شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : اقدام خلاقانه و متمايز وزارت نيرو؛ فراخوان عمومي براي انتخاب مديركل روابط عمومي
دوشنبه، 6 آذر 1396 - 15:07 کد خبر:31924
وزارت نيرو در يك اقدام خلاقانه و متمايز، با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه انتخاب مديركل جديد روابط عمومي اين وزارتخانه در فرآيندي از بين متقاضيان صورت مي گيرد.



 

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- وزارت نيرو با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه انتخاب مديركل جديد روابط عمومي اين وزارتخانه در فرآيندي از بين متقاضيان صورت مي گيرد.


به گزارش شارا، با انتخاب رضا اردكانيان به عنوان وزير جديد نيرو يكي از نخستين انتصابات وي، انتصاب "مجتبي نيك روش" به عنوان مشاور وزير، مديركل دفتر وزارتي وزارت نيرو و سرپرست روابط عمومي اين وزارتخانه بود.


انتصاب سرپرست براي روابط عمومي نشان دهنده اين بود كه به زودي وزير نيرو اقدام به انتخاب فردي به عنوان مديركل جديد روابط عمومي مي كند. اما امروز اداره كل امور اداري و پشتيباني وزارت نيرو با صدور اطلاعيه اي از اقدام جالب وزارت نيرو براي انتخاب مديركل روابط عمومي خبر داد.


در اين اطلاعيه آمده است: "در راستاي راهبرد شايسته گزيني وزارت نيرو در دولت دوازدهم، اين وزارت از افراد واجد شرايط و علاقمند به همكاري در سمت مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني دعوت به همكاري مي نمايد.

 

 

#سه پبشنهاد
 

2. #استفاده از مشورت و تجربه انجمن هاي روابط عمومي
بد نمي شد كه همكارن روابط عمومي وزارت نيرو در تنظيم اين فراخوان از مشورت و تجربه #انجمن هاي روابط عمومي هم استفاده مي كردند. براي مثال شيوه نامه انتخاب و انتصاب مديران روابط عمومي كه توسط انجمن متخصصان روابط عمومي تهيه شده مي توانست راهگشا و كمك كننده باشد.

البته هنوز هم دير نشده و همكاران ما در وزارت نيرو مي توانند در بررسي صلاحيت افراد از دو انجمن روابط عمومي و متخصصان روابط عمومي و حتي ساير انجمن ها استفاده كنند كه شيريني اين اقدام مضاعف شود.
 

2. #توصيه نامه انجمن ها
اي كاش مسئولان وزارت نيرو در بخش توصيه نامه علاوه بر توصيه‌نامه از دو نفر مديران باسابقه و معتبر ترجيحا از متخصصان روابط عمومي و ارتباطات، توصيه نامه از انجمن ها را هم مي گنجاندند تا احيانا شائبه فانتزي بودن اين اقدام تقويت نشود.


3. #در اولويت قرار دادن نيروهاي بومي

كلام آخر اينكه همكاران روابط عمومي در مجموعه وزارت نيرو بايد در اولويت قرار گيرند كه البته در فراخوان چنين چيزي ديده نمي شود.
دوستاني كه ساليان سال در اين مجموعه فعاليت مي كنند و داراي تجربه و صلاحيت تخصصي و حرفه اي در اين حوزه هستند و بقول معروف بومي هستند قاعدتا مي بايد در اولويت قرار گيرند چراكه اين افراد هم داراي تخصص روابط عمومي هستند و هم با صنعت نيرو آشنايي كامل دارند و طبيعتا و منطقا بايد در اولويت باشند. اميدوارم اين مهم در مرحله بررسي صلاحيت ها مدنظر قرار گيرد.

 تلگرام شارا: https://telegram.me/sharaPR

 

 

به نام خدا
شرح وظايف و شرايط احراز سمت
مديركل روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت نيرو


1. مقدمه
شرايط آب و برق كشور به گونه‌اي است كه با تأكيد بر مديريت تقاضا، دوران مديريت توأمان عرضه و تقاضا را سپري مي‌كند. مديريت تقاضا و ارتقاي بهره‌وري در بخش آب و برق، نيازمند تعامل و برقراري ارتباط فعال و سازنده با گروه‌هاي مختلف ذينفعان هر دو بخش (مصرف‌كنندگان خانگي، صنعتي و تجاري، كشاورزان، سازمان‌هاي دولتي، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، شركت‌هاي تخصصي، شركت‌هاي تابعه وزارت نيرو، رسانه‌ها، و ...) است. وزارت نيرو هم‌چنين نيازمند ارتباط‌گيري گسترده و استفاده از ارتباطات اجتماعي براي اعتمادسازي، اجماع‌سازي و استفاده از نيروي مردم براي پيشرفت در مسير مديريت عرضه و تقاضاي پايدار منابع آب و برق است. مدير كل روابط عمومي وزارت نيرو بر اساس اهداف تشريح‌شده، وظيفه دارد مسئوليت‌هاي زير را در اين وزارتخانه سازماندهي كند.

