزارش عملكرد هر يك را يادداشت كنيد. نقدهاي منفي و مثبتي كه از برند ميشود در نظر بگيريد و در برنامهريزيهاي آيندهي شركت لحاظ كنيد. همچنين با كاربران و مشتريهاي خود در ارتباط باشيد و سؤالها يا نظراتشان را بدون پاسخ نگذاريد.
۲- فعاليت شركت را بهخوبي تعريف كنيد
فراموش نكنيد كه بايد در صفحهي اول سايت، تمام شبكههاي اجتماعي خود را معرفي كنيد و به آنها لينك بدهيد. همچنين يك متن تهيه كنيد و كار خود را بهطور كامل در آن تعريف كنيد. اين متن را در تمام شبكههاي اجتماعي كه عضو هستيد در قسمت توضيحات وارد كنيد و براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت اصلي شركت لينك بدهيد. وارد كردن اطلاعات تماس شركت را فراموش نكنيد.
۳- ليستي از رسانههاي محلي تهيه كنيد
هر شركتي بايد ليستي از رسانههايي كه در اطرافش قرار دارند تهيه كند تا بتواند اخبار جديد را در سريعترين زمان ممكن منتشر كند. گاهي اوقات كسبوكارها اتفاقات خوب و هيجانانگيزي تجربه ميكنند و بهتر است اين موضوع را از طريق وبسايتها يا رسانههاي خبري پوشش دهند. اين كار يكي از بهترين روشهاي تبليغات برند است.
۴- رسانههاي مرتبط با صنعت خود را شناسايي كنيد
امروزه هر صنعتي رسانه، سايت، مجله يا پادكست مرتبط با خود دارد و جديدترين اخبار حوزهي مربوطه از اين طريق با افراد علاقهمند در ميان گذاشته ميشود. بهترين كار اين است كه ليستي از اين رسانهها نيز در اختيار داشته باشيد و هرازگاهي مطالب مرتبط با حوزهي فعاليت شركت را با نام برند خود منتشر كنيد.
۵- يك نويسندهي قوي استخدام كنيد
پستهايي كه در قسمت وبلاگ سايت و ساير رسانهها منتشر ميشوند بسيار قدرتمند هستند. بنابراين به اكثر برندها توصيه ميشود كه فردي با مهارتهاي نويسندگي بالا را در تيم خود استخدام كنند؛ فردي كه آشنايي ضمني با صنعت مرتبط با فعاليتهاي شركت داشته باشد و بتواند محتواي تأثيرگذار تهيه كند.
منبع inc- zoomit.ir