شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : ايران پلاست و نقش روابط عمومي در صنايع پتروشيمي
یکشنبه، 2 مهر 1396 - 08:02 کد خبر:31345
نقش روابط عمومي بزرگترين مركز درآمدي كشور، بعد از نفت، مسلماً داراي نقش بسيار ممتازي در توسعه و اعتلاي كشور و موقعيت بي همتاي آن بوده و چون روابط عمومي در اين صنايع، زمينه ها و چشم اندازهاي تازه اي را در راه جذب مشاركت مردم نسبت به اهداف و راهبردهاي آن و ايجاد اعتماد و همدلي در ميان نيروهاي فكري و تخصصي مرتبط با اين صنايع را فراهم ننموده است.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- رشد فزآينده اي كه با راه اندازي پروژه هاي جديد پتروشيمي به لحاظ حجم و تنوع محصولات حاصل مي شود، بستر مناسبي را براي توسعه صنايع پايين دستي به عنوان مصرف كنندگان محصولات پتروشيمي و تكميل كننده زنجيره ارزش صنعت پتروشيمي فراهم نموده است.

 

پس توسعه فعاليت بخش خصوصي در حوزه پايين دستي مرتبط با نفت و گاز و پتروشيمي و تعامل و ارتباط بهتر صنايع بالا دستي و پايين دستي پتروشيمي توانسته است ضمن ايجاد ارزش افزوده بالاتر و اشتغال، زمينه بهتري را براي رقابت توليدات داخلي در بازارهاي جهاني فراهم نموده و جريان تحقق اقتصاد مقاومتي (توليد و اشتغال) را تقويت نمايد.

 

اگر هدف بنيادي شركت ملي صنايع پتروشيمي را برنامه ريزي كلان، سياست گذاري، تنظيم، بسترسازي و پشتيباني توسعه پايدار صنعت پتروشيمي براي ارتقاء كيفيت زندگي بدانيم، در آينده اي نه چندان دور، شركت ملي صنايع پتروشيمي بايد بتواند بر اساس سند چشم انداز به عنوان كارآمدترين سازمان توسعه اي در حوزه پتروشيمي در منطقه غرب آسيا فعاليت نمايد.

 

يازدهمين نمايشگاه بين المللي ايران پلاست از 2 مهر به مدت 4 روز در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران، كه از آن به عنوان بزرگترين رويداد صنعت پلاستيك در منطقه خاورميانه ياد مي شود و جزء نمايشگاه هاي معتبر صنعت پلاستيك جهان نيز مي باشد، در حالي برگزار مي شود كه با ورود به دوره پسابرجام و لغو برخي از محدوديت‌هاي بين‌المللي به ويژه در حوزه تامين دانش فني، زمينه براي متنوع سازي بيشتر سبد توليد محصولات پتروشيمي و پليمري در واحدهاي موجود صنعت پتروشيمي ايجاد شده، به طوري كه اكنون امكان توليد گريدهاي جديد محصولات پليمري براي نخستين بار در برخي از مجتمع‌هاي پتروشيمي كشور وجود داشته و بر همين اساس دفتر توسعه صنايع تكميلي شركت ملي صنايع پتروشيمي از عرضه هفت گريد جديد محصولات پليمري و پتروشيمي براي نخستين بار در بورس كالا به منظور تامين نياز صنايع تكميلي و پايين دستي پتروشيمي خبر داده است.

 

در اين ميان، نقش روابط عمومي بزرگترين مركز درآمدي كشور، بعد از نفت، مسلماً داراي نقش بسيار ممتازي در توسعه و اعتلاي كشور و موقعيت بي همتاي آن بوده و چون روابط عمومي در اين صنايع، زمينه ها و چشم اندازهاي تازه اي را در راه جذب مشاركت مردم نسبت به اهداف و راهبردهاي آن و ايجاد اعتماد و همدلي در ميان نيروهاي فكري و تخصصي مرتبط با اين صنايع را فراهم ننموده و بخشي از اهداف خود را كه شامل بهبود مستمر فعاليت ها و فرآيندهاي داخلي، افزايش بهره وري و اثربخشي نمايشگاه ها، سمينارهاي علمي و نشست هاي مناسبتي، استفاده از فنون و ابزارهاي مدرن در حوزه روابط عمومي، توسعه اطلاع يابي و اطلاع رساني بمنظور اعتمادسازي در حوزه هاي مختلف صنعت نفت، بررسي عملكرد صنعت نفت در بين مردم از طريق امور تحقيقي، پژوهشي و افكارسنجي در چارچوب راهبردهاي تدوين شده، افزايش كيفيت و پوشش اطلاع رساني اخبار به بهترين نحو، تعميق و توسعه ارتباطات به منظور تأمين منافع مشترك را بطور كامل به سرانجام نرسانده، بنابراين بطور ملموس و محسوس در مي يابيم كه روابط عمومي در حداقل حوزه پتروشيمي كمي نه تنها از اهداف كلان خود بازمانده، كه به درستي نيز به وظيفه خود عمل ننموده است.
 

منبع مرجع: شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)