2. وظايف مديركل روابط عمومي وزارت نيرو
1. ارتقاي سطح اعتماد عمومي به وزارت نيرو با پايبندي به شفافيت، اطلاع‌رساني دقيق، و تسهيل ارتباط با ذينفعان
2. تصميم‌سازي در خصوص سياست‌هاي خبري، ارتباطي و انتشاراتي وزارت نيرو
3. آماده‌سازي زيرساخت‌هاي اطلاع‌رساني و اجراي «قانون انتشار و دسترسي آزادانه به اطلاعات»
4. مديريت پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني و خبري اينترنتي فارسي و انگليسي وزارت نيرو
5. ارتباط‌گيري با رسانه‌ها و ارائه اطلاعات در حوزه آب، و برق و انرژي‌هاي تجديدپذير
6. برنامه‌ريزي و مديريت «ارتباطات راهبردي» براي ارتقاي سطح مشاركت اجتماعي در مديريت تقاضا و مصرف
7. مديريت برنامه‌هاي «ارتباطات كاربردي» مؤثر بر بينش، نگرش و رفتار عمومي براي اعمال اصلاحات در نظام مصرف آب و انرژي
8. مديريت توليد، انتشار و ارزيابي پيام­ها، محصولات فرهنگي و هنري و برنامه‌هاي رسانه‌اي اثربخش (در مطبوعات، راديو و تلويزيون، و فضاي مجازي) درباره برنامه­ها و مديريت­هاي وزارت نيرو
9. برقراري ارتباطات همسنگ و متوازن با ذينفعان وزارت نيرو
10. ايفاي نقش سخن‌گويي وزارت نيرو
11. مديريت برگزاري نشست‌ها، همايش‌ها، كنفرانس‌ها، ديدارهاي عمومي و ساير رخدادها در وزارت نيرو؛ و اطلاع‌رساني درخصوص آن‌ها
12. هماهنگي ارتباطات وزارت نيرو با شوراي اطلاع‌رساني دولت
13. پايش اخبار و مطالب منتشرشده در رسانه‌ها درباره وزارت نيرو و اطلاع‌رساني درخصوص آن‌ها به مديران وزارتخانه
14. صيانت از حريم وزارت نيرو در مقابل فضاسازي‌هاي رسانه‌اي
15. انجام مطالعات نظرسنجي و افكارسنجي عمومي و تخصصي در سطح وزارتخانه و ساير گروه‌هاي ذينفع
16. مديريت ارتباطات در شرائط بحران و اطلاع‌رساني سريع و فوق‌العاده در هنگام بروز حوادث غيرمترقبه
17. مشاركت در تدوين و مديريت انتشار گزارش‌هاي دوره‌اي عملكرد وزارت نيرو
18. مديريت ارتباطات و اطلاع‌رساني ميان كاركنان و مديران وزارت نيرو
19. راهبري، ايجاد هماهنگي و نظارت بر عملكرد روابط عمومي‌هاي شركت‌ها و سازمان‌هاي تابعه وزارت نيرو در سراسر كشور
20. ساماندهي آرشيو اسناد اطلاع‌رساني و روابط عمومي
21. مديريت اطلاع‌رساني ملاقات‌هاي رسمي، سفرهاي داخلي و خارجي وزير نيرو و ساير مديران ارشد وزارتخانه
22. مديريت تابلوي اعلانات وزارت نيرو

3. شرايط احراز سمت مديركل روابط عمومي و اطلاع‌رساني
1. برخوردار از صلاحيت‌هاي عمومي بر اساس قوانين كشور
2. مدرك تحصيلي حداقل كارشناسي ارشد در رشته‌هاي مرتبط با علوم ارتباطات، علوم اجتماعي، علوم مهندسي آب و برق
3. حداقل 6 سال سابقه فعاليت كار حرفه‌اي در زمينه مديريت ارتباطات در روابط عمومي يا سازمان­هاي رسانه‌اي
4. تسلط به دانش و مهارت­هاي مديريت ارتباطات بين فردي، گروهي، سازماني، اجتماعي و رسانه­اي
5. داراي شناخت مناسب از صنعت آب و برق
6. داراي سابقه در يكي از حوزه‌هاي روزنامه‌نگاري، فيلم‌سازي، توليد انيميشن، يا ساير محصولات رسانه‌اي؛ بالاخص در موضوعات مرتبط با آب و انرژي
7. مسلط به مهارت‌هاي ارتباطات كلامي و نوشتاري در زبان­هاي فارسي و انگليسي
8. داراي ارتباطات مناسب با فعالان رسانه‌اي (روزنامه‌ها، خبرنگاران، خبرگزاري‌ها و ...)
9. آشنايي با نرم‌افزارهاي كاربردي عمومي، و نرم‌افزارهاي تخصصي حوزه رسانه و ارتباطات
10. تجربه خبرنويسي، ويراستاري و تدوين متون خبري
11. آشنايي با حقوق و قوانين رسانه‌ و روابط عمومي
كاركنان شاغل در وزارت نيرو و سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه كه داراي شرايط احراز اين سمت باشند در اولويت قرار دارند.

4. مدارك مورد نياز
1. نامه روكش فرم درخواست شامل متني با حداكثر 800 كلمه كه توضيح دهد ويژگي‌ها و توانمندي‌هاي متقاضي چگونه با نيازمندي‌هاي سمت مدير كل روابط متناسب است.
2. تكميل فرم درخواست
3. توصيه‌نامه از دو نفر مديران باسابقه و معتبر ترجيحا از متخصصان روابط عمومي و ارتباطات
4. اطلاعات كامل تماس
ساير مدارك لازم متناسب با اطلاعات فرم تكميل شده در مراحل آتي اخذ خواهد شد.

 

به گزارش تسنيم، براي كسب اطلاع از شرايط احراز، وظايف مربوطه و تكميل فرم درخواست، لطفا از تاريخ 7آذرماه لغايت 21آذرماه به آدرس www.moe.gov.ir مراجعه فرمائيد."