شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : گزارش برگزاري پنجمين جشنواره روابط عمومي هاي مخابرات مناطق سراسر كشور
پنجشنبه، 7 دی 1396 - 18:12 کد خبر:32177
پنجمين جشنواره روابط عمومي هاي مخابرات مناطق سراسر كشور با هدف بررسي كاركردهاي روابط عمومي ستني و روابط عمومي مدرن به منظور افزايش حرفه اي گرايي در مجموعه روابط عمومي و معرفي روابط عمومي هاي برتر، روز پنج شنبه هفتم دي ماه در مشهد مقدس برگزار شد.

 شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- پنجمين جشنواره روابط عمومي هاي مخابرات مناطق سراسر كشور با هدف بررسي كاركردهاي روابط عمومي ستني و روابط عمومي مدرن به منظور افزايش حرفه اي گرايي در مجموعه روابط عمومي و معرفي روابط عمومي هاي برتر، روز پنج شنبه هفتم دي ماه در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش شارا، در اين جشنواره كه با حضور مديران ارشد مجموعه مخابرات ايران و همچنين مسئولين و كارشناسان برگزيده روابط عمومي هاي مخابرات مناطق سراسر كشور برگزار شد، مستندات ارسالي و كاركرد يك سال اخير روابط عمومي هاي مناطق سراسر كشور بر اساس مدل (race) ارزيابي و درجه بندي مي شود.

 ارزيابي اين جشنواره در بخش هاي ارتباطات برون سازماني، درون سازماني، خلاقيت و نوآوري، كارشناس برتر، مسئول روابط عمومي برتر و مدير منطقه برتر انجام شده و به نفرات برتر در هر بخش جوايزي به رسم ياد بود اهدا گرديد.
 

تئوري‌هاي روابط عمومي تجاري بايد در مجموعه‌ي شركت مخابرات جاري شود

 

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

مديركل روابط عمومي و امور بين الملل شركت مخابرات ايران با بيان اينكه تامين منافع كاركنان، مشتريان و سهامداران از اولويت هاي روابط عمومي است، گفـت: نگاه روابط عمومي، در همه ابعاد يك نگاه تجاري است و لازمه تحقق آن، در همه ابعاد توجه به ذي نفعان در شركت مخابرات ايران است.
تئوري‌هاي روابط عمومي تجاري بايد در مجموعه‌ي شركت مخابرات جاري شود

مهندس محمدرضا بيدخام در پنجمين جشنواره روابط عمومي هاي برتر كشور، با بيان اينكه شاخص هاي متعددي به تمام استان ها در بخش هاي ارتباطات بيروني، درون سازماني، كارشناسان و مديران روابط عمومي و مديران منطقه برتر و فعال در حوزه روابط عمومي ابلاغ شده است، گفـت: «در سالي كه گذشت فعاليت هاي زيادي در كمپين هاي تجاري، در بخش محتوا و اطلاع رساني داشته ايم.»

وي اضافه كرد: در بحث فرهنگ ره نگاشت، همچنان جاي فعاليت بيشتري وجود دارد. در مورد نظرسنجي، مدل خبري بر اساس استانداردهاي بين المللي تهيه شده كه در بحث مسئوليت هاي اجتماعي بر اساس مدل 26000 فعاليت هاي مناسبي انجام شده است.

بيدخام، فعاليت هاي رسانه اي مخابرات ايران در بحث مديريت افكار رسانه اي و پاسخگويي را ، با توجه به هجمه هاي مختلف به شركت، مناسب ارزيابي كرد و افزود: در جشنواره پنجم كه با حضور مديران ارشد مجموعه مخابرات ايران و همچنين مسئولين و كارشناسان برگزيده روابط عمومي هاي مخابرات مناطق سراسر كشور برگزار مي شود، مستندات ارسالي و كاركرد يك سال اخير روابط عمومي هاي مناطق سراسر كشور بر اساس مدل (race) ارزيابي و درجه بندي مي شود.

وي افزود: «اگر ندانيم نياز مشتري چه چيزي است، نمي توانيم آن را كامل به حوزه تجاري و مشتريان انتقال دهيم. بنابراين تئوري هاي مختلف حوزه روابط عمومي تجاري بايد در شركت جاري شود و در اين راه استفاده از مجاري و كانال هاي تبليغاتي به روز الزامي است.»

بيدخام گفت: تسلط حوزه روابط عمومي به قوانين نهادهاي بالادستي و رگولاتوري، از هميشه ضروري تر به نظر مي رسد و مهم ترين مسئله در اين خصوص، دانش افزايي در روابط عمومي در حوزه قوانين و مقررات است.

 

حفظ ثبات و پايداري در شركت بر عهده روابط عمومي است

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 


رييس هيات مديره شركت مخابرات ايران گفت: روابط عمومي در هر سازماني كار مديريتي است كه در سطح استراتژيك و عالي قرار دارد از اين رو در حوزه تصميم گيري نقش آفريني مي كند.

برات قنبري، كه در پنجمين جشنواره روابط عمومي هاي برتر مجموعه شركت مخابرات ايران سخن مي گفت، افزود: امروزه مفاهيم ‌جديدي در حوزه روابط عمومي آشكار مي شود كه بكار گيري اين مفاهيم و عملياتي كردن آن به سرآمدي سازمان مي انجامد.

قنبري، ثبات و پايداري در شركت را لازم و ضروري دانست و خاطرنشان ساخت: از آنجايي كه شركت مخابرات ايران مسير طولاني را در توسعه ارتباطات كشور پيش رو دارد، ضروري است دو مولفه ثبات و پايداري همواره در شركت حفظ شود كه اين مهم بر عهده روابط عمومي است.

وي همچنين، روابط عمومي را يك حوزه تخصصي در بخش افكارسنجي عنوان كرد و افزود: روابط عمومي با رصد مخاطبان سازمان و تحليل بازخوردها مي تواند پايه و اساس بهبود سازمان باشد.

رييس هيات مديره شركت مخابرات ايران در ادامه سخنان خود به همپوشاني وظايف روابط عمومي و حوزه بازاريابي اشاره كرد و گفت: روابط عمومي در پشتيباني فروش و بازاريابي نقش حياتي داشته و باعث افزايش سهم از اذهان در بازار مي شود.

قنبري از روابط عمومي به عنوان اهرم پرقدرت و نافذ ياد كرد و اظهار داشت: اين حوزه در خلق ايده ها براي ورود به بازارهاي جديد نقش اساسي دارد.

وي با اشاره به اينكه مقوله برند، تصويرسازي مهمي از شركت نزد مشتريان دارد بيان كرد: برند كه نتيجه مهم فعاليت هاي شركت نزد مشتريان از باب ارائه محصول و خدمات مي باشد بايد با استفاده از ابزارهاي ارتباطي با مخاطبان حفظ و همواره ارتقا يابد.

رييس هيات مديره شركت مخابرات ايران با تاكيد بر اينكه اطلاع رساني شفاف بايد براي مخاطبان انجام شود اظهار داشت: روابط عمومي بايد با اطلاع رساني موثر و مطابق با واقعيت ها براي روشنگري افكار عمومي انجام دهد.

قنبري در پايان سخنان خود، ايجاد همبستگي، ايجاد اعتماد و ايجاد نشاط براي كاركنان را بر عهده روابط عمومي دانست و افزود: روابط عمومي با اهميت به اين سه موضوع بايد در حوزه درون سا زماني هم فعال و تاثيرگذار باشد./ سيتنا