شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مينو هاندا، مدير ارتباطات، گوگل هند است. اين متن كامل گفتگويي است كه بخش هايي از آن در گزارش هولمز منتشر شد.
به هنگام تصميمگيري براي استخدام و بهرهگيري از يك كارگزاري، خلاقيت تا چه ميزان در انتخاب شما تأثيرگذار است؟
مهم است اما به چند چيز بستگي دارد – ساختار داخلي سازمان و منظورم از آن كسي است كه در رسانه اجتماعي كمك ميكند، تيم ارتباطات يا بازاريابي – و اندازه شركت – شركتهاي بزرگتر تمايل به بكارگيري منابع تخصصي بيشتر و بيشتر دارند – در حالي كه شركتهاي كوچكتر بيشتر به دنبال راهحلهاي يكپارچه هستند.
سطح خلاقيت را در كارگزاريهاي خود چگونه توصيف ميكنيد؟
در بهترين حالت 5 از 10 (مهارتهاي خلاق سنتي) يا صفر است. كارگزاريهاي معدودي در كشور از تيمهاي خلاقيت خوب برخوردار هستند.
به طور كلي، پذيرش شما نسبت به ايدههاي خلاقانه كارگزاري خود چه ميزان است؟
كاملا پذيرا هستيم. ايدههاي خوب ممكن است از هر منبعي ايجاد شوند.
آيا كارگزاري روابطعمومي شما تا كنون به عنوان كارگزاري پيشتاز در خلاقيت معرفي شده است؟
نه.
موانع بر سر راه كارگزاريهاي روابطعمومي براي تبديل شدن به يك كارگزاري پيشتاز در خلاقيت كدام هستند؟
در حال حاضر مانند داستان اول مرغ بوده است يا تخمغ ميباشد – آنها خواهان تعهد هستند و سپس تيمي را در محل مورد نظر قرار ميدهند در حالي كه مشتريان ميگويند، ابتدا خلاقيت را به ما نشان دهيد و سپس مذاكره ميكنيم.
در هند تمركز كارگزاريهاي روابطعمومي تاكنون روابط رسانهاي بوده است نه ضرورتا توليد دارايي كه از كارزار حمايت كند، اما اين روند به آرامي در حال تغيير است. به نظر من سرمايهگذاري مانع بزرگتري است.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)