شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- شايد اسم برند ويرلپول whirlpool را شنيده باشيد، برندي آمريكايي كه با يك استراتژي خلاقانه روابط عمومي نرخ حضور دانش آموزان در مدارس را افزايش داد.
در آگوست سال 2016 اين برند اعلام كرد كه راهي براي كودكاني كه بطور مستمر در كلاسهاي غيبت ميكنند، پيدا كرده است:
دادن ماشينهاي لباسشويي به مدارس.
آنها در تحقيقي به اين نتيجه رسيده بودند كه با دادن ماشين لباسشويي به 17 مدرسه در ميسوري و كاليفرنيا تا 90% نرخ حضور دانش آموزان افزايش پيدا كرده است.
آنها پس از اين اعلام كردند كه قصد افزايش اين برنامه به 60 مدرسه تا آگوست 2017 را دارند.
مدير برند اين برند آمريكايي، جنيفر تايبي، اعلام كرده كه “بايد گفت بهترين جنبه اين برنامه اين است كه ميبينيم بچهها چطور با داشتن لباسهاي تميز علاقه بيشتري به يادگيري از خود نشان ميدهند.”
“خوشحاليم كه توانستيم با هديه كردن يك دستگاه لباسشويي و يك خشك كن، لباسهاي تميزي به آنها ببخشيم و باعث شويم كه احساس بهتري نسبت به خودشان داشته باشند.”
غيبت در هر مدرسهاي و بر هر دانش آموزي به دلايل مختلف طبيعي است.
اما مسئلهاي كه كمتر به آن پرداخته ميشود، عدم حضور شاگردان در مدارس به دليل فقر مالي و نداشتن لباس تميز و در نتيجه داشتن احساس بد نسبت به خودشان است.
طبق نظر دانشگاه كاليفرنيا با اجراي اين برنامه براي افزايش حضور دانش آموزان دو دليل را ميتوان برشمرد:
داشتن لباسها تميز توسط دانش آموزان كه اينگونه احساس بهتري نسبت به خود دارند.
از طرف ديگر ميبينند و ميفهمند كه جامعه بزرگتري از مردم به فكر تحصيل، تعليم و … آنها هستند.
البته اجراي اين برنامه لزوماً موجب افزايش نرخ حضور دانش آموزان تا 100% نشده كه امري طبيعي است.
اما نكته جالب اينكه اين برند موافقت خود براي گسترش اين برنامه به سراسر ايالتهاي آمريكا اعلام كرده است.
حتي در اين بين دولتهاي ديگر هم تقاضاي گسترش آن به كشورهاي متبوع خودشان را مطرح كردهاند و اين برند هم موافقت كرده است.
منبع: www.ibazaryabi.com