شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : رئيس شوراى هماهنگى بانك هاى دولتى اعلام كرد: تسهيلات حداكثري و ضمانت هاي حداقلي براي مردم آسيب ديده از زلزله در كرمانشاه
دوشنبه، 29 آبان 1396 - 15:30 کد خبر:31880
رئيس شوراى هماهنگى بانك هاى دولتى با يادآوري رشادت ها و مقاومت هاي مردم كرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز زمان جبران آن خدمات است و به همين دليل مردم و نظام بانكي در اين خدمت رساني پيش قدم شده اند.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-  رئيس شوراى هماهنگى بانك هاى دولتى با يادآوري رشادت ها و مقاومت هاي مردم كرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز زمان جبران آن خدمات است و به همين دليل مردم و نظام بانكي در اين خدمت رساني پيش قدم شده اند.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومي بانك ملي ايران،  دكتر محمد رضا حسين زاده مديرعامل بانك ملي ايران در نشستي كه صبح امروز دوشنبه با حضور مديران عامل بانك هاى دولتى، استاندار و جمعي از مقامات استاني در سالن تدبير استاندارى كرمانشاه براى رسيدگى به امور زلزله زدگان برگزار شد، با بيان اين كه طي روزهاي پس از زلزله همه مردم براي كمك به آسيب ديدگان منطقه كرمانشاه دست به دست هم دادند، افزود: روزهاي گذشته براي مردم زلزله زده بسيار سخت بود و البته مديران منطقه هم براي رفع مشكلات بسيار تلاش كردند.

وي ادامه داد: بانك ها از لحظات نخست وقوع حادثه، همپاي مردم به كمك آسيب ديدگان شتافتند و تلاش كردند از حداكثر امكانات براي حل مشكلات استفاده كنند.

به گفته حسين زاده، بانك ها در ساعات ابتدايي تلاش كردند خودپردازها را در مناطق آسيب ديده نصب كنند تا مردم دست كم با مشكل نقدينگي مواجه نباشند.

وي به كمك هاي نقدي و غيرنقدي همكاران نظام بانكي براي مردم كرمانشاه اشاره كرد و گفت: با دستور دكتر كرباسيان وزير محترم امور اقتصادي و دارايي، در اولين روزهاى حادثه تيمي از مسئولان وزارت امور اقتصاد و دارائى و نظام بانكي به منطقه اعزام شد و براي حل مشكلات مردم تصميم هاي مهمي اتخاذ كرد.

مديرعامل بانك ملي ايران با اشاره به اين كه برخي شعب بانك ها نيز در اين منطقه آسيب ديده اند، افزود: تلاش شد در كمترين زمان ممكن مشكل اين شعب حل شده و خدمت رساني به مشتريان هر چه سريعتر آغاز شود.

وي با بيان اين كه مردم ايران بارها تجربه زلزله را دارند و با اين موضوع بيگانه نيستند، اظهار كرد: خوشبختانه نظام بانكي نيز تجربه هاي قابل توجهي در اين زمينه دارد و بر همين اساس در همان روزهاي نخست براي مساعدت مالي با زلزله زدگان تصميم گيري شد.

حسين زاده با تاكيد بر اين كه سهميه بانك ها براي پرداخت تسهيلات به مردم مناطق زلزله زده مشخص شده و تقسيم پرداخت آن به مديران استاني تفويض شده است، ادامه داد: همه دغدغه ما اين بود كه تسهيلات بانك ها مستقيم و فقط به دست آسيب ديدگان برسد كه خوشبختانه با مرجعيت بنياد مسكن و كمك هاي ثبت احوال، اين دغدغه برطرف شده است.

به گفته وي، حسب دستور دكتر كرباسيان براي پرداخت تسهيلات به مردم منطقه، ضمانت هاي حداقلي و به صورت زنجيره اى از مردم منطقه دريافت خواهد شد. همچنين داشتن بدهي هاي بانكي يا چك برگشتي، مانعي براي پرداخت تسهيلات به مردم نخواهد بود.

مديرعامل بانك ملي ايران همچنين اعلام كرد: بدهكاران بانكي آسيب ديده در زلزله، مي توانند از فرصت دو ساله امهال بدهي ها و نيز بخشش جرايم در اين مدت استفاده كنند.

وي با تاكيد دوباره بر همراهي نظام بانكي با زلزله زدگان، آمادگي اين شبكه را براي ساخت مدرسه، بيمارستان و درمانگاه در اين مناطق اعلام كرد.

گفتني است در اين جلسه مديران عامل بانك هاي ملي، صادرات، ملت، صنعت و معدن، كشاورزي، مسكن، سپه و تجارت حضور داشتند.

همچنين محمد رضايي رئيس اداره كل سرمايه انساني بانك ملي ايران به نمايندگي از مديرعامل بانك پس از وقوع زلزله در منطقه حاضر شده و طي روزهاي اخير به طور مرتب پيگير امور كاركناني بود كه در اين حادثه آسيب ديده اند. بانك ملي ايران تلاش كرد حداكثر امكانات لازم را براي كمك به همكاران حادثه ديده در زلزله اخير كرمانشاه به كار بگيرد.