شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : نقش روابط عمومي در ساخت برند شخصي
جمعه، 7 مهر 1396 - 20:40 کد خبر:31347
نيروي محركه اصلي روابط عمومي چيز ساده اي است: مي خواهيد سردبيران و مديران برنامه را متقاعد كنيد كه چيزي بي نظير براي گفتن داريد؛ چيزي كه خوانندگان، شنوندگان و بينندگان آن ها را علاقه مند خواهند كرد. همه ماجرا همين است!



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- روابط عمومي شامل همكاري با رسانه هاست تا شما، كسب و كار شما و فعاليت هاي بيروني شما از جمله فعاليت هاي خيرخواهانه و حمايت مالي را پوشش دهند. روزنامه ها، مجله ها، شبكه هاي راديويي، شبكه هاي تلويزيوني و شبكه هاي مرتبط محلي، رسانه هاي آنلاين كه تنها زمينه كاري شما را پوشش مي دهند، اهدافي ماندگار براي فعاليت هاي روابط عمومي در ساخت برند شخصي شما هستند.

نيروي محركه اصلي روابط عمومي چيز ساده اي است: مي خواهيد سردبيران و مديران برنامه را متقاعد كنيد كه چيزي بي نظير براي گفتن داريد؛ چيزي كه خوانندگان، شنوندگان و بينندگان آن ها را علاقه مند خواهند كرد. همه ماجرا همين است! روابط عمومي بايد روي مخاطب نهايي متمركز شود، نه شما. اگر نتوانيد ذهن سردبيران را تسخير كنيد و به آنان بقبولانيد كه مي توانيد ذهن مخاطبان آن ها را تصرف نماييد، موفق نخواهيد شد.

در بيشتر مواقع، روابط عمومي بدين معني است كه مطلبي مطبوعاتي و حرفه اي براي تصميم گيرندگان رسانه موردنظر بفرستيد و پيگيري كنيد تا روابطي برد برد ايجاد كنيد. آن ها متخصصاني پرمشغله و با برنامه هستند كه هر هفته، صدها مطلب مطبوعاتي يا بسته رسانه اي به دستشان مي رسد؛ بايد توجهشان را جلب و آنان را مجبور كنيد حواسشان به شما باشد. سردبيران و گزارشگران شبكه هاي تلويزيوني و چاپي را كه هدف هستند، بشناسيد. درباره مخاطبانشان اطلاعات كسب كنيد و به دنبال شيوه اي خلاقانه باشيد تا جايگاه خود را در بين مخاطبان محكم نماييد و بتوانيد با آنان صحبت كنيد.

روابط عمومي، شيوه اي خارق العاده براي ايجاد اعتبار است. خوانندگان و شنوندگان فرض مي كنند اگر در يك رسانه خنثي، مانند رسانه هاي چاپي نشان داده مي شويد، پس بايد آدم خوبي باشيد. جنبه منفي آن اين است كه نمي توانيد تضمين كنيد كه ماه به ماه پوشش داده شويد. بنابراين روابط عمومي براي بيشتر مردم يك كانال مكمل است، نه يك كانال اصلي.

استثنا زماني است كه بتوانيد به طور منظم و باكيفيت بالا، محتوايي توليد كنيد كه جذاب و مفيد باشد. البته تمركز بر گرفتن يك ستون هفتگي در روزنامه محلي تان يا نمايش صبح روز تعطيل آخر هفته، همراه با تماس از طرف مخاطبان در راديو و تلويزيون است. اين ها موقعيت هاي فوق العاده اي هستند كه مي توانند قلب فرآيند ساخت برند شخصي شما باشند. بسياري از افراد متخصص، زمان، استعداد يا نبوغ رسانه اي لازم را ندارند تا اين كار ها را انجام دهند. اما اگر بتوانيد با اتكا به خودتان به يك شخصيت رسانه اي تبديل شويد، منافع سرشاري به دست خواهيد آورد. در ادامه به بيان چند نكته مفيد براي استفاده موثر از روابط عمومي در ساخت برند شخصي مي پردازيم:

به وقت سردبيران احترام بگذاريد. مطالب خود را برايشان بفرستيد و با تماس هاي مكرر آنان را كلافه نكنيد. تمركز و حرفه اي بودن در صنعتي كه همه به دنبال منافع خود هستند، مسيري طولاني مي طلبد.


كارت ويزيت و يك نسخه از مقاله اي كه به دلخواه خود انتخاب كرده ايد، براي سردبيران بفرستيد و به اين واسطه، خودتان را «منبعي حرفه اي» در زمينه كاري خود معرفي نماييد و اعلام كنيد كه در هر زماني آماده مصاحبه هستيد.


استاندارد مطبوعاتي را بياموزيد و به آن پايبند باشيد.


مطلب مطبوعاتي خود را هر زمان كه خبري تازه در آن زمينه داشتيد، بفرستيد؛ حتي اگر تنها خبر يك استخدام تازه باشد. اين كه چندين بار خودتان را به نمايش بگذاريد، باعث مي شود سردبيران شما را به ياد داشته باشند.


خبرساز باشيد، همايش برگزار كنيد، كتابي منتشر نماييد و خودتان را طوري نشان دهيد كه ارزش خبر گرفتن از شما وجود داشته باشد.


شخصي مناسب را بيابيد تا به جاي شما بنويسد.


روابط عمومي تا حد زيادي رايگان بوده و شيوه اي معتبر است تا در ديدرس مخاطبان خود قرار بگيريد.


روابط عمومي مي تواند «ويروسي» باشد و بسيار گسترش پيدا كند به ويژه در عصر اينترنت.


از معايب روابط عمومي مي توان به رقابت زياد در حضور در رسانه اشاره كرد و اين كه هيچ اطميناني نيست مردم شما را به شيوه اي كه مي خواهيد، بشناسند و درك كنند.
 

منبع: http://hormond.com