شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- شايد بيشتر استارتآپها در شروع كار خود نياز به واحد روابط عمومي نداشته باشند و يا اين وظيفه را به يكي از افراد فني خود بسپارند. اما بايد توجه كنيد كه واحد روابط عمومي تعيينكننده جايگاه شما در ميان رقبا خواهد بود. هرچه اين واحد را قويتر و فعالتر نگهداريد شانس شما براي موفقيت و دريافت موقعيتهاي بهتر بالاتر ميرود.
در واقع روابط عمومي پل ارتباطي مشتريان شما با سازمان است. مردم توسط اين واحد با شما آشنا ميشوند و به نوعي روابط عمومي نمايانگر شخصيت سازمان شما است. اين واحد است كه بر تصميمات كلي شما بسيار تاثير ميگذارد. يك واحد روابط عمومي خوب توانايي جذب بازخورد از مخاطبان و تحليل آنها در كوتاهترين زمان را دارد.
به گزارش نوپانا، در بسياري از مواقع روابط عمومي است كه اهداف شما در نسخه بعدي سايت و يا نرمافزارتان را تغيير ميدهد. همچنين اين واحد وظيفه پايش روابط بين فردي و كنترل آنها در زمان بروز بحران را دارد.
اگر واحد روابط عمومي خوبي داشته باشيد كارمندان شما حس خوبي در سازمان خواهند داشت زيرا اين واحد همواره بر اتحاد و يكدلي كارمندان تاثير ميگذارد و آنها را براي رسيدن به هدف واحد تشويق ميكند.
يكي از تعريفهاي مهم در مورد روابط عمومي اين است كه: «روابط عمومي، مديريت ارتباطات بين سازمان و گروههاي اجتماعي مرتبط است». بر اين اساس، روابط عمومي، ميانجي بين سازمان و گروههاي اجتماعي داخل سازمان و يا خارج آن است.
مسئول واحد روابط عمومي بايد بتواند بهترين تحليلها از افراد را در كوتاهترين زمان بدست آورد تا با ايجاد انگيزه در آنها به نسبت شخصيتشان سازمان را در راه پيشرفت و توسعه ياري كند.
نكته مهم در هر سازمان اين است كه رابطه مديريت با روابط عمومي يك رابطه افقي و همسطح است. اگر اين رابطه عمودي و از بالا به پايين باشد روابط عمومي نميتواند معجزه كند. مدير بايد با مسئول روابط عمومي خود رابطه خوب و دوستانهاي داشته باشد و او را در جريان جزئيات اهداف خود قرار دهد.
منبع: نوپانا