شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : پذيرش ايده‌هاي خلاقانه در روابط عمومي ها به چه ميزان است؟/1
شنبه، 16 دی 1396 - 06:58 کد خبر:32230
ارتباطات از طريق رسانه‌هاي جديد به طور روزافزوني به عنوان وسيله‌اي قدرتمند براي ساختن اعتبار و اعتماد به كار مي‌رود. كانال‌هاي روابط‌عمومي آن قدر تغيير كرده‌اند كه شناخته نمي‌شوند – ما ديگر با رسانه‌هاي چاپي، راديو و تلويزيون كار نمي‌كنيم.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- الكس مألوف، مدير ارتباطات پروكتر اند گمبل، شبه جزيره عربي است. اين متن كامل گفتگويي است كه بخش هايي از آن در گزارش هولمز منتشر شد.


به هنگام تصميم‌گيري براي استخدام و بهره‌گيري از يك كارگزاري، خلاقيت تا چه ميزان در انتخاب شما تأثيرگذار است؟
به عقيده شخصي من، به هنگام استخدام يك كارگزاري، خلاقيت بيش از هر زمان ديگري اهميت مي‌يابد. دنياي رسانه و فضاي مجازي بسيار شلوغ است و خلاقيت تنها راه‌حل ميانبر زدن و رسيدن به مخاطبان است. امروزه بيشتر شاهد انتصاب مغزهاي خلاق در كارگزاري‌ها هستيم و اين نشان مي‌دهد كه اين صنعت به كدام سوي در حركت است. ديگر تنها كار ما بازي با كلمات نيست – ما براي پيام‌رساني به گروه‌هاي ذينفع به توليد محتوا مي‌پردازيم. ما همچنين از فناوري بهره مي‌گيريم.

سطح خلاقيت را در كارگزاري‌هاي خود چگونه توصيف مي‌كنيد؟
گروه من پر از ايده است، و اغلب آن‌ها با مفاهيمي كه فكر مي‌كنند تأثيرگذار باشد به سراغ من مي‌آيند و من قدردان آن هستم. آيا دوست دارم كه آن‌ها از خلاقيت بيشتري برخوردار باشند؟ البته. يك تخيل بارور مي‌تواند ايده‌هاي خوب و ناب بزايد. من همواره خلاقيت را تشويق كرده‌ام به خصوص اگر مشخص باشد خلاقيت چگونه در خدمت نام تجاري قرار مي‌گيرد و اين كه مفهوم چگونه به عمل تبديل مي‌شود.

به طور كلي، پذيرش شما نسبت به ايده‌هاي خلاقانه كارگزاري خود چه ميزان است؟
من همواره پذيراي ايده‌هاي خلاق هستيم به ويژه اگر تأثير آن نيز مشخص باشد. من گاه نسبت به ايده‌هاي بزرگي كه نتيجه‌اي در پي ندارند، بدبين هستم؛ من دوست ندارد ايده‌هاي خلاق جادوگري كنند. اما به هر حال، اگر يك ايده خلاق درست شكل گرفته باشد و بر اساس بينشي قدرتمند باشد، من كاملا پذيراي آن خواهم بود.
 

 آيا كارگزاري روابط‌عمومي شما تا كنون به عنوان كارگزاري پيشتاز در خلاقيت معرفي شده است؟
كارگزاري روابط‌عمومي و كار خلاق دوشادوش هم (آن‌ها به يك گروه تعلق دارند)، و گاه در يك ساختمان جاي دارند. رابطه قدرتمندي ميان دو تيم وجود دارد و هر دو نقش ديگري را درك مي‌كنند. من خوش‌شانس هستم كه چنين مجموعه‌اي را در اختيار دارم. اين شكل از كار به نفع همه است.

موانع بر سر راه كارگزاري‌هاي روابط‌عمومي براي تبديل شدن به يك كارگزاري پيشتاز در خلاقيت كدام هستند؟
چالش و فرصت همواره در سطح آگاهي و درك وجود دارند. ارتباطات از طريق رسانه‌هاي جديد به طور روزافزوني به عنوان وسيله‌اي قدرتمند براي ساختن اعتبار و اعتماد به كار مي‌رود. كانال‌هاي روابط‌عمومي آن قدر تغيير كرده‌اند كه شناخته نمي‌شوند – ما ديگر با رسانه‌هاي چاپي، راديو و تلويزيون كار نمي‌كنيم.

 

ما مي‌توانيم به صورت آن‌لاين با جمعيت بزرگي به طور مستقيم ارتباط برقرار كنيم و اين تغيير بدين معناست كه ما مي‌توانيم نحوه انتقال پيام را نيز كنترل كنيم. دنياي ديجيتال به ما امكان مي‌دهد تا با خلاقيت نحوه دريافت پيام خود را تعديل كنيم. اين به مديران كارگزاري بستگي دارد كه اين تغيير جهت را درك كرده و افراد خلاقي را به خدمت گيرد كه نه تنها روابط‌عمومي را درك مي‌كنند بلكه قادر به افزايش اثرگذاري روابط‌عمومي نيز هستند.

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)