شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : روابط عمومي نيروي حياتي هر سازمان است
دوشنبه، 8 آبان 1396 - 14:54 کد خبر:31686
مدير روابط عمومي بعنوان اصلي ترين طرفدار سازمان ( شركت تعاوني ) بايد تمام انرژي خود را براي همراهي با شهروندان متمركز نمايد. او سخنگوي مديريت شركت تعاوني است. مدير روابط عمومي را در محافل سياسي وزير مطبوعات نيز مي نامند.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- روابط عمومي براي سازمانهاي مختلف اعم از عمومي و تخصصي نيروي حياتي آن سازمان محسوب مي شود.


روابط عمومي مي تواند موفقيت يك سازمان را – كه در اينجا مقصود از سازمان شركت تعاوني است – تعيين كند.


روابط عمومي با برقراري ارتباط با سراسر دنيا و مهمتر ازآن ارائه تصوير از شركت تعاون با در اختيار گرفتن مخاطبين خود ( مشتريان خود) آنها را تحت تاثير قرار داده و بطور جدي مي تواند اثربخشي و اعتبار مديريت يك تعاوني را افزايش دهد.


مديران و كارشناسان روابط عمومي بايد از تخصص هائي همچون روزنامه نگاري ،بازاريابي و جامعه شناسي و روانشناسي استفاده نمايند تابه اهداف سازمان خود دسترسي يابند.


مدير روابط عمومي بعنوان اصلي ترين طرفدار سازمان ( شركت تعاوني ) بايد تمام انرژي خود را براي همراهي با شهروندان متمركز نمايد. او سخنگوي مديريت شركت تعاوني است. مدير روابط عمومي را در محافل سياسي وزير مطبوعات نيز مي نامند.


مدير روابط عمومي بعنوان اصلي ترين حلال مشكلات در ارتباطات و ساختن يك چهره مناسب از سازمان در نزد مردم جامعه و ارائه اطلاعات از مردم و تصحيح اعمال سازمان براساس نياز روز جامعه با ارائه راهكارهاي مناسب به مديريت ( بعنوان تصميم سازان سازماني) انجام وظيفه بايد بكند.


مدير روابط عمومي است كه مي تواند با اخذ اطلاعات خردمندانه اعتبار سازمان را بيشتر از آنچه بطور معمول هست با دستاوردهائي كه سازمان بدست آورده به جامعه منتقل سازد.


مدير روابط عمومي (بعنوان مسئول واحد روابط عمومي) مي بايست تبليغات را هدايت كند و مسئول تخصيص رسانه ها براي اطلاع رساني و هماهنگ سازي عملكردهاي سازماني و تلاش هاي مديران شركت تعاوني است.


مسئوليت مديران روابط عمومي اين است كه تعيين كننده اجرائي مناسب براي هر وضعيت و اطمينان از اطلاعات و اظهاراتي است كه در دست جامعه قرار خواهد گرفت.


وظايف و نقش رسانه ها و همگام با آنها نقش و وظايف روابط عمومي سالهاست كه در جوامع به هم گره خورده است.


در يك مقاله تحقيقي در نشريه PR Daily تغيير روابط ميان رسانه ها و روابط عمومي مورد بررسي قرار گرفته است.


اين مقاله توامان به نقش روابط عمومي ها و رسانه ها نگاه مي كند و در عين حال چگونگي تغييرات در رسانه ها و فناوري هاي ( تكنولوژي هاي) نوين را و تاثير آنها بر روابط عمومي مورد بررسي قرار مي هد.

 

در حالي كه تغيير در رسانه هاي ديجيتال قطعا" تاثيري بر نحوه فعاليت رسانه ها و راه رسيدن به اخبار خواهد داشت در اين راستا روابط عمومي ها نيز به تبعيت از اين روند فناوري تغييرات چشمگيري خواهند نمود.


البته اين دو مهم وابسته بهم هستند و نمي توان آنها را بطور جداگانه ديد.


در حالي كه چوشش خبر از رسانه هاي سنتي به رسانه هاي ديجيتال در حال انتقال مي باشد اما اين بدان معنا نيست كه ارتباط رسانه با روابط عمومي ها تغيير خواهد كرد.


اين دو هنوز هم بايد ارتباط برقرار كنند و در نهايت اخبار و پوشش هائي كه روابط عمومي ها بايد از طريق رسانه ها تحويل جامعه بدهند به معناي پايان انتشار مطبوعات با پوشش رسانه اي نيست.


اما در هر حال، بسياري از كارشناسان اين صنعت ( روابط عمومي ) از جمله تيم تحقيقاتي PRDaily خاطر نشان مي كنند تغييراتي كه در حال انجام است همزمان است با تغييراتي كه با نقش رسانه ها و روابط عمومي ها در حال انجام است.


اينترنت در حال حاضر يك ابزار قدرتمند براي اطلاع رساني محسوب مي گردد، روابط عمومي سازمانها ديگر خيلي نيازي ندارند مانند گذشته پوشش خبري خود را از طريق رسانه ها اعمال كنند آنها مي توانند تمام مسايل خود را به راحتي و بصورت آنلاين با يك كليك ( دكمه ) براي هزاران نفر ارسال نمايند.


درخاتمه بايد اشاره كنيم در جوامع رو به رشد پيام ها- اخبار و اطلاع رساني از طرف سازمانها - بصورت متمركز از طريق روابط عمومي ها ارسال و دريافت مي شوند و با توجه به اين امر هر دو – هم رسانه و هم روابط عمومي ها – مي توانند براي حفظ اعتبار خود تمركزكنند و با رسانه هاي ديجيتال روند روبه رشد خود را در مسير تكامل ادامه دهند.

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)