شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- موسسه اعتباري كوثر ميزبان مديران و كارشناسان روابط عمومي نظام بانكي كشور شد.
به گزارش شارا؛ نشست مديران و كارشناسان روابط عمومي نظام بانكي كشور با حضور محمد علي كريمي مدير اداره روابط عمومي بانك مركزي، غلامرضا كاظمي دينان مشاور رئيس كل بانك مركزي، جواد فهيمي پور قائم مقام مديرعامل موسسه اعتباري كوثر، مديران و كارشناسان روابط عمومي شبكه بانكي كشور برگزار گرديد.
آزاده محمدي مدير روابط عمومي و تبليغات موسسه اعتباري كوثر ضمن خير مقدم به مديران و كارشناسان روابط عمومي و ابراز خرسندي از ميزباني كوثر در اين نشست گفت: با توجه به اينكه نظام بانكي شرايط دشواري را سپري مي نمايد و مسيرهاي پر پيچ و خمي را طي نموده، اميدواريم برگزاري نشست ها و همفكري هاي مديران روابط عمومي، با اتخاذ تصميم ها و واكنش هاي مناسب همراه باشد كه در اين صورت مسايل پيش روي نظام بانكي را كاهش داده و در نهايت شفاف سازي و آگاه نمودن مردم را به دنبال خواهد داشت.
جواد فهيمي پور قائم مقام مديرعامل موسسه اعتباري كوثر با بيان نقش روابط عمومي ها در تنوير افكار عمومي گفت: بي ترديد روابط عمومي ها به عنوان كانون مهم نظام ارتباطي و اطلاع رساني با استفاده از ابزار هنر و بهره وري از دانش ارتباطات گرافيكي، فناوري اطلاعات و ارتباطات جمعي، نقش تعيين كننده اي در افزايش آگاهي هاي عمومي جامعه، فرهنگ سازي و تنوير افكار عمومي دارند.
قائم مقام مديرعامل موسسه اعتباري كوثر افزود: مهمترين نقش روابط عمومي ها در صنعت بانكداري، كمك به تثبيت و ارتقاء وجهه حرفه اي نظام بانكي است. تلاش روابط عمومي ها بايد بر هويت سازي و شفافيت نظام بانكي استوار باشد و سعي نمايند كه اين رسالت عظيم به درستي انجام پذيرد. مردم انتظار دريافت اطلاعات شفاف از بانكها داشته و اين وظيفه روابط عموميها است كه با مشتريان صادق و شفاف باشند.
عضو هيئت مديره موسسه اعتباري كوثر تاكيد نمود: در شرايط موجود تنها بانكها و موسساتي موفق به ماندگاري و تاثيرگذاري خواهند شد كه بتوانند حركت و مسير خود را بر طول موج همراهي مشتري و افكار عمومي تنطيم نمايند و بتوانند در عرصه رقابت و ارائه خدمات بهتر و موثرتر حاضر شده و ايفاي نقش نمايند.
محمد علي كريمي مديركل روابط عمومي بانك مركزي با تشريح نقش روابط عمومي در اطلاع رساني و حمايت از برخورد با موسسات مالي غير مجاز گفت: با حمايت بانك مركزي و كمك برخي بانك ها و موسسات اعتباري تا كنون 98 درصد سپرده هاي مردم پرداخت شده است .
مديركل روابط عمومي بانك مركزي تصريح نمود: نقش نظام بانكي در حمايت و كمك به بازسازي مناطق زلزله زده استان كرمانشاه در قالب ساخت مراكز درماني، آموزشي، ارائه تسهيلات و غيره مطلوب ارزيابي مي شود و اين همدلي و همصدايي نظام بانكي در حمايت از مردم مناطق زلزله زده بايد به مردم اطلاع رساني شود .
وي آگاه سازي و اطلاع رساني شفاف را يكي از نيازهاي مهم نظام بانكي عنوان و بيان داشت: بانك ها و موسسات اعتباري در زمينه مسئوليت اجتماعي، حمايت از توليد و صنعت، كمك به اقتصاد كشور، اشتغال زايي و غيره فعاليت هاي بسيار خوبي داشته اند كه بايد مردم و همه ذينفعان را از آن ها مطلع نمود. اين اطلاع رساني به هنگام و موثر به افزايش اعتماد مردم به شبكه بانكي كشور مي افزايد.