شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رز هانت، مدير ارتباطات كوكاكولا در اروپاست. اين متن كامل گفتگويي است كه بخش هايي از آن در گزارش هولمز منتشر شد.
به هنگام تصميمگيري براي استخدام و بهرهگيري از يك كارگزاري، خلاقيت تا چه ميزان در انتخاب شما تأثيرگذار است؟
حياتي. تفكر خلاق تنها به معناي ايده براي كارزار نيست – گرچه روشن است كه كارزارها از اهميت فوقالعادهاي برخوردار هستند – بلكه رويكرد كلي يك كارگزاري براي اداره كسب و كار و پروژه مشتري است. اغلب يك ايده خلاق ناب ميتواند در كل مسير تحول ايجاد كند.
سطح خلاقيت را در كارگزاريهاي خود چگونه توصيف ميكنيد؟
بسيار خوب. زماني در بهترين حالت خود به سر ميبرد كه از خلاقيت طبيعي تيم درونسازماني نيز استفاده كند و از محدوديتهاي روزمره خلاص شود – ما براي تفكر بزرگ به كارگزاري خود تكيه ميكنيم و سپس به آنچه انجام دادهايم بازميگرديم.
به طور كلي، پذيرش شما نسبت به ايدههاي خلاقانه كارگزاري خود چه ميزان است؟
ما بسيار پذيرا هستيم – و در واقع خواستار آن هستيم. حتي اگر از تك تك ايدهها استفاده نكنيم، هر ايده ايده ديگري را به ذهن متبادر ميكند و تفكر ما را زنده نگه ميدارد. حتي اگر تمام ايدهها در شكل اوليه خود به اجرا درنيايند، ارزش بسياري در آن نهفته است.
آيا كارگزاري روابطعمومي شما تا كنون به عنوان كارگزاري پيشتاز در خلاقيت معرفي شده است؟
ما ايدههاي خلاق را از تمام كارگزاريهاي خود دريافت ميكنيم، صرف نظر از اين كه حوزه تخصصي آنها چه باشد.
موانع بر سر راه كارگزاريهاي روابطعمومي براي تبديل شدن به يك كارگزاري پيشتاز در خلاقيت كدام هستند؟
در تجربه شخصي من، كارگزاريهاي روابط عمومي همچنان كمروتر از آن هستند كه به طرح ايده بپردازند. از نظر مشتريان، مرز ميان روابطعموميها و شركتهاي تبليغاتي نامحسوستر از گذشته شده است. ما به دنبال ايده بزرگ هستيم و خاستگاه آن هر كجا كه باشد مهم نيست.
منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)