شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : جايگاه جديد روابط عمومي ها در شركت هاي بيمه
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 13:32 کد خبر:32033
استفاده از نيروهاي غير حرفه اي معمولا باعث روز ضررهاي جبران ناپذري مي شود. چرا كه تغيير يك برداشت و احساس منفي كه در اثر يك ارتباط اشتباه در يك مخاطب ايجاد مي شود چندين بار مشكل تر از ايجاد يك اثر مطلوب در يك مخاطب بدون پيش گزينه است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- شركت هاي بيمه به لحاظ نوع و ماهيت خدمات خود نيازمند نظام هاي بازاريابي كارآمد و قدرتمند هستند. كارآمد بايد باشند تا توان استفاده از ابزارهاي نوين و جذب بيمه نامه را براي ادامه فعاليت شركت داشته باشند و قدرتمند باشند تا بازارهاي خود را حفظ كرده و گسترش دهند.

 

 اما بايد توجه داشت كه در دنياي اطلاعات كلان، شبكه هاي مجازي و ميدان داري اپليكيشن ها، تعاريف كارآمدي و قدرتمندي دچار تغييراتي در اولويت بندي مفاهيم متشكله هر يك شده است. در هر دو مفهوم "ارتباط" نه تنها از حاشيه به متن منتقل شده بلكه همچنين در مركز متن نيز جاي گرفته است.

 

در بازاريابي مدرن، كارامدي نظام هاي بازاريابي تنها استفاده از ابزارهاي نوين و جذب بيمه نامه نيست بلكه توانايي در نفوذ در بازارهاي نوين و بالقوه و گسترش نفوذ برند در اقشار گوناگون جامعه را در بر مي گيرد.

 

همچنين، ديگر تنها تعداد و گستردگي فيزيكي نمايندگي هاي فروش و رتبه توانگري مالي يك شركت، نمايانگر قدرت يك شركت محسوب نمي شوند؛ بلكه نمايشگر واقعي قدرت يك شركت، اين متغيير ها در كنار توانايي در جذب و حفظ هر چه بيشتر مخاطبين گسترده است.

 

بهره مندي از راهبردهاي متكي بر اطلاعات كلان و ظهور انواع روش هاي مدرن بازاريابي از جمله بازاريابي عصبي (Neuromarketing ) همه وهمه از افزايش موقعيت ارتباط در فعاليتهاي اقتصادي خبر مي دهند.در جهاني كه با استفاده از تكنولوژي هاي ارتباطي، به شدت فشرده، كوچك و متنوع شده و تنوع خدمات به حد اشباع رسيده است، شيوه برقراري ارتباط، حفظ و ادامه آن نيازمند برخورداري از تكنيك هاي خاصي است.

 

اين همان نقطه اي است كه نياز به حضوركارشناسان روابط عمومي در آن به شدت احساس مي شود. چراكه ارتباط شمشيري دو سويه است . هم مي تواند به قدرت منجر شود و هم مي تواند تخريب كند و ضعف بيافريند.

 

در اين ميدان استفاده از نيروهاي غير حرفه اي معمولا باعث روز ضررهاي جبران ناپذري مي شود. چرا كه تغيير يك برداشت و احساس منفي كه در اثر يك ارتباط اشتباه در يك مخاطب ايجاد مي شود چندين بار مشكل تر از ايجاد يك اثر مطلوب در يك مخاطب بدون پيش گزينه است. كارشناسان روابط عمومي با ابزارها وتكنيك هايي كه در اختيار دارند، از توانايي كنترل و هدايت ارتباط در مسير مورد نظر برخوردار مي باشند.

 

مسيري كه نتيجه آن افزايش كارايي و قدرت شركت متبوعشان است.در عصر شبكه هاي اجتماعي ديجيتال و عرضه انبوه كالا و خدمات شركت هاي بيمه براي باقي ماندن در كورس رقابت، نيازمند تقويت ارتباطات خود هستند و براي اين كار نيازمند استفاده از كارشناسان روابط عمومي هستند.


با توجه به مطلب پيش گفته مي توان گزاره پاياني را اينگونه ساختار بندي كرد كه اگر بپذيريم در شركت هاي بيمه همه بايد بازارياب باشند، پس همه بازارياب ها بايد كارشناس روابط عمومي باشند.