شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : خلاقيت چه ارزشي در روابط عمومي دارد؟
دوشنبه، 8 آبان 1396 - 07:54 کد خبر:31683
در هسته اصلي آن، خلاقيت فرآيند آگاهانه حل مساله است. اين حال مساله از دوران غارنشيني در عصر پارينه سنگي تا بحثهاي تكنولوژيكي امروز شركت اپل وجود داشته است. با توجه به فضا، خلاقيت چيزي است كه اكثر موجودات از آن بهره مند هستند. اين شامل پرندگان و زنبورهاي عسل نيز مي شود.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- خلاقيت در رهبري، حل مشكلات و هنرها مورد استفاده قرار مي گيرد. اما چه ارزشي براي كسب و كارها دارد؟


در هسته اصلي آن، خلاقيت فرآيند آگاهانه حل مساله است. اين حال مساله از دوران غارنشيني در عصر پارينه سنگي تا بحثهاي تكنولوژيكي امروز شركت اپل وجود داشته است. با توجه به فضا، خلاقيت چيزي است كه اكثر موجودات از آن بهره مند هستند. اين شامل پرندگان و زنبورهاي عسل نيز مي شود.


براي مثال، در روابط عمومي يك فكر خلاق به اين فكر مي كند چگونه مي توانيم بگونه اي با مصرف كنندگان ارتباط برقرار كنيم كه صداي برند ما در زمانه اي كه مردم بشدت بمباران اطلاعاتي مي شوند، به گوش مخاطبان برسد؟ يا چگونه مي توان افراد را به كمكهاي مالي به يك موسسه خيريه تشويق كرد؟


در آژانسهاي تبليغات و بازاريابي، خلاقيت عناصر هنري را شرح مي دهد. از قبيل، حروفچيني، تصوير سازي و كلمات، و آنچه آنها براي حل مشكلات خود از آن استفاده مي كنند.


ارتباطات بازاريابي به منظور حل يك مساله بوجود آمده اند: براي اطلاع رساني، آموزش و يا سرگرمي. اما اگر ارتباطات توجه ديگران را جلب نمي كند يا در مقابل جمعيت ناتوان است چه؟


مشكل حل نشده است
اين است كه ارتباطات بازاريابي نيازمند اجراي خلاقيت مي باشد. خلاقيت نيازمند مقابله با مساله شايع از راه واقعي، خلاف عادت و مبتكرانه است كه ناگهان ما آن را اعلام مي كنيم.


در نظر بگيريد قطعه اي مستقيم از بازاريابي را مي توانيد در جريان اهداي جايزه بهداشت ايران را در نظر بگيريد كه پزشكان دانش آموخته را تشويق مي كند براي توسعه مراقبت هاي بهداشتي و كسب تجارب ارزشمند به ايران بيايند. عنوان «نخستين تبليغات راديويي جهاني گوشي پزشكي» كاري بود كه بخش بازاريابي انجام داد و در آن گوشي پزشكي در جعبه اي قرار داده شد.

 

زماني كه سنسور فشار سنج به صدا در مي آمد فايل صوتي مورد نظر شروع به اجرا مي شد. "بوم تاون"، مغز پشت اين ايده بود كه تمام فارغ التحصيلان دوره پزشكي بايد يك ست گوشي پزشكي داشته باشند، بنابراين ايده خود را ميان تمام همكاران خود به اشتراك گذاشت.


از آنجا كه مجموعه گسترده اي از كار سازمانهاي آينده در سطح جهان انجام شد، بسياري از كارها در چارچوب آژانسهايي كه بدنبال همسانان خود هستند انجام مي گيرد. اما شما در واقع نيازمند توجه به مصرف كنندگان هستيد. اينكه عادات خريد آنها چگونه تغيير مي كند، چه چيزي توجه آنها را در طبقات سوپر ماركت به خود جلب مي كند؟


مصرف كنندگان و عادات خريد آنها دائما در حال تغييرند و به همين دليل روابط عمومي بايد از خلاقيت براي جلب توجه آنها استفاده كند.


اما در همه اين موارد فقط يك چيز ثابت باقي مي ماند: «لذت» مصرف كنندگان زماني كه هر ارتباطي را تجربه مي كنند، بايد فكر كنند كه با هوش هستند، اينكه متفكرانه عمل كرده اند، سرگرم شوند و بتوانند زمان خوشي را بگذرانند. اين چيز جالبي است و بايد هدف نهايي هر آژانسي باشد و در آن سعي خود را انجام دهند. اين جايي است كه «اجبار» در خلاقيت بدرستي بكار گرفته مي شود و اثر مورد نظر را باقي مي گذارد.
 

 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)